FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
Autor Wiadomość
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-09-2011, 03:06   Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części.
 
 
urban787 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 63
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 22
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 09-09-2011, 06:55   Re: Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
   Bolid: seicento0,9


Trobin napisał/a:
Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części.
1,2-to chyba za mało. Wg książki "Fiat seicento-sam naprawiam" pompa daje na wyjsciu 0,26 MPa.(czyli 2,6 bara)
_________________
urban787
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 09-09-2011, 07:40   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Do monowtrysku bierzesz pompe 1.2 Bara zarówno do 900 jak i 1.1 SPI. Do multiwtrysku bierzesz 3 Bar czyli 1.1 MPI.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-09-2011, 09:09   Re: Prawidłowe ciśnienie pompy paliwa
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Trobin napisał/a:
Witam,
przymierzam się do wymiany wkładu w mojej pompie paliwa (bo bardzo słychać pracę pompy w trakcie pracy silnika), ale na aukcjach na Allegro widzę ostrzeżenia, że oryginalne pompy mają ciśnienie 3 bary, a oferowana 1,2 bara. Stąd pytanie - czy taką 1,2 można brać czy nie bardzo? Pytam, ponieważ na aukcjach mój model (Seicento SX 900cm3, SPI 98 r.) jest wyszczególniony jako odpowiedni do tej części.
Bierz jak najbardziej. Sam wymieniałem na taką 1.2 bara i działa. Regulator i tak zbije do około 1 bara wiec jest ok. Ciekawi mnie tylko dlaczego na pierwszy montaż kładli 2.6 bara? Kup zaraz taką z dodanym filtrem wstępnym.Co prawda ten wkład co kupiłem też do cichych nie należy ale czego się spodziewać po części zamienniku za 50 zł jak bosch kosztuje kilkaset?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-09-2011, 13:19   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Dzięki bardzo za odpowiedzi ;-)
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-09-2011, 15:04   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Jeszcze mam pytanie odnośnie wymiarów. Nie chcę kupić złej części, a wymontować tej obecnie założonej nie mogę, ponieważ samochód cały czas musi być na chodzie. Dlatego chciałem zapytać czy wymiary tego wkładu do pompy są na pewno odpowiednie?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-09-2011, 08:31   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Będzie pasował wkład . Jest w wykazie seicento 0.9. Napisali że z filterkiem ale nie widać go obok tej pompy. Ciekawe czy faktycznie będzie w zestawie. Jeśli chcesz od nich ten wkład napisz maila z pytaniem czy będzie filtr. Może to ten co widać w pompie od spodu na zdjęciach?Nie wiadomo czy jak nie będzie (mogą napisać ze foto było real i kupiłeś co widziałeś) i stary będziesz zdejmował czy nie pęknie. Jeśli chcesz to tu masz link co ja kupiłem do swojego (to nie reklama ) i był filtr jak na zdjęciu

http://allegro.pl/pompa-p...1798086691.html

P.s. przed wymianą zaopatrz się w opaskę zaciskową na przewód paliwowy co będzie na króćcu pompy w zbiorniku paliwa. Stara opaska jest zaciskana jednorazowo
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-09-2011, 18:32   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Jeszcze raz dzięki za informację :-) . Co do filterka - stary już mam ściągnięty i nie pękł, a zasyfiony ani dziurawy też nie jest, więc jak nawet nie będzie, to świat się nie zawali :-) .
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-09-2011, 21:12   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


No i wkład został wymieniony i o dziwo samochód pracuje gorzej niż przed wymianą. Wlałem mu dosłownie 4 litry paliwa (a w baku wcześniej było pusto). Dziś przed wymianą próbowałem go odpalić jak w baku były pustki i dlatego nasunęło mi się pytanie - czy mogłem w ten sposób zapowietrzyć układ paliwowy i dlatego silnik nie pracuje jak należy, czy raczej będzie to wynik innej usterki. Dodam jeszcze, że filtr paliwa był wymieniany niedawno.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-09-2011, 21:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


4 litry to mało. Jak jeszcze na pochyłości był mógł zassać powietrze. Dolej paliwa więcej i próbuj. Możesz nie przekręcając kluczyka wyjąć czerwony przekaźnik przy centralce i grubym drutem zewrzeć większe gniazda po przekaźniku. Wtedy pompa się uruchomi i będzie pompowała cały czas.Może przepchnie powietrze jeślim jest w przewodach Nie uruchamiałeś chyba pompy na sucho?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-09-2011, 22:00   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Przed wymianą próbowałem odpalić na sucho dosłownie, bo nie wiedziałem, że aż taka bieda w zbiorniku. Po wymianie kręciłem dopiero jak dolałem trochę paliwa. Spróbuję z większą ilością w zbiorniku i zobaczymy. Jak się okaże, że nic z tego, to odpowietrzę układ korzystając z jednego z manuali z forum. Jak dalej będzie źle, to będzie trzeba szukać dalej :-)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-09-2011, 22:15   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Założyłeś dobrze przewód na króciec wkładu? Wkład dobrze osadziłeś w tych zatrzaskach tak że nie mógł się wysunąć?.Jak przekręcasz kluczyk słychać jak pompa pompuje i powietrze schodzi do zbiornika paliwa? Podnieś kanapę z tyłu i posłuchaj. Zanim odpalisz jak nie chcesz z tym przekaźnikiem wyciągać to kilkanaście razy przekręć kluczyk i wyłącz. Tak też chwilowo pompę wzbudzisz do pracy. Tylko pewno masz system fiata code i nie wiem jak zareaguje na takie kręcenie kluczykiem
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-09-2011, 22:21   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Kluczykiem po montażu i dolaniu kręciłem z 5 razy, żeby było ciśnienie w przewodach. Przewód jest na króćcu dobrze założony i mocno zaciśnięty opaską zaciskową. Jak kluczyk się przekręci to słychać pracę pompy (siedzenia w ogóle wymontowałem z auta) tylko nie wiem czy słychać to schodzące powietrze - nie potrafię ocenić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum