wskażnik temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2011, 09:12
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
mariusz1606 napisał/a: | też dziś zacząłem rzeźbić zobaczymy jakie będą efekty, słuchajcie a jak wygląda sprawa czujnika? tego w głowicy, mój szef mówił że jak kupił CC700 coś mu tam nie pasowało i założył drugi licznik i żadnego czujnika nie wymieniał tylko się podpiął pod ten od kontrolki i działa mu już kilkanaście lat | To coś kłamie. Czujnik do kontrolki jest na zasadzie zerojedynkowej czyli załącza kontrolkę w określonej za wysokiej temperaturze i wyłącza w niższej bezpiecznej. Jest z czarną końcówką konektorową. Do wskaźnika potrzebny jest czujnik liniowy rezystancyjny. U siebie mam taki z CC z czerwoną końcówką osłony konektora. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-07-2011, 09:45
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
ja poszedlem do sklepu z fiatowskimi czesciami powiedzielem o co mi chodzi i typek dal mi czujnik ten z czerwonym kołnierzem przelozylem wszystko smiga zaplacilem 25 zl |
_________________
 |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-07-2011, 08:38
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
jaki w końcu mam kupić wskaźnik i jaki czujnik, bo już nie wiem ,proszę o konkretną odpowiedz kup to i to. |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24-07-2011, 11:03
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
masz dwie opcje albo kupujesz zestaw AUTO GAUGE wskażnik trójnik i czujnik wbijasz sie gdzies tym w instalacje chłodzenia i dziala
albo kupujesz zegary z punta ,CC czy z czego chcesz do tego pasujacy czujnik i rzeźbisz |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-07-2011, 13:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
bzyku26 napisał/a: | jaki w końcu mam kupić wskaźnik i jaki czujnik, bo już nie wiem ,proszę o konkretną odpowiedz kup to i to. | Zawsze jest jeszcze trzecie wyjście. Tak jak kolega JERZYK pisał, możesz wykorzystać wskaźnik poziomu paliwa jako temperatury silnika. Tylko czujnik musiałbyś mieć od CC z czerwoną końcówką. Najmniej rzeźbienia.Wyskaluj tak opornikiem żeby wskazówka przy załączeniu wentylatora chłodnicy była w okolicy kreski F a gdy ją minie czyli coś nie tak i byś wiedział że za wysoka temperatura. W trasie utrzymywałaby się wskazówka jakoś na 3/4 zbiornika więc ładnie by to wyglądało.Co do rzeźbienia, ten wskaźnik autogauge tez jakoś będzie trzeba umocować i kabelek pociągnąć. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-07-2011, 16:27
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
a jak bym dał ten wskaźnik od Auto Gaude i czujnik od cc ,dobre było by rozwiązanie |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-07-2011, 16:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie wiadomo jaką rezystancję ma czujnik tego z autoogauge. Napisze jedynie że czujnik od CC ma prawie 3kiloomy na zimnym silniku(20 stopni). a w 100 stopniach około 150 omów. Wystarczy że będzie inna charakterystyka termistora w czujniku autogauge i będziesz miał wskazanie zafałszowane.Jeśli chcesz kupić wskaźnik autogauge to lepiej do niego ten dedykowany czujnik (będzie bez przekłamania) i przejściówkę którą w wąż się wepniesz a jak nie chcesz przejściówki to do ślusarza i dorób tulejkę jak pisałem na redukcję do czujnika tak by pasował w głowicy. Osobiście ten wariant bym wybrał. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-07-2011, 16:58
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
dzięki za odpowiedzi coś z tego wybiorę |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 26-07-2011, 18:30
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
Siemaa
czytałem i kupiłem taki czujnik, chyba dobry?
 |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:51
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
dobry |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-07-2011, 22:03
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Może być . Ale przy zakładaniu uszczelnij go silikonem troszkę. Zobaczysz ze oryginalny czujnik który wykręcisz jest z gwintem stożkowym a ten nie bardzo więc wejdzie do końca i może troszkę popuszczać płynu. Jak nie silikon to podkładkę ebonitową taką jak do baterii nad umywalkę lub zlew lub podkładkę miedzianą. Tez tak zakładałem i musiałem ponownie płyn zlewać by uszczelnić |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 26-07-2011, 22:44
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
Koledzy tak przedstawiały się prace przy budziku
później zauważyłem że licznik km dziennych można założyć i tak się stało
dziś wieczorem zakończyłem prace efekt
podziękowania dla Macher'a |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-07-2011, 22:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ładniej jak u mnie. Mój to był prototyp i metodą prób i błędów budowany. Ważne że działa. Jak masz tyle fotek zrób manuala na pewno przyda się potomnym forumowiczom.Ciekawi mnie licznik dzienny. Też zakładałeś z licznika CC ten bębenek? Bo ma cały zegar i jak siadzie mi obrotomierz który mam w tym miejscu to pokuszę się o takie coś właśnie bo bez dziennego to jak bez ręki wiecznie zapisywać stan i liczyć ile spala |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 26-07-2011, 23:01
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
cały mechanizm pasował,musiałem rozłożyć wszystko, i bębenek założyłem z tym do kasowania, tylko nie zdejmuj górnego,przebiegu całkowitego, tam te zapadki są i ciekawe jak dalej będzie,narazie dobrze się przewijają,założyłem bębenek,kasowanie,ślimacznice |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-07-2011, 10:18
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
No i gitara Ja mialem wiecej roboty bo zmienialem oś wskaźnika i niwiem czy to dobrze wymierzylem ale tak na oko na trasie pokazuje mi jakos przed 90 stopni jak jest u Ciebie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|