FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-11-2011, 11:42   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


gandw napisał/a:
Nie wypompowuj całego płynu, tak się nie robi! Możesz zapowietrzyć pompę i będziesz miał więcej zabawy z odpowietrzaniem. Płyn się przepompowuje, starego odsysasz ze zbiorniczka (ale nie cały, tak żeby na wejściu od pompy ciągle był płyn), dolewasz nowy i przepompowujesz, ciągle pilnując poziomu w zbiorniku. Jak przepompujesz pół litra to i tak będziesz miał wszędzie nowy płyn, nie ma co kombinować.


yyy czyli rozumiem, że ze zbiornika mam wypompować płyn, bezpośrednio spod maski?? a ile mniej więcej jego wyciągnąć ?? 0,5 l ?? czy więcej? czym się sugerować by nie przekombinować?:P
_________________
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 03-11-2011, 11:46   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Rozumiem że chcesz zmienić płyn tak? W takim razie ze zbiorniczka z płynem (pod maską) odsysasz strzykawką trochę płynu (mniej niż 0,5L, raczej jakieś 100-200ml). Uzupełniasz do pełna nowym płynem i zaczynasz przepompowywać aż z odpowietrznika poleci czysty płyn i odpowietrzać po kolei koła, pilnując żeby w zbiorniczku nie zrobiło się sucho. W cały układ hamulcowy wchodzi książkowo 0,4L.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
reting1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 70
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: bytom
Wysłany: 03-11-2011, 12:53   ABS
   Bolid: seicento


Bardzo jestem ciekaw, jaka jest różnica w wymianie płynu i odpowietrzaniu hamulców w aucie z ABS-em i bez ABS-u????? Proszę o informację.TED
_________________
reting1
 
 
BaToN_91 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 339
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 03-11-2011, 17:25   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r.


W momencie gdy zmieniam płyn, wyciągam okolo 2setki starego i zalewam nowy tak?
Jeśli odpowietrzam to samochód musi być włączony?
_________________
Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ
 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-11-2011, 07:33   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


gandw napisał/a:
Rozumiem że chcesz zmienić płyn tak? W takim razie ze zbiorniczka z płynem (pod maską) odsysasz strzykawką trochę płynu (mniej niż 0,5L, raczej jakieś 100-200ml). Uzupełniasz do pełna nowym płynem i zaczynasz przepompowywać aż z odpowietrznika poleci czysty płyn i odpowietrzać po kolei koła, pilnując żeby w zbiorniczku nie zrobiło się sucho. W cały układ hamulcowy wchodzi książkowo 0,4L.

wczoraj wymieniłem płyn w układzie... tak jak napisałeś.... z jednym ale, niby mam układ odpowietrzony (prawy tył, lewy, prawy przód, lewy) ale mam wrażenie, że pedał hamulca mi głębiej chwyta niż wcześniej.... w niczym to mi nie przeszkadza, ale macie może jakieś sugestie czym to mogłoby być spowodowane??
_________________
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-11-2011, 08:04   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


jordan1987 napisał/a:
wczoraj wymieniłem płyn w układzie... tak jak napisałeś.... z jednym ale, niby mam układ odpowietrzony (prawy tył, lewy, prawy przód, lewy) ale mam wrażenie, że pedał hamulca mi głębiej chwyta niż wcześniej.... w niczym to mi nie przeszkadza, ale macie może jakieś sugestie czym to mogłoby być spowodowane??
Dobrze że napisałeś te słowa że "niby masz układ odpowietrzony". Właśnie to niby bo branie hamulca nisko podłogi świadczy o zapowietrzeniu układu a tym samym niedokładnym usunięciu powietrza przy odpowietrzaniu. Chyba że węże elastyczne puchną ale to byś zauważył wcześniej niż po wymianie płynu.Spróbuj ponownie odpowietrzyć do skutku.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 04-11-2011, 08:19   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Dokładnie, przy czym jeśli odkręcisz odpowietrznik to nie pompuj pedałem bo to też może zapowietrzyć. Należy nacisnąć na pedał 3x i trzymając naciśnięty druga osoba odkręca odpowietrznik - pedał zaczyna wpadać w ziemię i tuż przed końcem wpadania zakręcasz odpowietrznik i tak kilkukrotnie.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2011, 08:38   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak puścisz pedał z podłogi przy odkręconym odpowietrzniku to załapiesz powietrze do układu, dlatego ważne jest aby nie puszczać, póki nie zakręcisz cylinderka\zacisku
_________________

 
 
jordan1987 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-11-2011, 10:04   
   Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km


Łukasz napisał/a:
jak puścisz pedał z podłogi przy odkręconym odpowietrzniku to załapiesz powietrze do układu, dlatego ważne jest aby nie puszczać, póki nie zakręcisz cylinderka\zacisku

chcę zaznaczyć, że ja was rozumiem, zrobiłem 2 serie odpowietrzania.... na wszystkie koła, na początku szło powietrze z płynem potem sam płyn ciekł (w pierwszej serii) ... i oczywiście na bieżąco dolewałem płyn w zbiorniczku... ojciec odpowiedzialny był za pompowanie i trzymanie hamulca ... ogólnie hamulce dobrze działają i pedał w podłogę nie wpada.... sam już nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony na punkcie tego auta :D
_________________
 
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 24-11-2012, 20:57   
   Bolid: Seicento 900 '01


A ja wczoraj wymieniałem w swoim oba cylinderki z tyłu. Oczywiście od razu po dotknięciu, jak zapałki ukręciły się przewody hamulcowe sztywne, czego się w sumie spodziewałem, ale w momencie jak musiałem skoczyć do sklepu, z urwanych przewodów kapał sobie płyn. Jak wróciłem to już nie kapał, a w zbiorniczku wyrównawczym było pusto. Zmartwił mnie ten stan rzeczy, wolałbym do tego nie dopuścić, ale stało się.
Poskręcałem wszystko, nalałem nowego płynu i odpowietrzałem cały układ, tak jak w postach powyżej. Do układu weszło mi przy tym ok. 350ml płynu. Mało trochę, ale żadnego powietrza w układzie nie było widać. Wszystko wygląda dostatecznie :wink:

edit: Zapomniałem dodać, że przy okazji przepchnąłem też nowy płyn do przednich hamulców, dlatego te 350ml wydawało mi się ciutek za mało na to wszystko..

Różnicę po tej naprawie mam taką, że zwiększył mi się skok pedału hamulca. Jeśli przedtem hamulec w 2/3 skoku już praktycznie blokował koła i ogólnie był bardzo czuły, teraz jest taki jak w "normalnych autach", czyli koła stają sztorc w 1/2 skoku, a może nawet niżej.
Hamuje dobrze, dzisiaj już nawet sprawdzałem w sytuacji kryzysowej przed przejściem... :evil:
To co mam teraz nie jest w żadnym wypadku wpadaniem pedału w podłogę. Nigdy bym tego tak nie nazwał. Dla mnie po prostu wcześniej hamulec był dziki, a teraz "znormalniał".

Za miesiąc mam badanie techniczne, a tam gdzie jeżdżę bardzo się czepiają, więc może wtedy wyjdzie co i jak z siłą hamowania na każdym kole. Ale z mojej perspektywy jest dobrze i ja bym już nic tam nie ruszał. No ale zostaje pytanie: czy to jest zasługa nowego płynu (stary miał 11 lat), czy jednak pompa jest zapowietrzona?

Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez matmac 24-11-2012, 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 24-11-2012, 21:05   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


matmac napisał/a:
pytanie: czy to jest zasługa nowego płynu (stary miał 11 lat)

Może to być wina bardzo starego płynu, po tylu latach zapewne stał się bardziej ściśliwy i przez to pedał wpadał głębiej.
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 24-11-2012, 21:29   
   Bolid: Seicento 900 '01


TheStig, ale właśnie jest dokładnie odwrotnie, tzn. wychodzi na to, że ten nowy jest bardziej ściśliwy i pedał hamulca ma większy skok.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-11-2012, 22:34   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Odpowietrz ukłąd ponownie :) Podczas pracy silnika w hamowaniu pomaga ci tzw. serwo - ty wciskasz pedał lekko a hamulce sie blokuja. przy zgaszonym silniku serwo nie pracuje i tyle. proponuje odpowietrzenie przy odpalonym silniku - skoro wylecial ci caly plyn z ukladu prawdopodobnie zapowietrzyla sie lekko pompa i dopiero po odpaleniu silnika da sie układ dobrze odpowietrzyc.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 25-11-2012, 18:31   
   Bolid: Seicento 900 '01


Uncrossed napisał/a:
...dopiero po odpaleniu silnika da sie układ dobrze odpowietrzyc.


Nie wiem jak się do tego ustosunkować. Wszędzie jest napisane, że odpowietrza się układ na wyłączonym. Nie jestem przekonany, czy włączenie silnika, a co za tym idzie wspomagania hamulca da lepsze efekty. Wspomaganie zwiększa siłę nacisku na pedał i nijak nie zmienia zasady działania. Jak poproszę ojca o mocne dociśnięcie pedału, to na pewno się przyłoży :-P A jak odkręcę w tym momencie odpowietrznik to pedał i tak zejdzie do samej ziemi.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-11-2012, 19:00   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Jesli zapowietrzyles pompe ktora pomaga ci przy hamowaniu to jedynym sposobem jej odpowietrzenia jest zrobienie to podczas jej pracy - na włączonym silniku.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum