Odpowietrzanie ukladu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
jordan1987
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:42
Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km |
|
|
gandw napisał/a: | Nie wypompowuj całego płynu, tak się nie robi! Możesz zapowietrzyć pompę i będziesz miał więcej zabawy z odpowietrzaniem. Płyn się przepompowuje, starego odsysasz ze zbiorniczka (ale nie cały, tak żeby na wejściu od pompy ciągle był płyn), dolewasz nowy i przepompowujesz, ciągle pilnując poziomu w zbiorniku. Jak przepompujesz pół litra to i tak będziesz miał wszędzie nowy płyn, nie ma co kombinować. |
yyy czyli rozumiem, że ze zbiornika mam wypompować płyn, bezpośrednio spod maski?? a ile mniej więcej jego wyciągnąć ?? 0,5 l ?? czy więcej? czym się sugerować by nie przekombinować?:P |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:46
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Rozumiem że chcesz zmienić płyn tak? W takim razie ze zbiorniczka z płynem (pod maską) odsysasz strzykawką trochę płynu (mniej niż 0,5L, raczej jakieś 100-200ml). Uzupełniasz do pełna nowym płynem i zaczynasz przepompowywać aż z odpowietrznika poleci czysty płyn i odpowietrzać po kolei koła, pilnując żeby w zbiorniczku nie zrobiło się sucho. W cały układ hamulcowy wchodzi książkowo 0,4L. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
reting1
nówka sztuka ;)
Wiek: 70 Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 14 Skąd: bytom
|
Wysłany: 03-11-2011, 12:53 ABS
Bolid: seicento |
|
|
Bardzo jestem ciekaw, jaka jest różnica w wymianie płynu i odpowietrzaniu hamulców w aucie z ABS-em i bez ABS-u????? Proszę o informację.TED |
_________________ reting1 |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 03-11-2011, 17:25
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
W momencie gdy zmieniam płyn, wyciągam okolo 2setki starego i zalewam nowy tak?
Jeśli odpowietrzam to samochód musi być włączony? |
_________________ Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ |
|
|
|
 |
jordan1987
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-11-2011, 07:33
Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km |
|
|
gandw napisał/a: | Rozumiem że chcesz zmienić płyn tak? W takim razie ze zbiorniczka z płynem (pod maską) odsysasz strzykawką trochę płynu (mniej niż 0,5L, raczej jakieś 100-200ml). Uzupełniasz do pełna nowym płynem i zaczynasz przepompowywać aż z odpowietrznika poleci czysty płyn i odpowietrzać po kolei koła, pilnując żeby w zbiorniczku nie zrobiło się sucho. W cały układ hamulcowy wchodzi książkowo 0,4L. |
wczoraj wymieniłem płyn w układzie... tak jak napisałeś.... z jednym ale, niby mam układ odpowietrzony (prawy tył, lewy, prawy przód, lewy) ale mam wrażenie, że pedał hamulca mi głębiej chwyta niż wcześniej.... w niczym to mi nie przeszkadza, ale macie może jakieś sugestie czym to mogłoby być spowodowane?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-11-2011, 08:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
jordan1987 napisał/a: | wczoraj wymieniłem płyn w układzie... tak jak napisałeś.... z jednym ale, niby mam układ odpowietrzony (prawy tył, lewy, prawy przód, lewy) ale mam wrażenie, że pedał hamulca mi głębiej chwyta niż wcześniej.... w niczym to mi nie przeszkadza, ale macie może jakieś sugestie czym to mogłoby być spowodowane?? | Dobrze że napisałeś te słowa że "niby masz układ odpowietrzony". Właśnie to niby bo branie hamulca nisko podłogi świadczy o zapowietrzeniu układu a tym samym niedokładnym usunięciu powietrza przy odpowietrzaniu. Chyba że węże elastyczne puchną ale to byś zauważył wcześniej niż po wymianie płynu.Spróbuj ponownie odpowietrzyć do skutku. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 04-11-2011, 08:19
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Dokładnie, przy czym jeśli odkręcisz odpowietrznik to nie pompuj pedałem bo to też może zapowietrzyć. Należy nacisnąć na pedał 3x i trzymając naciśnięty druga osoba odkręca odpowietrznik - pedał zaczyna wpadać w ziemię i tuż przed końcem wpadania zakręcasz odpowietrznik i tak kilkukrotnie. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-11-2011, 08:38
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jak puścisz pedał z podłogi przy odkręconym odpowietrzniku to załapiesz powietrze do układu, dlatego ważne jest aby nie puszczać, póki nie zakręcisz cylinderka\zacisku |
_________________
 |
|
|
|
 |
jordan1987
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-11-2011, 10:04
Bolid: Seico 0.9 2001 young 79 tys. km |
|
|
Łukasz napisał/a: | jak puścisz pedał z podłogi przy odkręconym odpowietrzniku to załapiesz powietrze do układu, dlatego ważne jest aby nie puszczać, póki nie zakręcisz cylinderka\zacisku |
chcę zaznaczyć, że ja was rozumiem, zrobiłem 2 serie odpowietrzania.... na wszystkie koła, na początku szło powietrze z płynem potem sam płyn ciekł (w pierwszej serii) ... i oczywiście na bieżąco dolewałem płyn w zbiorniczku... ojciec odpowiedzialny był za pompowanie i trzymanie hamulca ... ogólnie hamulce dobrze działają i pedał w podłogę nie wpada.... sam już nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony na punkcie tego auta |
_________________
 |
|
|
|
 |
matmac
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 24-11-2012, 20:57
Bolid: Seicento 900 '01 |
|
|
A ja wczoraj wymieniałem w swoim oba cylinderki z tyłu. Oczywiście od razu po dotknięciu, jak zapałki ukręciły się przewody hamulcowe sztywne, czego się w sumie spodziewałem, ale w momencie jak musiałem skoczyć do sklepu, z urwanych przewodów kapał sobie płyn. Jak wróciłem to już nie kapał, a w zbiorniczku wyrównawczym było pusto. Zmartwił mnie ten stan rzeczy, wolałbym do tego nie dopuścić, ale stało się.
Poskręcałem wszystko, nalałem nowego płynu i odpowietrzałem cały układ, tak jak w postach powyżej. Do układu weszło mi przy tym ok. 350ml płynu. Mało trochę, ale żadnego powietrza w układzie nie było widać. Wszystko wygląda dostatecznie
edit: Zapomniałem dodać, że przy okazji przepchnąłem też nowy płyn do przednich hamulców, dlatego te 350ml wydawało mi się ciutek za mało na to wszystko..
Różnicę po tej naprawie mam taką, że zwiększył mi się skok pedału hamulca. Jeśli przedtem hamulec w 2/3 skoku już praktycznie blokował koła i ogólnie był bardzo czuły, teraz jest taki jak w "normalnych autach", czyli koła stają sztorc w 1/2 skoku, a może nawet niżej.
Hamuje dobrze, dzisiaj już nawet sprawdzałem w sytuacji kryzysowej przed przejściem...
To co mam teraz nie jest w żadnym wypadku wpadaniem pedału w podłogę. Nigdy bym tego tak nie nazwał. Dla mnie po prostu wcześniej hamulec był dziki, a teraz "znormalniał".
Za miesiąc mam badanie techniczne, a tam gdzie jeżdżę bardzo się czepiają, więc może wtedy wyjdzie co i jak z siłą hamowania na każdym kole. Ale z mojej perspektywy jest dobrze i ja bym już nic tam nie ruszał. No ale zostaje pytanie: czy to jest zasługa nowego płynu (stary miał 11 lat), czy jednak pompa jest zapowietrzona?
Co o tym sądzicie? |
Ostatnio zmieniony przez matmac 24-11-2012, 21:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-11-2012, 21:05
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
matmac napisał/a: | pytanie: czy to jest zasługa nowego płynu (stary miał 11 lat) |
Może to być wina bardzo starego płynu, po tylu latach zapewne stał się bardziej ściśliwy i przez to pedał wpadał głębiej. |
|
|
|
 |
matmac
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 24-11-2012, 21:29
Bolid: Seicento 900 '01 |
|
|
TheStig, ale właśnie jest dokładnie odwrotnie, tzn. wychodzi na to, że ten nowy jest bardziej ściśliwy i pedał hamulca ma większy skok. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-11-2012, 22:34
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Odpowietrz ukłąd ponownie Podczas pracy silnika w hamowaniu pomaga ci tzw. serwo - ty wciskasz pedał lekko a hamulce sie blokuja. przy zgaszonym silniku serwo nie pracuje i tyle. proponuje odpowietrzenie przy odpalonym silniku - skoro wylecial ci caly plyn z ukladu prawdopodobnie zapowietrzyla sie lekko pompa i dopiero po odpaleniu silnika da sie układ dobrze odpowietrzyc. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
matmac
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 25-11-2012, 18:31
Bolid: Seicento 900 '01 |
|
|
Uncrossed napisał/a: | ...dopiero po odpaleniu silnika da sie układ dobrze odpowietrzyc. |
Nie wiem jak się do tego ustosunkować. Wszędzie jest napisane, że odpowietrza się układ na wyłączonym. Nie jestem przekonany, czy włączenie silnika, a co za tym idzie wspomagania hamulca da lepsze efekty. Wspomaganie zwiększa siłę nacisku na pedał i nijak nie zmienia zasady działania. Jak poproszę ojca o mocne dociśnięcie pedału, to na pewno się przyłoży A jak odkręcę w tym momencie odpowietrznik to pedał i tak zejdzie do samej ziemi. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-11-2012, 19:00
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Jesli zapowietrzyles pompe ktora pomaga ci przy hamowaniu to jedynym sposobem jej odpowietrzenia jest zrobienie to podczas jej pracy - na włączonym silniku. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|