wskażnik temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-08-2011, 16:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Można jechać na podłączenie pod diagnoskop ale jeśli masz jakiegoś znajomego w okolicy bo tak to pewno zapłacisz.( U mnie za samo podpięcie biorą ponoć 80 zł)Dowiesz się tego samego co podałem z temperaturą. Napisałem jedynie jak możesz zrobić to u siebie w domowym zaciszu i za darmo. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-08-2011, 15:50
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
ok jak znajdę czas ,to zrobię tak jak napisałeś ,a jak czasu braknie to podjadę u mnie 40zeta komp |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 04-12-2011, 20:39
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
mam taki sam problem jak julian77
wskaźnik DEPO, niby miało być ok, ale na moje oko nie jest ..
mam wpięty oryginalny czujnik z zegara na górnym wężu od chłodnicy (28mm), wskazania od początku płynnie aż do 110* - wtedy włącza się wentyl i jak spadnie na 109* to sie wyłącza.
Na trasie przy temp. zewnętrznej ok 5-8 *C - wskazuje 89-90 *C\
Problemów z ogrzewaniem w zimie nie ma - szybko z nadmuchów leci ciepłe, a potem gorące powietrze.
zegar: http://allegro.pl/zegar-w...1958438366.html
Jakiś pomysł ??
bo multimetra nie umiem obsługiwać |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 05-12-2011, 08:24
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
żeby było jasne, to temp. wzrasta od początku czyli od 40*C bo od tylu jest skala
wzrost temp. - na postoju średnio 10*C na 90-120 sec. |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 05-12-2011, 08:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Od początku wskazuje jak odpalisz zimny samochód czy jak dopiero otworzy się termostat bo jak masz wpięte w górny waż chłodnicy to nie kumam jak może wskazywać jeśli termostat nie puszcza na chłodnicę ciepła?Co do wskazań jeśli byłyby w druga stronę tzn by zaniżało wskazania temperatury to można by wstawić rezystor w przewód czujnik-wskaźnik i tak wyskalować.Tu trzeba odwrotnie tzn zmniejszyć rezystancję .Nie wiem ale pewno idzie bocznikując rezystor dostawić do czujnika tak by rezystancja czujnika spadła i wartość która da obniżenie temperatury o te 10 stopni bo o około tyle przekłamuje.Oczywiście jeśli czujnik to termistor NTC .Ja mam z CC wskaźnik i czujnik i wentylator włącza się w 99 stopniach , termostat otwiera się w 85 a w trasie trzyma 80 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 07-12-2011, 13:17
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
macher napisał/a: | Od początku wskazuje jak odpalisz zimny samochód czy jak dopiero otworzy się termostat |
jak odpale samochód to silnik nie ma 40* - to po pierwsze
po drugie,kumpel ma zamontowane podobne i u niego jest tak: długoooo nic a potem strzał na 80* - czyli otwiera termostat i wtedy zaczyna wskazówka szybować w górę ...
u mnie jak odpale i pochodzi pare minut to zaczyna powoli od 40* (bo od tylu zaczyna sie skala) iść w górę aż do tych 90-100*, jak zacznę jechać to spada na 89-90 i tak trzyma.
mam 1.2 16V a kumpel 1.1. SPI, ale to chyba jest bez znaczenia bo układ chłodzenia taki sam ... |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 07-12-2011, 13:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
kyniu napisał/a: |
jak odpale samochód to silnik nie ma 40* - to po pierwsze
po drugie,kumpel ma zamontowane podobne i u niego jest tak: długoooo nic a potem strzał na 80* - czyli otwiera termostat i wtedy zaczyna wskazówka szybować w górę ...
u mnie jak odpale i pochodzi pare minut to zaczyna powoli od 40* (bo od tylu zaczyna sie skala) iść w górę aż do tych 90-100*, jak zacznę jechać to spada na 89-90 i tak trzyma.
| Powinno być tak jak u kumpla. Gwałtownie a jak u Ciebie już po kilku minutach idzie do góry to sprawdź termostat. Jeżeli czujnik masz zamontowany za nim to siłą rzeczy nie może wskazywać . Chyba ze blisko termostatu to na zasadzie przewodzenia ciepła trochę wskaże ale nie aż tak szybko. U mnie jak jadę w obecnych temperaturach wskazówka wchodzi na 50 stopni po około 1.5 kilometra a termostat otwiera się po około 3.5-4 więc dopiero wtedy powinno wskazywać i u Ciebie te 85 stopni |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 10-12-2011, 11:00
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
teoretyczniejest tak jak mówisz, a praktycznie coś ma zjeb&^% bo wg wskaźnika wentyl włącza się przy 110*C a wyłącza przy 108*C
podejrzewam że albo czujnik skiszony albo zegar źle skalibrowany
tak czy tak - h&*^ia |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-12-2011, 11:00
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Cytat: | mam taki sam problem jak julian77 |
To wszystko zależy od rezystancji czujnika i od tego w jaki sposób wzrasta wraz ze wzrostem temperatury.
Dla mnie też jest dziwne to,że od samego początku idzie płynnie.....Termostat jest ok - otwiera się coś przy 80 paru (wskazanie zegara) - no i nie mam kłopotów z ogrzewaniem.
Przy obecnych temperaturach to na trasie mi pokazuje temperaturę między 79-82 a w lecie to było 89-90....
Niech mi tylko ktoś wytłumaczy dlaczego idzie płynnie ?
Cytat: | .....bo jak masz wpięte w górny waż chłodnicy to nie kumam jak może wskazywać jeśli termostat nie puszcza na chłodnicę ciepła? |
Nieprawdopodobne a jednak prawdziwe. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 13-12-2011, 12:52
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
julian77 napisał/a: | Dla mnie też jest dziwne to,że od samego początku idzie płynnie.....Termostat jest ok - otwiera się coś przy 80 paru (wskazanie zegara) - no i nie mam kłopotów z ogrzewaniem. |
spox, ale przy jakiej temp. włącza Ci się wentyl |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-12-2011, 13:34
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Na zegarze wentyl włącza się przy 110 ( co odpowiada 96,5 czy 97,5 w rzeczywistości - sprawdzone na podpiętym kompie). |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Grzesio530v8
nówka sztuka ;)

Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 18 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-04-2012, 19:54
Bolid: Sej 1.1, BMW E34 530v8 |
|
|
No dobrze Panowie, a co zrobić żeby podnieść o 10* wskazania zegara?? Mam zegar D&W czujnik z zestawu w głowicy i pokazuje mi 85-87* i załącza wiatrak, a z kompa wychodzi ze jest 95-97*C. Jakieś sugestie?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
brt
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29-04-2012, 12:33
Bolid: Seicento 900 Fun |
|
|
Grzesio530v8 napisał/a: | No dobrze Panowie, a co zrobić żeby podnieść o 10* wskazania zegara?? Mam zegar D&W czujnik z zestawu w głowicy i pokazuje mi 85-87* i załącza wiatrak, a z kompa wychodzi ze jest 95-97*C. Jakieś sugestie?? |
Witam
Najprostszym sposobem to jest zamontować potencjometr między sygnał taki 100 Ohm powinien wystarczyć. Ja tak mam zrobione. I wtedy masz płynną regulacje.
Zdjęcie |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 29-04-2012, 13:15
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Może ten zegar ma możliwość regulacji? Zobacz czy nie ma tam wewnątrz obudowy jakiegoś potencjometra. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-04-2012, 14:03
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
brt napisał/a: |
Najprostszym sposobem to jest zamontować potencjometr między sygnał taki 100 Ohm powinien wystarczyć. Ja tak mam zrobione. I wtedy masz płynną regulacje.
|
Owszem dobry sposób ale chyba skuteczny w celu zwiększenia wskazań temperatury gdyż jeśli czujnikiem zegara jest termistor NTC to jeśli dodasz do tego jakikolwiek opór to wskazówka opadnie na dół a chodzi o odwrotny skutek. Zdałoby to egzamin jeśli czujnikiem był termistor PTC
Prościej byłoby wskazówkę zdjąć i umiejscowić zgodnie ze wskazaniami np po podpięciu pod komputer i wtedy nałożyć wskazówkę na ośkę tak by pokrywała się z temperaturą widzianą przez sterownik silnika.Innym sposobem byłoby dobranie rezystora który występuje we wskaźniku. Widziałem że jakiś opornik tam jest bynajmniej u mnie (mam zegar z CC) i opornik jest zarówno we wskaźniku temperatury jak i we wskaźniku poziomu paliwa.Też chyba coś zależy od jego wartości ale niech wypowie się osoba z zakresu elektroniki. |
|
|
|
 |
|