Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-09-2011, 03:06 Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części. |
|
|
|
 |
urban787
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 63 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 22 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 09-09-2011, 06:55 Re: Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
Bolid: seicento0,9 |
|
|
Trobin napisał/a: | Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części. | 1,2-to chyba za mało. Wg książki "Fiat seicento-sam naprawiam" pompa daje na wyjsciu 0,26 MPa.(czyli 2,6 bara) |
_________________ urban787 |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 09-09-2011, 07:40
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Do monowtrysku bierzesz pompe 1.2 Bara zarówno do 900 jak i 1.1 SPI. Do multiwtrysku bierzesz 3 Bar czyli 1.1 MPI. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-09-2011, 09:09 Re: Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Trobin napisał/a: | Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części. | Bierz jak najbardziej. Sam wymieniałem na taką 1.2 bara i działa. Regulator i tak zbije do około 1 bara wiec jest ok. Ciekawi mnie tylko dlaczego na pierwszy montaż kładli 2.6 bara? Kup zaraz taką z dodanym filtrem wstępnym.Co prawda ten wkład co kupiłem też do cichych nie należy ale czego się spodziewać po części zamienniku za 50 zł jak bosch kosztuje kilkaset? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-09-2011, 13:19
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-09-2011, 15:04
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Jeszcze mam pytanie odnośnie wymiarów. Nie chcę kupić złej części, a wymontować tej obecnie założonej nie mogę, ponieważ samochód cały czas musi być na chodzie. Dlatego chciałem zapytać czy wymiary tego wkładu do pompy są na pewno odpowiednie? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-09-2011, 08:31
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Będzie pasował wkład . Jest w wykazie seicento 0.9. Napisali że z filterkiem ale nie widać go obok tej pompy. Ciekawe czy faktycznie będzie w zestawie. Jeśli chcesz od nich ten wkład napisz maila z pytaniem czy będzie filtr. Może to ten co widać w pompie od spodu na zdjęciach?Nie wiadomo czy jak nie będzie (mogą napisać ze foto było real i kupiłeś co widziałeś) i stary będziesz zdejmował czy nie pęknie. Jeśli chcesz to tu masz link co ja kupiłem do swojego (to nie reklama ) i był filtr jak na zdjęciu
http://allegro.pl/pompa-p...1798086691.html
P.s. przed wymianą zaopatrz się w opaskę zaciskową na przewód paliwowy co będzie na króćcu pompy w zbiorniku paliwa. Stara opaska jest zaciskana jednorazowo |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-09-2011, 18:32
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Jeszcze raz dzięki za informację . Co do filterka - stary już mam ściągnięty i nie pękł, a zasyfiony ani dziurawy też nie jest, więc jak nawet nie będzie, to świat się nie zawali . |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-09-2011, 21:12
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
No i wkład został wymieniony i o dziwo samochód pracuje gorzej niż przed wymianą. Wlałem mu dosłownie 4 litry paliwa (a w baku wcześniej było pusto). Dziś przed wymianą próbowałem go odpalić jak w baku były pustki i dlatego nasunęło mi się pytanie - czy mogłem w ten sposób zapowietrzyć układ paliwowy i dlatego silnik nie pracuje jak należy, czy raczej będzie to wynik innej usterki. Dodam jeszcze, że filtr paliwa był wymieniany niedawno. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-09-2011, 21:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
4 litry to mało. Jak jeszcze na pochyłości był mógł zassać powietrze. Dolej paliwa więcej i próbuj. Możesz nie przekręcając kluczyka wyjąć czerwony przekaźnik przy centralce i grubym drutem zewrzeć większe gniazda po przekaźniku. Wtedy pompa się uruchomi i będzie pompowała cały czas.Może przepchnie powietrze jeślim jest w przewodach Nie uruchamiałeś chyba pompy na sucho? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-09-2011, 22:00
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Przed wymianą próbowałem odpalić na sucho dosłownie, bo nie wiedziałem, że aż taka bieda w zbiorniku. Po wymianie kręciłem dopiero jak dolałem trochę paliwa. Spróbuję z większą ilością w zbiorniku i zobaczymy. Jak się okaże, że nic z tego, to odpowietrzę układ korzystając z jednego z manuali z forum. Jak dalej będzie źle, to będzie trzeba szukać dalej |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-09-2011, 22:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Założyłeś dobrze przewód na króciec wkładu? Wkład dobrze osadziłeś w tych zatrzaskach tak że nie mógł się wysunąć?.Jak przekręcasz kluczyk słychać jak pompa pompuje i powietrze schodzi do zbiornika paliwa? Podnieś kanapę z tyłu i posłuchaj. Zanim odpalisz jak nie chcesz z tym przekaźnikiem wyciągać to kilkanaście razy przekręć kluczyk i wyłącz. Tak też chwilowo pompę wzbudzisz do pracy. Tylko pewno masz system fiata code i nie wiem jak zareaguje na takie kręcenie kluczykiem |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Trobin
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-09-2011, 22:21
Bolid: Fiat Seicento SX 0,9 |
|
|
Kluczykiem po montażu i dolaniu kręciłem z 5 razy, żeby było ciśnienie w przewodach. Przewód jest na króćcu dobrze założony i mocno zaciśnięty opaską zaciskową. Jak kluczyk się przekręci to słychać pracę pompy (siedzenia w ogóle wymontowałem z auta) tylko nie wiem czy słychać to schodzące powietrze - nie potrafię ocenić. |
|
|
|
 |
|