FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
Przemo85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-05-2011, 10:54   Odpowietrzanie ukladu hamulcowego
   Bolid: Fiat Seicento


Witam wszystkich!
Czy moglbym prosic kogos kto sie zna o opisanie krok po kroku czynnosci odpowietrzania ukladu hamulcowego? Z gory dzieki wszystkim zainteresowanym tematem
 
 
 
n30x 
Bywalec


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd: Knurów / Kielce
Wysłany: 31-05-2011, 11:16   
   Bolid: Seicento 899 - 2001r


Odpowietrzasz od najdłuższego przewodu do najkrótszego (chociaż i bez tego zabiegu da sie prawidłowo odpowietrzyć), znajdź sobie ochotnika który będzie pedałował hamulcem ;)

Tył prawe, tył lewe, przód prawe, przód lewe.

Osoba - ochotnik naciska (pompuje) 3/4/5 razy hamulec, jak wolisz. Wtedy druga osoba (pewnie TY) odkręca odpowietrznik i po chwili zakręca (gdy ciśnienie wychodzacej cieczy wraz z powietrzem zmaleje), powtórz to do momentu aż będzie leciał sam płyn czyli raczej kilka razy. To samo robisz z resztą kół.

Pamiętaj aby wlać płyn DOT-4. Niech ten płyn gdzieś skapie (miseczka, pojemnik) staraj sie nie ubrudzić tym płynem lakieru samochodu ;)

Jak nie masz przy cylinderkach odpowietrzników (zjadło je, urwały sie etc.) to wycieczka po nowe cylinderki.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-05-2011, 11:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zapomniałeś o najważniejszym. jak podpompuje i pedał sie zrobi twardy ( kolega ) to musi trzymać go w tej pozycji. w tym momencie odkrecasz odpowietrznik. tobie sie leje płyn albo płyn z powietrzem albo nawet samo powietrze. koledze wpada noga w podłoge. i teraz koledze powiedz, zeby za nic nie puszczał pedała bo jak zrobi to zamin ty zakrecisz odpowietrznik to znów zassa powietrze do układu i sie zrobi syf :)

dopiero jak zakrecisz odpowietrznik ( z czuciem, nie raz byłem świadkiem urwania ) to puszcza i znów pompuje...
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-05-2011, 11:23   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jaki sej? z ABS em? jeśli nie to pierw zaopatrz się w DOBRY oczkowy klucz ósemkę i kawąłek wężyka i także płyn hamulcowy DOT4 Chodzi o samo odpowietrzanie czy też o wymianę płynu hamulcowego?Potrzebna druga osoba do pompowanie pedałem. I taka kolejność. Sprawdź jak wyglądają odpowietrznika. Jak skorodowane to popsikaj jakimś preparatem penetrującym. Odkręcasz pokrywkę zbiorniczka płynu na pompie hamulcowej. Jedna osoba naciska na pedał hamulca a druga nakłada wężyk na odpowietrznik i do butelki. Luzuje odpowietrznik kluczem i patrzy jak powietrze z płynem schodzi przez wężyk. I tak w koło. Jak pedał wpadnie to zakręcasz odpowietrznik i znów pompowanie pedałem, odkręcanie odpowietrznika itd aż do czystego płyn bez powietrza w wężyku. Nie zapomnij uzupełniać płynu w zbiorniczku bo zapowietrzysz spowrotem układ. I teraz o ile pamiętam kolejność odpowietrzania jest taka: lewe tylne koło prawe tylne przednie prawe i przednie lewe koło. Przednie można skręcić i łatwiej do odpowietrznika się dostać tylne ciężęj. Ja zdejmowałem koła tylne ale można i bez tego. Warunkiem powtarzam jest dobry klucz. Nie ma nic gorszego jak obkręcenie odpowietrznika . Popryskać na początek nie zawadzi odpowietrzników i delikatnie zaczynać
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-05-2011, 11:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a co myślicie o takim zestawie do odpowietrzania hamulców ?

porządna zmiana płynu w warsztacie kosztuje od 40-60 zł... jakby kupić taki zestawik to sie zwróci po 2 razach, a nie mówie o innych autach...

http://allegro.pl/zestaw-...1618789700.html
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-05-2011, 11:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ciekawy zestawik ale potrzeba sieci sprężonego powietrza a nie każdy ma kompresor na tyle wydajny. Cena 120 zł wymaga zastanowienia. Jednak twierdze ze lepiej jakiegoś kolegę zatrudnić niech pompuje zrobić wymianę i zaoszczędzić w ten sposób 40-60 (nie mówiąc już o 120 zł za zakup sprzętu)zł jak kolega pisał i wypić za to dobrą wódkę.Takie moje zdanie. Może różnić się od forumowiczów
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Przemo85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-05-2011, 12:03   
   Bolid: Fiat Seicento


Dzieki wszystkim za wypowiedz. Teraz wszystko juz wiem. Operatorem pedala od hamulca bedzie dziewczyna, ale chyba sobie poradzimy:-)
 
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-05-2011, 12:52   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Na kanale to rób jak masz.
 
 
lukas 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Piła
Wysłany: 31-05-2011, 15:01   
   Bolid: SPI 1.1


Witam

Ja odpowietrzałem następująco:

SPI 1.1 1100

1. tył prawy
2. przód lewy
3. tył lewy
4. przód prawy

hamulce działają idealnie.
pozdrawiam
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 31-05-2011, 16:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Ja zawsze robiłem tak:
Ochotnik pomalutku wciska hamulec do końca, druga osoba z pewnym opóźnieniem odkręca odpowietrznik i zbiera płyn. I teraz bardzo ważne w momencie kiedy ochotnik będzie już miał pedał w podłodze - wydaje okrzyk( :)) ) o zaistniałym fakcie i nie puszcza pedału hamulca, wtedy trzeba zakręcić odpowietrznik i tak do czasu aż w płynie nie będzie powietrza, można jeszcze później kilka razy dopompować do twardości i przytrzymać hamulec, a druga osoba odkręca odpowietrznik i po chwili od razu zakręca.
Chodzi o to, żeby w momencie kiedy odpowietrznik jak odkręcony nie puszczać pedału, bo wtedy efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

Pozdrawiam
 
 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-11-2011, 10:35   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


a ja mam pytanie ...jaki wariant byście wybrali przy odpowietrzaniu układu hamulcowego??:

1) bez spuszczania płynu, tylko odpowietrzanie i uzupełnienia zbiornika nowym płynem hamulcowym,

2) najpierw spuszczenie płynu, potem wlanie nowego, odpowietrzanie + uzupełnianie zbiornika płynem hamulcowym ???
_________________
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 03-11-2011, 10:37   
   Bolid: 1.1 MPI


jordan1987 napisał/a:
a ja mam pytanie ...jaki wariant byście wybrali przy odpowietrzaniu układu hamulcowego??:

1) bez spuszczania płynu, tylko odpowietrzanie i uzupełnienia zbiornika nowym płynem hamulcowym,

2) najpierw spuszczenie płynu, potem wlanie nowego, odpowietrzanie + uzupełnianie zbiornika płynem hamulcowym


to zależy czy chcesz wymienić płyn na nowy czy nie :-P jeśli nie - to wystarczy opcja 1
_________________

 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-11-2011, 10:43   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


... tylko, że płyn kapie mi kropelkami, a zbiorniczek pełen ... czy jak wcisnę pedał hamulca przy odłączonym przewodzie hamulcowym to przyspieszę ten proces spuszczania??:p
_________________
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 03-11-2011, 10:59   
   Bolid: 1.1 MPI


jordan1987 napisał/a:
... tylko, że płyn kapie mi kropelkami, a zbiorniczek pełen ... czy jak wcisnę pedał hamulca przy odłączonym przewodzie hamulcowym to przyspieszę ten proces spuszczania??:p

nie rozumiem pytania..
chodzi Ci o to jak spuścić płyn hamulcowy ze zbiorniczka i układu?

możesz właśnie tak jak napisałeś - odkręć któryś z przewodów i pompuj pedałem - to wypomujesz cały płyn.
lepiej byłoby jakbyś przepłukał jeszcze cały układ nowym płynem, a dopiero potem nalał nowego i odpowietrzając układ - dolewał go
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 03-11-2011, 11:13   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Nie wypompowuj całego płynu, tak się nie robi! Możesz zapowietrzyć pompę i będziesz miał więcej zabawy z odpowietrzaniem. Płyn się przepompowuje, starego odsysasz ze zbiorniczka (ale nie cały, tak żeby na wejściu od pompy ciągle był płyn), dolewasz nowy i przepompowujesz, ciągle pilnując poziomu w zbiorniku. Jak przepompujesz pół litra to i tak będziesz miał wszędzie nowy płyn, nie ma co kombinować.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum