Odpowietrzanie ukladu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Przemo85
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-05-2011, 10:54 Odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam wszystkich!
Czy moglbym prosic kogos kto sie zna o opisanie krok po kroku czynnosci odpowietrzania ukladu hamulcowego? Z gory dzieki wszystkim zainteresowanym tematem |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:16
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
Odpowietrzasz od najdłuższego przewodu do najkrótszego (chociaż i bez tego zabiegu da sie prawidłowo odpowietrzyć), znajdź sobie ochotnika który będzie pedałował hamulcem
Tył prawe, tył lewe, przód prawe, przód lewe.
Osoba - ochotnik naciska (pompuje) 3/4/5 razy hamulec, jak wolisz. Wtedy druga osoba (pewnie TY) odkręca odpowietrznik i po chwili zakręca (gdy ciśnienie wychodzacej cieczy wraz z powietrzem zmaleje), powtórz to do momentu aż będzie leciał sam płyn czyli raczej kilka razy. To samo robisz z resztą kół.
Pamiętaj aby wlać płyn DOT-4. Niech ten płyn gdzieś skapie (miseczka, pojemnik) staraj sie nie ubrudzić tym płynem lakieru samochodu
Jak nie masz przy cylinderkach odpowietrzników (zjadło je, urwały sie etc.) to wycieczka po nowe cylinderki. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zapomniałeś o najważniejszym. jak podpompuje i pedał sie zrobi twardy ( kolega ) to musi trzymać go w tej pozycji. w tym momencie odkrecasz odpowietrznik. tobie sie leje płyn albo płyn z powietrzem albo nawet samo powietrze. koledze wpada noga w podłoge. i teraz koledze powiedz, zeby za nic nie puszczał pedała bo jak zrobi to zamin ty zakrecisz odpowietrznik to znów zassa powietrze do układu i sie zrobi syf
dopiero jak zakrecisz odpowietrznik ( z czuciem, nie raz byłem świadkiem urwania ) to puszcza i znów pompuje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:23
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jaki sej? z ABS em? jeśli nie to pierw zaopatrz się w DOBRY oczkowy klucz ósemkę i kawąłek wężyka i także płyn hamulcowy DOT4 Chodzi o samo odpowietrzanie czy też o wymianę płynu hamulcowego?Potrzebna druga osoba do pompowanie pedałem. I taka kolejność. Sprawdź jak wyglądają odpowietrznika. Jak skorodowane to popsikaj jakimś preparatem penetrującym. Odkręcasz pokrywkę zbiorniczka płynu na pompie hamulcowej. Jedna osoba naciska na pedał hamulca a druga nakłada wężyk na odpowietrznik i do butelki. Luzuje odpowietrznik kluczem i patrzy jak powietrze z płynem schodzi przez wężyk. I tak w koło. Jak pedał wpadnie to zakręcasz odpowietrznik i znów pompowanie pedałem, odkręcanie odpowietrznika itd aż do czystego płyn bez powietrza w wężyku. Nie zapomnij uzupełniać płynu w zbiorniczku bo zapowietrzysz spowrotem układ. I teraz o ile pamiętam kolejność odpowietrzania jest taka: lewe tylne koło prawe tylne przednie prawe i przednie lewe koło. Przednie można skręcić i łatwiej do odpowietrznika się dostać tylne ciężęj. Ja zdejmowałem koła tylne ale można i bez tego. Warunkiem powtarzam jest dobry klucz. Nie ma nic gorszego jak obkręcenie odpowietrznika . Popryskać na początek nie zawadzi odpowietrzników i delikatnie zaczynać |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a co myślicie o takim zestawie do odpowietrzania hamulców ?
porządna zmiana płynu w warsztacie kosztuje od 40-60 zł... jakby kupić taki zestawik to sie zwróci po 2 razach, a nie mówie o innych autach...
http://allegro.pl/zestaw-...1618789700.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-05-2011, 11:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ciekawy zestawik ale potrzeba sieci sprężonego powietrza a nie każdy ma kompresor na tyle wydajny. Cena 120 zł wymaga zastanowienia. Jednak twierdze ze lepiej jakiegoś kolegę zatrudnić niech pompuje zrobić wymianę i zaoszczędzić w ten sposób 40-60 (nie mówiąc już o 120 zł za zakup sprzętu)zł jak kolega pisał i wypić za to dobrą wódkę.Takie moje zdanie. Może różnić się od forumowiczów |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Przemo85
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-05-2011, 12:03
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Dzieki wszystkim za wypowiedz. Teraz wszystko juz wiem. Operatorem pedala od hamulca bedzie dziewczyna, ale chyba sobie poradzimy:-) |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31-05-2011, 12:52
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Na kanale to rób jak masz. |
|
|
|
 |
lukas
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Piła
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:01
Bolid: SPI 1.1 |
|
|
Witam
Ja odpowietrzałem następująco:
SPI 1.1 1100
1. tył prawy
2. przód lewy
3. tył lewy
4. przód prawy
hamulce działają idealnie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 31-05-2011, 16:17
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Ja zawsze robiłem tak:
Ochotnik pomalutku wciska hamulec do końca, druga osoba z pewnym opóźnieniem odkręca odpowietrznik i zbiera płyn. I teraz bardzo ważne w momencie kiedy ochotnik będzie już miał pedał w podłodze - wydaje okrzyk( ) o zaistniałym fakcie i nie puszcza pedału hamulca, wtedy trzeba zakręcić odpowietrznik i tak do czasu aż w płynie nie będzie powietrza, można jeszcze później kilka razy dopompować do twardości i przytrzymać hamulec, a druga osoba odkręca odpowietrznik i po chwili od razu zakręca.
Chodzi o to, żeby w momencie kiedy odpowietrznik jak odkręcony nie puszczać pedału, bo wtedy efekt będzie odwrotny od zamierzonego.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jordan1987
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2011, 10:35
Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km |
|
|
a ja mam pytanie ...jaki wariant byście wybrali przy odpowietrzaniu układu hamulcowego??:
1) bez spuszczania płynu, tylko odpowietrzanie i uzupełnienia zbiornika nowym płynem hamulcowym,
2) najpierw spuszczenie płynu, potem wlanie nowego, odpowietrzanie + uzupełnianie zbiornika płynem hamulcowym |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 03-11-2011, 10:37
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
jordan1987 napisał/a: | a ja mam pytanie ...jaki wariant byście wybrali przy odpowietrzaniu układu hamulcowego??:
1) bez spuszczania płynu, tylko odpowietrzanie i uzupełnienia zbiornika nowym płynem hamulcowym,
2) najpierw spuszczenie płynu, potem wlanie nowego, odpowietrzanie + uzupełnianie zbiornika płynem hamulcowym |
to zależy czy chcesz wymienić płyn na nowy czy nie jeśli nie - to wystarczy opcja 1 |
_________________
 |
|
|
|
 |
jordan1987
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2011, 10:43
Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km |
|
|
... tylko, że płyn kapie mi kropelkami, a zbiorniczek pełen ... czy jak wcisnę pedał hamulca przy odłączonym przewodzie hamulcowym to przyspieszę ten proces spuszczania??:p |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 03-11-2011, 10:59
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
jordan1987 napisał/a: | ... tylko, że płyn kapie mi kropelkami, a zbiorniczek pełen ... czy jak wcisnę pedał hamulca przy odłączonym przewodzie hamulcowym to przyspieszę ten proces spuszczania??:p |
nie rozumiem pytania..
chodzi Ci o to jak spuścić płyn hamulcowy ze zbiorniczka i układu?
możesz właśnie tak jak napisałeś - odkręć któryś z przewodów i pompuj pedałem - to wypomujesz cały płyn.
lepiej byłoby jakbyś przepłukał jeszcze cały układ nowym płynem, a dopiero potem nalał nowego i odpowietrzając układ - dolewał go |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:13
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Nie wypompowuj całego płynu, tak się nie robi! Możesz zapowietrzyć pompę i będziesz miał więcej zabawy z odpowietrzaniem. Płyn się przepompowuje, starego odsysasz ze zbiorniczka (ale nie cały, tak żeby na wejściu od pompy ciągle był płyn), dolewasz nowy i przepompowujesz, ciągle pilnując poziomu w zbiorniku. Jak przepompujesz pół litra to i tak będziesz miał wszędzie nowy płyn, nie ma co kombinować. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
|