Autko dość dziwnie szybko się grzeje ;/ |
Autor |
Wiadomość |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2012, 14:24 Autko dość dziwnie szybko się grzeje ;/
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Witam. Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi gdyż jestem tu nowy
Drogą wstępu:
Nabyłem Seicento Sporting 1.1 SPI z gazem (lovato 2 gen.)
Cudów w tej cenie jak i na wiek samochodu się nie spodziewałem.Wszystko jednak działa dobrze prócz jednej czynności. Mianowicie wentylator chłodnicy.
Otóż teraz gdy jest nieco cieplej podczas jazdy, a głównie korki, włącza się co ok 5min!
Jednocześnie wtedy podczas ruszania i na drugim biegu zapala się kontrolka od przegrzania silnika. Ale tylko jak ruszam i jak się rozpędzam na 1 i 2. Później jest ok. Układ szczelny, płynu jest max i jest odpowietrzony.
Prosiłbym o pomoc od czego zacząć gdyż nie mam pomysłu a nie chce ze wszystkim latać do mechaniora.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 11-04-2012, 14:57
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Po 1 termostat do sprawdzenia |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
Serwo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Wodzisław ?ląski
|
Wysłany: 11-04-2012, 22:55
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Powinien się włączać raczej trochę częściej w korku. Tak jak kolega wyżej pisze sprawdzić czy termostat nie zawiesza się w pozycji zamkniętej, warto również sprawdzić czujnik włączający wentylator, tanie podróbki włączają za często wentylator lub za krótko. W tym modelu jest czujnik w chłodnicy. |
|
|
|
 |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2012, 07:23
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Dzięki za wszelkie info Dziś sobie posprawdzam.
Ja tylko nie rozumiem jednego. Czemu kontrolka od przegrzania miga lub zaświeca się tylko podczas ruszania i rozpędzania? |
|
|
|
 |
AdaMs
Nałogowiec Przyjaciel klubu

Pomógł: 26 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 765 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 12-04-2012, 08:28
Bolid: Czarny Misiek |
|
|
Czyli jak się rozpędzisz to już gaśnie? Czujnik od kontrolki wariuje ?
Najpierw sprawdź termostat, potem podmień czujnik w chłodnicy (z prawej strony).
Częste włączanie wentylatora może także powodować stara chłodnica lub staaaary płyn chłodniczy. Kiedy wymieniałeś płyn i w jakim stanie jest chłodnica. Bardzo jest pozaginana? Nie widzisz nigdzie w układzie kamienia? |
_________________ Nie zawsze jest pod górkę
Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-04-2012, 08:34
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sotom napisał/a: | Czemu kontrolka od przegrzania miga lub zaświeca się tylko podczas ruszania i rozpędzania? | Pewnie dlatego że wprowadzasz wtedy na wyższe obroty i większą ilość cykli spalania emitujesz. Czujnik jest w głowicy i ta cały ogień przyjmuje na siebie i pośrednio na czujnik. Możesz też mieć usterkę tego czujnika. Planowo powinien się załączać w temp 119 stopni. Jeśli masz okazję to go wyjmij i włóż do wrzątku i pogotuj . Jeśli się załączy to do wymiany . Woda wrze w temp 100 stopni więc czujnik uszkodzony jeśli by podał sygnał ( załączył się) . I z drugiej strony możesz mieć wszystko w porządku z autkiem.Najprościej i najwiarygodniej byłoby podpiąć pod komputer i odczytać temperaturę kiedy załącza się wentylator chłodnicy i kiedy wyłącza. |
|
|
|
 |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2012, 19:01
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
@AdaMs:
Dokladnie tak. Jak jade juz pozniej normalnie to gaśnie kontrolka. Tylko podczas rozpedzania.
Chłodnica wygląda w sumie ok, natomiast faktem jest że płyn jest bardzo stary bo ma brudny kolor bardzo. A czy jest kamień? Nie wiem. Co wlać by odkamienić ewentualnie?
@macher:
Czujnik w głowicy czy chłodnicy? mam rozumiec ze ten z chłodnicy mam ugotowac w garnku? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-04-2012, 19:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sotom napisał/a: |
Czujnik w głowicy czy chłodnicy? mam rozumiec ze ten z chłodnicy mam ugotowac w garnku? |
Czujnik z głowicy . To on zapala kontrolkę we wskaźnikach , ten w chłodnicy załącza wentylator. Jeśli chcesz go sprawdzić to też go ugotuj . Ten od chłodnicy powinien zewrzeć styki przed zagotowaniem wody a ten od głowicy nie powinien być zwarty nawet we wrzątku. Podstaw coś w garnuszku na dno by ciepło z palonego gazu lub z płyty elektrycznej nie działało bezpośrednio na czujnik. Żeby czujnik był w wodzie do poziomu jak jest wkręcony i nie dotykał bezpośrednio dna garnka |
|
|
|
 |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2012, 19:32
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Ok dzięki za info. Dzis niestety juz za ciemno no i pada
A czym odkamienić? Bo kolor płynu ma typowo rdzawy kolor. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-04-2012, 19:45
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wylej płyn wlej wody z jakimś środkiem do płukania układów chłodzenia, pojeździj ze 30 km i wylej przepłucz wodą wylej i zalej nowym płynem . Takie środki do płukania układów chłodzenia kosztują ok 20 zł. Oczywiście jeśli koniecznie chcesz bo możesz wypłukać wodą i zalać płynem.Rdzawy kolor to nieciekawa oznaka . Z drugiej strony jak wytrzymało te mrozy co były? Czyli z tym płynem nie tak źle. |
|
|
|
 |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2012, 19:55
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Jak wytrzymało to nie wiem bo zakupiłem ten samochód dość niedawno |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-04-2012, 09:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zanim zaczniesz walkę z płukaniem trzymaj się zasady i po spuszczeniu gorącego płynu/wody nie nalewaj od razu zimnego płynu do układu chłodzenia.Wypij w tym czasie kawę niech silnik ostygnie bo możesz narobić kłopotów. |
|
|
|
 |
Sotom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2012, 20:40
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Witam ponownie. A więc:
Wymienilem chlodnice. Starej nie bylo sensu ratowac. Nowy czujnik od wentylatora. Teraz jest zdecydowanie lepiej. Termostat wydaje się byc ok.
Natomiast co do kontrolki to dalej dziwne. Wymienilem czujnik w głowicy ( 2 krotnie) i dalej to samo. Zapala sie podczas rozpedzania. Mam wlany nowy plyn. Nie ubywa, nie gotuje sie, wentylator działa. Ale ta kontrolka drażni dalej. Co dalej? Wizyta u elektryka?
Pozdro. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 27-04-2012, 20:42
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ale zapala się pełnym światłem i gaśnie?
bo tak zrozumiałem z pierwszego posta
Może po prostu czujnik już nawala i trzeba go wymienić na nowy model. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-04-2012, 20:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Obejrzyj izolację przewodu czujnika na kontrolkę czy po drodze nie dotyka gdzieś do masy, odepnij ten przewód (tak by nie dotykał metalu w obrębie silnika) i przejedź się zobacz czy też kontrolka się zapala chwytając gdzieś masę po drodze.Czujnik zapala kontrolkę w ok 119 stopniach więc to war.Sprawdzałeś czujnik we wrzątku? Nie powinien się załączyć pomiędzy wsówką a obudową. |
Ostatnio zmieniony przez macher 27-04-2012, 20:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|