źle pokazuje poziom paliwa |
Autor |
Wiadomość |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 19:57 źle pokazuje poziom paliwa
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam
Ostatnio zatankowałem pełen bak, aż po sam korek.
Przekręcam kluczyk, patrze a wskaźnik pokazuje że mam pół baku.
Może ktoś powiedzieć co się stało i jak to naprawić ? |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-07-2011, 20:10
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wyglądałoby na zacięcie się pływaka przy pompie paliwa. Jakby było zwarcie na masę przy pływaku lub w przewodzie sygnałowym to wskaźnik pokazywałby cały czas pełen zbiornik nawet jakby było pusto więc raczej zacięcie pływaka.Po raz pierwszy takie coś? Nie jeździłeś czasem długo tankując do połowy zbiornika a teraz do pełna nalałeś?Jak masz pełen bak to trudno teraz zdiagnozować . Jak wyjeździsz do rezerwy(po kilometrach przejechanych sprawdzisz) wymontuj pompę paliwa i poruszaj pływakiem i sprawdź czy przy górnym położeniu pływaka wskazówka odpowiada pełnemu zbiornikowi na wskaźniku. Wskazane przy tym byś wyciągnął czerwony przekaźnik z okolicy centralki by pompa nie była pod napięciem jak ją wyjmiesz i przekręcisz kluczyk w położenie MAR celem sprawdzenia wskaźnika. A najlepiej i prędzej by było jak wypniesz wtyczkę z pompy paliwa przekręcisz kluczyk w stacyjce, we wtyczce poszukasz przewodu koloru niebieskożółtego i dotkniesz go do masy. Np wkładając kawałek przewodu we wtyczkę do tego niebieskożżółtego i do masy. Wtedy wskazówka powinna iść na F czyli pełen na maksa. Jeśli nie pójdzie wtedy prawdopodobnie coś we wskaźniku lub jego zasilaniu a jak pójdzie na F to czujnik zacięty przy pływaku |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 20:32
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Pierwszy raz tak się stało. Różnie się tankowało, ale zawsze do pełna
Aktualnie pokazuje 1/4. Zobaczymy
Dzięki za informację, sprawdzę jak będzie więcej czasu. |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-07-2011, 20:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
A ile przejechałeś na tym zbiorniku pełnym? Możliwe żeby spadło z połowy na 1/4?Wyjechałeś już 3/4 zbiornika? Nie ucieka gdzieś paliwo? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 20:49
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ile wyjeździłem to nie wiem dokładnie, bo nie tylko ja jeżdżę nim, ale bardzo możliwe. Uciekać nie ucieka bo nie widać żadnych plam pod samochodem, ani nie śmierdzi paliwem.
Zobaczymy, będzie czas to się zabiorę z ojcem za to Na razie dzięki, jak coś to będę pisał |
_________________
|
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 15:52
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam dzisiaj sie do tego zabrałem. Wskazówka sprawdzona idzie na maksa. Pompe rozebrałem ale zbytnio nie wiem jak ją sprawdzić. Jedno pytanie jak ta pompa ma byc ustawiona ? (tą strzałka w która strone) |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ustawisz w jednej pozycji. Przewody paliwowe u mnie jak otworzy sie ta pokrywkę pompy to one wchodzą od góry. Inaczej sie nie da. Strzałką (trójkącikiem) mam w kierunku bagażnika. |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:07
Bolid: Seicento 900 |
|
|
czyli dobrze miałem w strone bagażnika.
Teraz jak sprawdzić tą pompe dlaczego niechce pokazywać wiecej jak pół baku paliwa?
te ramie ma chodzic ciezko ? czy lekko |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:34
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Musiałbyś zobaczyć czy pływak się nie zacina w połowie. Wskaźnik masz dobry skoro na maksa się wychyla ponad F?Jeśli chcesz chałupniczo sprawdzić stan wskaźnika i czujnika przygotuj dwa kable. Wyjmij pompę i kable połącz we wtyczce kabli do przewodu żółtoniebieskiego jeden i do czarnego drugi. Teraz te kable musiałbyś podłączyć w pompie tam gdzie wchodzą z tej wtyczki do pompy. Po prostu takie przedłużenie tej wiązki bo byłaby za krótka a musi być pompa na wierzcu byś mógł poruszać ręcznie pływakiem. Podłączasz tylko te dwa kable .Przekręcasz zapłon i widzisz poruszajac pływakiem czy wskazówka idzie na max jak pływak podniesiesz. Jak nie pójdzie na max to możliwe ze wskaźnik szwankuje a jak będzie na max znaczy ze wskaźnik ok tylko pływak się zacina w połowie.Trzeba go rozruszać.Lub coś go blokuje w tej pozycji. skrzywione ramie itp. To troszkę makabryczne do wykonania ale na logiczny sposób do sprawdzenia.U mnie ramię chodzi ciężko, jak na maksa dam to widzę jak opada jak kiedyś pompę wyjmowałem to tez mnie to ciekawiło. Powolutku opadało. Dlatego pewno wskazówka nie waha się i nie szaleje. Ale jak czytałem innych to im lekko chodzi też wiec to nie reguła pewno ciężko czy lekko |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:45
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wyciągłem pompę, podłączyłem całą kostkę i po przekręceniu stacyjki w MAR pompa "strzeliła" paliwem. Powinno tak być ? przecież odłączyłem ten czerwony przekaźnik. |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Starczyło Ci kabla po wyjęciu pompy by podpiąć?Ale dobrze .Dlatego pisałem o tych dwu przewodach i tylko tych przewodach nie do zasialnia pompy bo nie pisałem o przekaźniku byś wyjmował. Nie powinna bez przekaźnika pompa startować.A który wyjmowałeś przekaźnik ten w komorze silnika czy w skrzynce z bezpiecznikami?Czerwony przy centralce wtrysku steruje pompą ten wyjmowałeś? Z czerwonej podstawki? |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 18:30
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wyjmowałem ten w skrzynce z bezpiecznikami.
Rozwiązałem problem. Podpiełem tak jak Pan mówił z tymi dwoma kabelkami. Wskazówka idzie na full. Rozruszałem jeszcze trochę te ramie i poskładałem wszystko. Po zatankowaniu pełnego baku wskazówka poszła na F
http://iv.pl/images/03043538798005136294.jpg |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-10-2011, 19:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak też myślałem że w skrzynce z bezpiecznikami lub miałeś zamienione przekaźniki czerwony z czarnym przy centralce. Ważne że działa. A co do Pana... byli przed komunizmem w Polsce A według mnie w necie są wszyscy równi bo nigdy nie wiadomo kto siedzi za monitorem czy 14latek czy 90 latek. Wracajac do wskaźnika kontroluj jak będzie opadał czy czasem nie zatrzyma sie w 1/4 a wyjedziesz paliwo do cna. Musi opasć do kreski E i zapalić kontrolkę żebraka (rezerwy) |
|
|
|
 |
laba
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 19:38
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wierze że ludzie wpisują w profilu prawdziwe dane, a więc różnica wieku jest i to spora. Mam szacunek dla osób "starszych".
Problem z złymi wskazaniami zaczął się jak zapaliła się rezerwa, a po zatankowaniu do pełna weszło tylko 20litrów czy też mniej.
Jedynie co zauważyłem, że przy około 10litrach skręcając w prawo czy też przy mocniejszym depnięciu gazu zaczyna żarzyć sie rezerwa.
Pożyjemy zobaczymy jak się będzie sprawować. Jak coś to napiszę znowu |
_________________
|
|
|
|
 |
hurrikhan
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23-11-2011, 16:07
Bolid: Seicento Brush |
|
|
Witam,
Nie chcac zakladac nowego watku pisze tutaj. Moj wskaznik paliwa lata sobie jak chce, przy skrecaniu zapala sie rezerwa, przy przyspieszaniu zapala sie rezerwa. wkurzajace to jest? co moze byc przyczyna? plywak? |
|
|
|
 |
|