FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana baku
Autor Wiadomość
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2011, 11:30   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


chrabol napisał/a:

Mechanik powiedział mi, żebym się z wymianą wstrzymał do wiosny, ale jakoś nie mam pewności, czy rzeczywiście lepiej czekać.


Jak poczekasz do wiosny,to wytrzyma ci jeden rok dłużej,bo w lecie nie sypią solą :grin: :grin:
A poważnie- w zimie jest większa możliwość uszkodzenia mechanicznego zbiornika,który jest i tak już osłabiony przez korozję.
Zgodnie z prawem Murphyego- Bak zacznie lecieć na całego w niedzielę po południu,na drugim końcu Polski,gdy nie będziez miał już kasy :grin:
chrabol napisał/a:
Poza tym zalecił do wymiany wlewać maksymalnie do połowy baku, czy to ma sens?


Ma,bo bak zazwyczaj koroduje w "górnej" połówce nad zgrzewem.
 
 
zokel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Ruda ?l.
Wysłany: 24-09-2011, 22:51   
   Bolid: sc 1,1


Niestety to racja, padnie w najmniej odpowiednim momencie. Na niewielkie, minimalne przesączanie może pomóc poxipol ale jest z tym trochę zachodu bo trzeba benzynę wyjeździć i przechylić seja tak by reszta paliwa przemieściła się na przeciwną stronę zbiornika. Potem trzeba miejsce porządnie oczyścić. A jak zaczniesz oczyszczać to jest ryzyko, że wydrapiesz większą dziurę i już nie odjedziesz z tego kanału. Niemniej na trochę przy małej dziurce może pomóc. I zastosuj się do rad poprzedników - zakonserwuj kilku warstwami ten nowy zanim go założysz, bo są robione z paskudnej blachy. Założyłem nowy bez konserwacji a po roku nie było już co konserwować.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-09-2011, 07:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no ja jak drapałem właśnie to szybko przestałem bo jeszcze 2-3 ruchy i bym w środku baku był także odradzam "grzebanie" w rdzy
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 21-10-2011, 15:56   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jutro biorę się za wymianę baku. Ktoś pamięta jakie są rozmiary śrub trzymających zbiornik? Psikam obficie wd-40 ale i tak wolałbym wcześniej kupić nowe. Z ciekawości - do czego są te dwa mniejsze otwory z góry baku? Ten centralny to wiadomo - pompa paliwa, ale jestem ciekaw do czego te dwa po bokach.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2011, 17:29   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw,

centralny na pompe, po bokach odpowietrzniki, ostrożnie bo ponoć łatwo je ułamać
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-10-2011, 15:26   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Nie wiem czy ja mam takie wolne tempo ale zeszło mi 5h :-P Na szczęście wymiana zakończona sukcesem, montowałem zamiennik, pokryłem barankiem Bolla szczególnie mocno w szczeliny, a auto będzie jeszcze w rodzinie rok-dwa także świadomie kupowałem zamiennik :wink: Oczywiście dwie śruby mi się urwały także z tym było najwięcej walki i zdzierania wierteł.

Tylko teraz po zatankowaniu nie podniósł się pływak - doradźcie co to może być? Nie mam już sił do tego teraz zaglądać, także proszę o jakieś pomysły-wskazówki co sprawdzić. W ogóle ten pływak tak chodził z oporem a nie całkiem luźno - może wygiąłem coś ten drucik przy wyciąganiu? Czy to tak ma być?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-10-2011, 20:52   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Dobra, zapytam krócej - pływak pompy paliwa chodzi u Was całkiem luźno (można machać góra-dół bez żadnego oporu) czy z wyczuwalnym oporem?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-10-2011, 21:09   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


U mnie z wyczuwalnym oporem nawet dużym oporem. Myślałem że mam zepsuty. Po wyjęciu pompy tez mnie to zadziwiło ale po podniesieniu pływaka do góry powolutku acz systematycznie opadał do minimum.Widać tak ma być inaczej wskazówka wskaźnika by szalała przy przyspieszaniu czy hamowaniu jakby paliwo się kołysało w baku a tak nie zdąży.Możliwe że wygiąłeś drut co jednak ciężko bo jest dość mocny. Zerknij do pompy czy gdzieś nie przytyka się pływak i dlatego nie podnosi. Ile wlałeś paliwa?
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-10-2011, 22:41   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Nie no najpierw wlałem jakieś 3-4 litry na odpalenie, ale potem zatankowałem do pełna (za 170zł) więc musi być ful. Ok, czyli jutro to obejrzę - bałem się że coś uszkodziłem że tak ten pływak opornie chodził - no ale mnie pocieszyłeś. Jutro obadam :)
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-10-2011, 22:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Rano zobaczysz. Może samochodzik zrobił psikusa i jak przekręcisz kluczyk i będzie wszystko w porządku bo ciężko będzie grzebać teraz jak masz na full wlane paliwo. Przejeździj do rezerwy z 300 km i wtedy zerknij. Możesz wypiąć wtyczkę i zobaczyć do styków w kostce. Może być tak że wskazuje pływak ale nie podaje sygnału na wskaźnik bo zaśniedziało w złączce. Chyba nie odsuwałeś pływaka z drutem na bok by stracił się kontakt z rezystorem na suwaku przy pompie?
 
 
Znawoj 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 24-10-2011, 13:10   
   Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA!


Nie wiem czy pompa do 1.1MPI czymś się różni, ale u mnie ramię pływaka chodziło w sumie leciutko. Wymieniałem bak w czerwcu, też było co najmniej 5 godzin roboty.
 
 
Gzylu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2011, 20:10   
   Bolid: SC 1.1 spi


Podkleję sie pod temat :-P


dzisiaj w końcu wziąłem sie za wymianę zbiornika paliwa, założyłem zamiennik i wszystko było by ok żeby nie to że jak zabrałem sie za przełożenie odpowietrznika zbiornika paliwa to w jednym pękł mi króciec z którego wychodzi niebieska rurka.

I teraz pytanie do Was czym grozi jazda z nie podłączoną rurka do odpowietrznika???
Jakie mogą być objawy jazdy z uszkodzonym zaworem i czy można to jakoś naprawić, skleić czy tylko wymiana na nowe ??? ?
_________________

 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2013, 23:14   
   Bolid: sporting 99'


jakis czas temu wymieniałem bak.
co jakis czas było czuc benzyne w aucie podczas jazdy.
zlokalizowałem wyciek jednak nie wiem jak to "uszczelnić"..



dokrecanie obejmy pogarsza sprawe, paliwo zaczyna kapac na oczach.
wydaje mi się, ze metalowa częsc rury na która nachodzi gumowy kołnierz jest za krótka.
macie jakiś pomysł?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
panczo1511 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 53
Skąd: Kolbuszowa/ Rzeszów
Wysłany: 03-04-2013, 23:57   
   Bolid: cc 1.2


Odpowiednie ułożenie gumy i optymslne ustawienie opaski usunie problem, do tego optymalna siła skecenia opaski, problrm znika
_________________
Fanpage-Cento Rally Team
https://www.facebook.com/CentoRallyTeam


Swaps 1.2 & 1.4 16v
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-04-2013, 00:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tam jest gumowe uszczelnienie, 10 zł w ASO, może to już powiedziało dość ? pamiętam że jak zmieniałem bak kupiłem ją nową, aż mechanik się dziwił że w takie szczegóły wchodzę
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum