Silnik do generalnego remontu? |
Autor |
Wiadomość |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-08-2011, 20:18 Silnik do generalnego remontu?
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Witam!
Ostatnio z moim samochodzikiem mam same problemy Tydzień temu zagotowała mi się woda mimo, że wiatrak działa cały czas. Stanąłem, żeby trochę ostygł i zobaczyłem bąbelki które biły spod uszczelki termostatu, więc termostat do wymiany. Jednak to co mnie bardziej martwi to kontrolka oleju która po rozgrzaniu silnika zapala się na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie. Pomyślałem, że może zalało już dość sfatygowany przewód od czujnika oleju i wystarczy go wymienić, ale czy gdyby to była wina czujnika to dioda nie świeciłaby cały czas? Może to rzeczywiście coś z ciśnieniem oleju? Już sam nie wiem co z nim robić. Dodam że zaczął kapać olej. Wymieniłem uszczelniacz wału i uszczelkę pokrywy zaworów i cieknie coraz bardziej, więc to chyba silikon miski olejowej zaczął puszczać? Czy to ma jakiś związek z kontrolką czy kroi się coś grubszego? Sej ma w tej chwili nalatane 115 tys km (o ile licznik nie był cofany -_-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-08-2011, 21:03
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Obawiam się że to UPG.Czy nie ubywa oleju albo płynu chłodzącego,jaka jest barwa oleju? |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-08-2011, 21:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Podjedź do mechanika zmierzy ciśnienie oleju manometrem.Chociaż tu się uspokoisz.Co do pęcherzyków przy termostacie to pewno się zaciął dlatego wentylator nie uruchomił się na chłodnicy.Jak w porę zauważyłeś to możliwe że jeszcze polatasz.115 tysiaków nawinięte to nie tak wiele jak na ten silnik. O ile jak piszesz nie był odmładzany. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-08-2011, 20:24
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Wymieniłem termostat, czujnik ciśnienia i przestawiłem jak się okazuje źle ustawiony rozrząd... Wreszcie wiem gdzie można zobaczyć koło zamachowe(cholerna zaślepka) Zobaczymy jak się będzie jeździć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 27-08-2011, 20:30
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
ja mam troche ponad 100tys i kontrolka mi gasnie jeszcze na rozruszniku, potem w ogole sie nie zapala, ten objaw ze pali ci sie na wolnych obrotach to typowy objaw zurzytych panewek na wale, albo starego przepalonego juz oleju |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2011, 17:28
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Wygląda na to, że pomogło. Kontrolka już nie mryga, a wentylator jeszcze mi się nie załączył. W dodatku odzyskał "kopa" i ponad 100 km/h ciśnie już na 4 biegu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Alton88
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 132 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 28-08-2011, 17:35
Bolid: Było SC 1.1mpi ,teraz Punto 1.2 16v |
|
|
marek75 napisał/a: | to typowy objaw zurzytych panewek na wale, albo starego przepalonego juz oleju |
A co mają panewki na wale do ciśnienia oleju , możesz wytłumaczyć ? |
_________________ Fiat Punto ELX '01 1.2 16V 3D CVT Automat + LPG
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-08-2011, 18:06
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Wygląda na to, że pomogło. Kontrolka już nie mryga, a wentylator jeszcze mi się nie załączył. W dodatku odzyskał "kopa" i ponad 100 km/h ciśnie już na 4 biegu | No faktycznie "kopa" ma. Uważaj byś go nie przekręcił... chociaż mi ciągnie ponad 100 na trzecim biegu |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-08-2011, 18:06
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
A wiesz jak są smarowane panewki? Jeśli mają luzy to ciśnienie oleju na nich "ucieka". Ale przy tym byłoby słychać głośne stukanie (a raczej napier*** tego no ). |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
|