| 
		900 SPI Odchudzenie koła zamachowego. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 malykazio spi  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 42  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2012, 19:02   900 SPI Odchudzenie koła zamachowego.
                                 
               Bolid: Seicento900 SPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Koledzy, powolutku kończy mi się sprzęgło. Jestem przed demontażem skrzyni i mam do Was małe pytanie. Co osiągne jeżeli zawiozę do tokarza koło zamachowe aby je delikatnie lub mocno odelżył?? Sei jest w serii, jedynie co to wydech mam Ultera. Silnik w B.d stanie (po wymianie tłoków ma ok 180 tysięcy jeździ na Syntetyku 0W40)
 
Zastanawiam się czy odelżenie koła da jakiś efekt na plus?? Wiem że z 900 nigdy rajdówka nie będzie ale jak by przybyło nie wiem... powiedzmy 3 konie to byłbym skłonny to zrobic.
 
Bardzo proszę o plusy i minusy. Auto obniżone na -40. Przód amort. Gazowe, tył seria olej. Auto CYWILNE poza gadżetami i dobrym stanem technicznym zero "tuningu" | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Verchi  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 30 razy Wiek: 37  Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2012, 22:26   
                                 
               Bolid: SCS 1.4 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zamulisz go bardziej niż już w serii zamula podczas wspinaczki pod górę. Nie ma sensu pchać się w to kolego, bo poważnie będzie kulał ledwo pod poważniejsze wzniesienia     | 
             
						
				_________________ Borki 2010       #100
 
Sypniewo 2011 #100
 
 
Najszybszy sej w mieście       | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 malykazio spi  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 42  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 4 Skąd: Siemianowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2012, 22:30   
                                 
               Bolid: Seicento900 SPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dziękuję CI za normalną odpowiedź. Teraz wiem że nie będę toczył koła. Przed chwilą czytałem troszkę na alfacholicy.pl i tam podobne tematy. Do małych słabych silniczków nie warto toczyć zamachu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bachor  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2012, 08:37   
                                 
               Bolid: 126p / SC 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo    czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomek16f  		  
		 
         Nałogowiec Kocha Mercedesy
  
  
                  Pomógł: 48 razy Wiek: 45  Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2012, 09:00   
                                 
               Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bachor napisał/a: | 	 		  Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo    czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ? | 	  
 
 
Przerabiałem temat 899 w latach 90-tych. Katowałem je na hamowni czasem 24H w Bosmalu na 6560 obr/min aż wał wyszedł bokiem ......      to antyczny silnik z 127p tylko ze względów 2 x EKO - ubezpieczenia i euro normy został zmniejszony z 903 do 899 dodano prosty wtrysk, jeszcze prostszy iaw sterownik i mulacy katalizator. Fizycznie to ma 45 KM mocy a skręcony tym wszystkim 39..... po zastosowaniu odpowiedniego dolotu, programu, głowicy i wałka Trofeo lub ścietej -15mm i wałek 127p, potem kolektor 4-2-1 trofeo lub min viga bez kata to wyciągniesz 55-60KM z tego . Miałem tak zrobione w swoim. (zamach odelzony ale mini tylko).
 
Tłoczył 10 do setki i pod 180km/h bez problemu dochodził. Jak bym to chciał zrobić z kasę tak z ulicy to ponad 1200 zł... to za to kupisz swapa 1.1 lub nawet 1.2 8V z wszystkim, a 899 jest tak wyzyłowane że padnie po 10-15 tys km takiej jazdy. NIE POLECAM   !!
 
 
Obecnie przy stosowaniu od zawsze płynów, olejów z najwyższej półki (nie najdroższych tylko najlepszych) i wymianie wszystkiego na czas lub górbo przed moja wysłuzona 900-tka tłoczy 13.5 z dobrymi popychczami do 100, i ma 170km/h v max na serii ....
 
Teraz zaczyna być słychać  już popychaczyk x X     więc osiągi imo spadły troszkę, po wymianie i małym remoncie (170tys km) myślę że wsio wróci do mojej normy , a nawet będzie lepiej. | 
             
						
				_________________ nasz YT 
 
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
 
www:
 
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
 
Fanpage
 
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bachor  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2012, 17:26   
                                 
               Bolid: 126p / SC 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Darek16f, wspomniales o popychaczach. jak sparwdzic je czy dobrez funkcojnuja ? wiadomo przy porannym odpaleniu stukaja ale u mnie stukaja dosc dlugo, czasami musze 2-3x silnik zgasic i zapalic i dopiero tak jakby olej do nich dochodził. Czy to juz kwalifikuje się do wymiany ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |