FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskażnik temperatury wody
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-08-2011, 16:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Można jechać na podłączenie pod diagnoskop ale jeśli masz jakiegoś znajomego w okolicy bo tak to pewno zapłacisz.( U mnie za samo podpięcie biorą ponoć 80 zł)Dowiesz się tego samego co podałem z temperaturą. Napisałem jedynie jak możesz zrobić to u siebie w domowym zaciszu i za darmo.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bzyku26 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-08-2011, 15:50   
   Bolid: seicento 1.1spi


ok jak znajdę czas ,to zrobię tak jak napisałeś ,a jak czasu braknie to podjadę u mnie 40zeta komp
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 04-12-2011, 20:39   
   Bolid: SCS 176B9000


mam taki sam problem jak julian77

wskaźnik DEPO, niby miało być ok, ale na moje oko nie jest ..

mam wpięty oryginalny czujnik z zegara na górnym wężu od chłodnicy (28mm), wskazania od początku płynnie aż do 110* - wtedy włącza się wentyl i jak spadnie na 109* to sie wyłącza.
Na trasie przy temp. zewnętrznej ok 5-8 *C - wskazuje 89-90 *C\
Problemów z ogrzewaniem w zimie nie ma - szybko z nadmuchów leci ciepłe, a potem gorące powietrze.

zegar: http://allegro.pl/zegar-w...1958438366.html

Jakiś pomysł ??

bo multimetra nie umiem obsługiwać :mg:
_________________
SC by kyniu
 
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 05-12-2011, 08:24   
   Bolid: SCS 176B9000


żeby było jasne, to temp. wzrasta od początku czyli od 40*C bo od tylu jest skala
wzrost temp. - na postoju średnio 10*C na 90-120 sec.
_________________
SC by kyniu
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-12-2011, 08:52   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Od początku wskazuje jak odpalisz zimny samochód czy jak dopiero otworzy się termostat bo jak masz wpięte w górny waż chłodnicy to nie kumam jak może wskazywać jeśli termostat nie puszcza na chłodnicę ciepła?Co do wskazań jeśli byłyby w druga stronę tzn by zaniżało wskazania temperatury to można by wstawić rezystor w przewód czujnik-wskaźnik i tak wyskalować.Tu trzeba odwrotnie tzn zmniejszyć rezystancję .Nie wiem ale pewno idzie bocznikując rezystor dostawić do czujnika tak by rezystancja czujnika spadła i wartość która da obniżenie temperatury o te 10 stopni bo o około tyle przekłamuje.Oczywiście jeśli czujnik to termistor NTC .Ja mam z CC wskaźnik i czujnik i wentylator włącza się w 99 stopniach , termostat otwiera się w 85 a w trasie trzyma 80
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 07-12-2011, 13:17   
   Bolid: SCS 176B9000


macher napisał/a:
Od początku wskazuje jak odpalisz zimny samochód czy jak dopiero otworzy się termostat


jak odpale samochód to silnik nie ma 40* - to po pierwsze
po drugie,kumpel ma zamontowane podobne i u niego jest tak: długoooo nic a potem strzał na 80* - czyli otwiera termostat i wtedy zaczyna wskazówka szybować w górę ...

u mnie jak odpale i pochodzi pare minut to zaczyna powoli od 40* (bo od tylu zaczyna sie skala) iść w górę aż do tych 90-100*, jak zacznę jechać to spada na 89-90 i tak trzyma.

mam 1.2 16V a kumpel 1.1. SPI, ale to chyba jest bez znaczenia bo układ chłodzenia taki sam ...
_________________
SC by kyniu
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 07-12-2011, 13:39   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


kyniu napisał/a:


jak odpale samochód to silnik nie ma 40* - to po pierwsze
po drugie,kumpel ma zamontowane podobne i u niego jest tak: długoooo nic a potem strzał na 80* - czyli otwiera termostat i wtedy zaczyna wskazówka szybować w górę ...

u mnie jak odpale i pochodzi pare minut to zaczyna powoli od 40* (bo od tylu zaczyna sie skala) iść w górę aż do tych 90-100*, jak zacznę jechać to spada na 89-90 i tak trzyma.
Powinno być tak jak u kumpla. Gwałtownie a jak u Ciebie już po kilku minutach idzie do góry to sprawdź termostat. Jeżeli czujnik masz zamontowany za nim to siłą rzeczy nie może wskazywać . Chyba ze blisko termostatu to na zasadzie przewodzenia ciepła trochę wskaże ale nie aż tak szybko. U mnie jak jadę w obecnych temperaturach wskazówka wchodzi na 50 stopni po około 1.5 kilometra a termostat otwiera się po około 3.5-4 więc dopiero wtedy powinno wskazywać i u Ciebie te 85 stopni
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 10-12-2011, 11:00   
   Bolid: SCS 176B9000


teoretyczniejest tak jak mówisz, a praktycznie coś ma zjeb&^% bo wg wskaźnika wentyl włącza się przy 110*C a wyłącza przy 108*C
podejrzewam że albo czujnik skiszony albo zegar źle skalibrowany
tak czy tak - h&*^ia
_________________
SC by kyniu
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-12-2011, 11:00   
   Bolid: Seicento Dynamic


Cytat:
mam taki sam problem jak julian77


To wszystko zależy od rezystancji czujnika i od tego w jaki sposób wzrasta wraz ze wzrostem temperatury.

Dla mnie też jest dziwne to,że od samego początku idzie płynnie.....Termostat jest ok - otwiera się coś przy 80 paru (wskazanie zegara) - no i nie mam kłopotów z ogrzewaniem.

Przy obecnych temperaturach to na trasie mi pokazuje temperaturę między 79-82 a w lecie to było 89-90....

Niech mi tylko ktoś wytłumaczy dlaczego idzie płynnie ?

Cytat:
.....bo jak masz wpięte w górny waż chłodnicy to nie kumam jak może wskazywać jeśli termostat nie puszcza na chłodnicę ciepła?


Nieprawdopodobne a jednak prawdziwe.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 13-12-2011, 12:52   
   Bolid: SCS 176B9000


julian77 napisał/a:
Dla mnie też jest dziwne to,że od samego początku idzie płynnie.....Termostat jest ok - otwiera się coś przy 80 paru (wskazanie zegara) - no i nie mam kłopotów z ogrzewaniem.


spox, ale przy jakiej temp. włącza Ci się wentyl ???
_________________
SC by kyniu
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-12-2011, 13:34   
   Bolid: Seicento Dynamic


Na zegarze wentyl włącza się przy 110 ( co odpowiada 96,5 czy 97,5 w rzeczywistości - sprawdzone na podpiętym kompie).
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Grzesio530v8 
nówka sztuka ;)


Wiek: 46
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-04-2012, 19:54   
   Bolid: Sej 1.1, BMW E34 530v8


No dobrze Panowie, a co zrobić żeby podnieść o 10* wskazania zegara?? Mam zegar D&W czujnik z zestawu w głowicy i pokazuje mi 85-87* i załącza wiatrak, a z kompa wychodzi ze jest 95-97*C. Jakieś sugestie??
_________________

 
 
 
brt 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-04-2012, 12:33   
   Bolid: Seicento 900 Fun


Grzesio530v8 napisał/a:
No dobrze Panowie, a co zrobić żeby podnieść o 10* wskazania zegara?? Mam zegar D&W czujnik z zestawu w głowicy i pokazuje mi 85-87* i załącza wiatrak, a z kompa wychodzi ze jest 95-97*C. Jakieś sugestie??


Witam

Najprostszym sposobem to jest zamontować potencjometr między sygnał taki 100 Ohm powinien wystarczyć. Ja tak mam zrobione. I wtedy masz płynną regulacje.

Zdjęcie
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 29-04-2012, 13:15   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Może ten zegar ma możliwość regulacji? Zobacz czy nie ma tam wewnątrz obudowy jakiegoś potencjometra.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-04-2012, 14:03   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


brt napisał/a:


Najprostszym sposobem to jest zamontować potencjometr między sygnał taki 100 Ohm powinien wystarczyć. Ja tak mam zrobione. I wtedy masz płynną regulacje.


Owszem dobry sposób ale chyba skuteczny w celu zwiększenia wskazań temperatury gdyż jeśli czujnikiem zegara jest termistor NTC to jeśli dodasz do tego jakikolwiek opór to wskazówka opadnie na dół a chodzi o odwrotny skutek. Zdałoby to egzamin jeśli czujnikiem był termistor PTC
Prościej byłoby wskazówkę zdjąć i umiejscowić zgodnie ze wskazaniami np po podpięciu pod komputer i wtedy nałożyć wskazówkę na ośkę tak by pokrywała się z temperaturą widzianą przez sterownik silnika.Innym sposobem byłoby dobranie rezystora który występuje we wskaźniku. Widziałem że jakiś opornik tam jest bynajmniej u mnie (mam zegar z CC) i opornik jest zarówno we wskaźniku temperatury jak i we wskaźniku poziomu paliwa.Też chyba coś zależy od jego wartości ale niech wypowie się osoba z zakresu elektroniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum