Znowu "cykanie" - czy aby na pewno pochłaniacz par |
Autor |
Wiadomość |
Rubid
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2012, 09:51 Znowu "cykanie" - czy aby na pewno pochłaniacz par
Bolid: Seicento 0.9 '99r |
|
|
Panowie,
przeczytałem tematy o pochłaniaczu par paliwa i o cykaniu z lewego nadkola.
Jednak u mnie się to troszkę inaczej ma. Owszem, im wyższe obroty tym szybciej cyka, ale zauważyłem że cykanie albo jego brak zalezy od stopnia wciśnięcia pedała gazu i zaczyna się dopiero od pewnych obrotów.
Czyli:
1. mam wysokie obroty + nie wciskam gazu = nie cyka
2. mam niskie obroty + wciskam gaz = nie cyka
3. mam wysokie obroty + wciskam gaz do dechy = NIE cyka
4. mam wysokie obroty + wciskam delikatnie gaz = cyka.
Myślicie że to pochłaniacz par paliwa? Jak on może być połączony z gazem? |
_________________ Biały '99 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-02-2012, 09:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Elektrozawór zaczyna tykać w okolicach 2000 obrotów.Wczoraj pisałem jak to sprawdzić . Pod maską tam gdzie przekaźniki nad centralką wtrysku przy czerwonym przekaźniku jest bezpiecznik 10A . Wyjmij go i przejedź się zobaczysz czy tyka czy nie . Jak nie będzie słychać to na bank ten zawór na pochłaniaczu oparów. Jak będzie słychać to nie elektrozawór to bo tym bezpiecznikiem odepniesz mu plusa. Nie zapomnij założyć tego bezpiecznika bo to też od podgrzewacza sondy lambda jest.Połączony jest z gazem poprzez centralkę wtrysku . Sama sobie dobiera do obrotów jego otwarcie ale pewno też do obciążenia, temperatury silnika i innych parametrów. |
|
|
|
 |
Rubid
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2012, 14:04
Bolid: Seicento 0.9 '99r |
|
|
Dzięki Macher.
Jak sprawdzę to napiszę. |
_________________ Biały '99 |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2012, 15:03 Re: Znowu "cykanie" - czy aby na pewno pochłaniacz
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Rubid napisał/a: | Myślicie że to pochłaniacz par paliwa? Jak on może być połączony z gazem? |
Jak najbardziej ma związek z gazem.Z czujnika TPS idzie sygnał na kompa,z MAP idzie sygnał na kompa i z czujnika tlenu też idzie sygnał na kompa.
Komputer analizuje sygnały i gdy są one zgodne z czymś tam daje sygnał na otwarcie zaworu pochłaniacza par paliwa,który jest sterowany elektrycznie.
To nie jest tak,że elektrozawór otwiera się ot tak sobie przypadkowo.Wszystko zależy od składu mieszanki,stopnia uchylenia przepustnicy i wielkości podciśnienia w kolektorze ssącym. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Rubid
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2012, 15:24
Bolid: Seicento 0.9 '99r |
|
|
Czy Twoja wypowiedź odnosi się również do silnika 900? |
_________________ Biały '99 |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2012, 15:34
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Oczywiście |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
|