FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik do generalnego remontu?
Autor Wiadomość
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
  Wysłany: 26-08-2011, 20:18   Silnik do generalnego remontu?
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Witam!
Ostatnio z moim samochodzikiem mam same problemy :/ Tydzień temu zagotowała mi się woda mimo, że wiatrak działa cały czas. Stanąłem, żeby trochę ostygł i zobaczyłem bąbelki które biły spod uszczelki termostatu, więc termostat do wymiany. Jednak to co mnie bardziej martwi to kontrolka oleju która po rozgrzaniu silnika zapala się na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie. Pomyślałem, że może zalało już dość sfatygowany przewód od czujnika oleju i wystarczy go wymienić, ale czy gdyby to była wina czujnika to dioda nie świeciłaby cały czas? Może to rzeczywiście coś z ciśnieniem oleju? Już sam nie wiem co z nim robić. Dodam że zaczął kapać olej. Wymieniłem uszczelniacz wału i uszczelkę pokrywy zaworów i cieknie coraz bardziej, więc to chyba silikon miski olejowej zaczął puszczać? Czy to ma jakiś związek z kontrolką czy kroi się coś grubszego? Sej ma w tej chwili nalatane 115 tys km (o ile licznik nie był cofany -_-)
_________________
 
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-08-2011, 21:03   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Obawiam się że to UPG.Czy nie ubywa oleju albo płynu chłodzącego,jaka jest barwa oleju?
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-08-2011, 21:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Podjedź do mechanika zmierzy ciśnienie oleju manometrem.Chociaż tu się uspokoisz.Co do pęcherzyków przy termostacie to pewno się zaciął dlatego wentylator nie uruchomił się na chłodnicy.Jak w porę zauważyłeś to możliwe że jeszcze polatasz.115 tysiaków nawinięte to nie tak wiele jak na ten silnik. O ile jak piszesz nie był odmładzany.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-08-2011, 20:24   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Wymieniłem termostat, czujnik ciśnienia i przestawiłem jak się okazuje źle ustawiony rozrząd... Wreszcie wiem gdzie można zobaczyć koło zamachowe(cholerna zaślepka) :P Zobaczymy jak się będzie jeździć.
_________________
 
 
 
marek75 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: poznan
Wysłany: 27-08-2011, 20:30   
   Bolid: seicento1.1 mpi


ja mam troche ponad 100tys i kontrolka mi gasnie jeszcze na rozruszniku, potem w ogole sie nie zapala, ten objaw ze pali ci sie na wolnych obrotach to typowy objaw zurzytych panewek na wale, albo starego przepalonego juz oleju
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2011, 17:28   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


Wygląda na to, że pomogło. Kontrolka już nie mryga, a wentylator jeszcze mi się nie załączył. W dodatku odzyskał "kopa" i ponad 100 km/h ciśnie już na 4 biegu ;]
_________________
 
 
 
Alton88 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Racibórz
Wysłany: 28-08-2011, 17:35   
   Bolid: Było SC 1.1mpi ,teraz Punto 1.2 16v


marek75 napisał/a:
to typowy objaw zurzytych panewek na wale, albo starego przepalonego juz oleju


A co mają panewki na wale do ciśnienia oleju , możesz wytłumaczyć ?
_________________
Fiat Punto ELX '01 1.2 16V 3D CVT Automat + LPG
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 28-08-2011, 18:06   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Michaelslon napisał/a:
Wygląda na to, że pomogło. Kontrolka już nie mryga, a wentylator jeszcze mi się nie załączył. W dodatku odzyskał "kopa" i ponad 100 km/h ciśnie już na 4 biegu ;]
No faktycznie "kopa" ma. Uważaj byś go nie przekręcił... chociaż mi ciągnie ponad 100 na trzecim biegu
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 28-08-2011, 18:06   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


A wiesz jak są smarowane panewki? Jeśli mają luzy to ciśnienie oleju na nich "ucieka". Ale przy tym byłoby słychać głośne stukanie (a raczej napier*** tego no ;) ).
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum