900 SPI Odchudzenie koła zamachowego. |
Autor |
Wiadomość |
malykazio spi
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 29-03-2012, 20:02 900 SPI Odchudzenie koła zamachowego.
Bolid: Seicento900 SPI |
|
|
Koledzy, powolutku kończy mi się sprzęgło. Jestem przed demontażem skrzyni i mam do Was małe pytanie. Co osiągne jeżeli zawiozę do tokarza koło zamachowe aby je delikatnie lub mocno odelżył?? Sei jest w serii, jedynie co to wydech mam Ultera. Silnik w B.d stanie (po wymianie tłoków ma ok 180 tysięcy jeździ na Syntetyku 0W40)
Zastanawiam się czy odelżenie koła da jakiś efekt na plus?? Wiem że z 900 nigdy rajdówka nie będzie ale jak by przybyło nie wiem... powiedzmy 3 konie to byłbym skłonny to zrobic.
Bardzo proszę o plusy i minusy. Auto obniżone na -40. Przód amort. Gazowe, tył seria olej. Auto CYWILNE poza gadżetami i dobrym stanem technicznym zero "tuningu" |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 29-03-2012, 23:26
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Zamulisz go bardziej niż już w serii zamula podczas wspinaczki pod górę. Nie ma sensu pchać się w to kolego, bo poważnie będzie kulał ledwo pod poważniejsze wzniesienia |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
malykazio spi
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 29-03-2012, 23:30
Bolid: Seicento900 SPI |
|
|
Dziękuję CI za normalną odpowiedź. Teraz wiem że nie będę toczył koła. Przed chwilą czytałem troszkę na alfacholicy.pl i tam podobne tematy. Do małych słabych silniczków nie warto toczyć zamachu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 31-03-2012, 09:37
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ? |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-03-2012, 10:00
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
Bachor napisał/a: | Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ? |
Przerabiałem temat 899 w latach 90-tych. Katowałem je na hamowni czasem 24H w Bosmalu na 6560 obr/min aż wał wyszedł bokiem ...... to antyczny silnik z 127p tylko ze względów 2 x EKO - ubezpieczenia i euro normy został zmniejszony z 903 do 899 dodano prosty wtrysk, jeszcze prostszy iaw sterownik i mulacy katalizator. Fizycznie to ma 45 KM mocy a skręcony tym wszystkim 39..... po zastosowaniu odpowiedniego dolotu, programu, głowicy i wałka Trofeo lub ścietej -15mm i wałek 127p, potem kolektor 4-2-1 trofeo lub min viga bez kata to wyciągniesz 55-60KM z tego . Miałem tak zrobione w swoim. (zamach odelzony ale mini tylko).
Tłoczył 10 do setki i pod 180km/h bez problemu dochodził. Jak bym to chciał zrobić z kasę tak z ulicy to ponad 1200 zł... to za to kupisz swapa 1.1 lub nawet 1.2 8V z wszystkim, a 899 jest tak wyzyłowane że padnie po 10-15 tys km takiej jazdy. NIE POLECAM !!
Obecnie przy stosowaniu od zawsze płynów, olejów z najwyższej półki (nie najdroższych tylko najlepszych) i wymianie wszystkiego na czas lub górbo przed moja wysłuzona 900-tka tłoczy 13.5 z dobrymi popychczami do 100, i ma 170km/h v max na serii ....
Teraz zaczyna być słychać już popychaczyk x X więc osiągi imo spadły troszkę, po wymianie i małym remoncie (170tys km) myślę że wsio wróci do mojej normy , a nawet będzie lepiej. |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-04-2012, 18:26
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Darek16f, wspomniales o popychaczach. jak sparwdzic je czy dobrez funkcojnuja ? wiadomo przy porannym odpaleniu stukaja ale u mnie stukaja dosc dlugo, czasami musze 2-3x silnik zgasic i zapalic i dopiero tak jakby olej do nich dochodził. Czy to juz kwalifikuje się do wymiany ? |
|
|
|
 |
|