FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
900 SPI Odchudzenie koła zamachowego.
Autor Wiadomość
malykazio spi 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 4
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 29-03-2012, 20:02   900 SPI Odchudzenie koła zamachowego.
   Bolid: Seicento900 SPI


Koledzy, powolutku kończy mi się sprzęgło. Jestem przed demontażem skrzyni i mam do Was małe pytanie. Co osiągne jeżeli zawiozę do tokarza koło zamachowe aby je delikatnie lub mocno odelżył?? Sei jest w serii, jedynie co to wydech mam Ultera. Silnik w B.d stanie (po wymianie tłoków ma ok 180 tysięcy jeździ na Syntetyku 0W40)
Zastanawiam się czy odelżenie koła da jakiś efekt na plus?? Wiem że z 900 nigdy rajdówka nie będzie ale jak by przybyło nie wiem... powiedzmy 3 konie to byłbym skłonny to zrobic.
Bardzo proszę o plusy i minusy. Auto obniżone na -40. Przód amort. Gazowe, tył seria olej. Auto CYWILNE poza gadżetami i dobrym stanem technicznym zero "tuningu"
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 29-03-2012, 23:26   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Zamulisz go bardziej niż już w serii zamula podczas wspinaczki pod górę. Nie ma sensu pchać się w to kolego, bo poważnie będzie kulał ledwo pod poważniejsze wzniesienia :lol:
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
malykazio spi 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 4
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 29-03-2012, 23:30   
   Bolid: Seicento900 SPI


Dziękuję CI za normalną odpowiedź. Teraz wiem że nie będę toczył koła. Przed chwilą czytałem troszkę na alfacholicy.pl i tam podobne tematy. Do małych słabych silniczków nie warto toczyć zamachu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 31-03-2012, 09:37   
   Bolid: 126p / SC 900


Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo :) czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ?
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2012, 10:00   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Bachor napisał/a:
Ja bylbym ciekaw jakby zalozyc lekko ciezsze kolo :) czy to by bylo "fajne" czy nie fajne ?


Przerabiałem temat 899 w latach 90-tych. Katowałem je na hamowni czasem 24H w Bosmalu na 6560 obr/min aż wał wyszedł bokiem ...... :lol: to antyczny silnik z 127p tylko ze względów 2 x EKO - ubezpieczenia i euro normy został zmniejszony z 903 do 899 dodano prosty wtrysk, jeszcze prostszy iaw sterownik i mulacy katalizator. Fizycznie to ma 45 KM mocy a skręcony tym wszystkim 39..... po zastosowaniu odpowiedniego dolotu, programu, głowicy i wałka Trofeo lub ścietej -15mm i wałek 127p, potem kolektor 4-2-1 trofeo lub min viga bez kata to wyciągniesz 55-60KM z tego . Miałem tak zrobione w swoim. (zamach odelzony ale mini tylko).
Tłoczył 10 do setki i pod 180km/h bez problemu dochodził. Jak bym to chciał zrobić z kasę tak z ulicy to ponad 1200 zł... to za to kupisz swapa 1.1 lub nawet 1.2 8V z wszystkim, a 899 jest tak wyzyłowane że padnie po 10-15 tys km takiej jazdy. NIE POLECAM !!! !!

Obecnie przy stosowaniu od zawsze płynów, olejów z najwyższej półki (nie najdroższych tylko najlepszych) i wymianie wszystkiego na czas lub górbo przed moja wysłuzona 900-tka tłoczy 13.5 z dobrymi popychczami do 100, i ma 170km/h v max na serii ....
Teraz zaczyna być słychać już popychaczyk x X ;) więc osiągi imo spadły troszkę, po wymianie i małym remoncie (170tys km) myślę że wsio wróci do mojej normy , a nawet będzie lepiej.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-04-2012, 18:26   
   Bolid: 126p / SC 900


Darek16f, wspomniales o popychaczach. jak sparwdzic je czy dobrez funkcojnuja ? wiadomo przy porannym odpaleniu stukaja ale u mnie stukaja dosc dlugo, czasami musze 2-3x silnik zgasic i zapalic i dopiero tak jakby olej do nich dochodził. Czy to juz kwalifikuje się do wymiany ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum