FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Autko dość dziwnie szybko się grzeje ;/
Autor Wiadomość
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2012, 14:24   Autko dość dziwnie szybko się grzeje ;/
   Bolid: Seicento Sporting


Witam. Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi gdyż jestem tu nowy :)

Drogą wstępu:
Nabyłem Seicento Sporting 1.1 SPI z gazem (lovato 2 gen.)
Cudów w tej cenie jak i na wiek samochodu się nie spodziewałem.Wszystko jednak działa dobrze prócz jednej czynności. Mianowicie wentylator chłodnicy.
Otóż teraz gdy jest nieco cieplej podczas jazdy, a głównie korki, włącza się co ok 5min! ;/
Jednocześnie wtedy podczas ruszania i na drugim biegu zapala się kontrolka od przegrzania silnika. Ale tylko jak ruszam i jak się rozpędzam na 1 i 2. Później jest ok. Układ szczelny, płynu jest max i jest odpowietrzony.
Prosiłbym o pomoc od czego zacząć gdyż nie mam pomysłu a nie chce ze wszystkim latać do mechaniora.
Pozdrawiam.
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-04-2012, 14:57   
   Bolid: Czarny Misiek


Po 1 termostat do sprawdzenia ;)
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
Serwo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Wodzisław ?ląski
Wysłany: 11-04-2012, 22:55   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Powinien się włączać raczej trochę częściej w korku. Tak jak kolega wyżej pisze sprawdzić czy termostat nie zawiesza się w pozycji zamkniętej, warto również sprawdzić czujnik włączający wentylator, tanie podróbki włączają za często wentylator lub za krótko. W tym modelu jest czujnik w chłodnicy.
 
 
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 07:23   
   Bolid: Seicento Sporting


Dzięki za wszelkie info :) Dziś sobie posprawdzam.
Ja tylko nie rozumiem jednego. Czemu kontrolka od przegrzania miga lub zaświeca się tylko podczas ruszania i rozpędzania? ;/
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 12-04-2012, 08:28   
   Bolid: Czarny Misiek


Czyli jak się rozpędzisz to już gaśnie? Czujnik od kontrolki wariuje ?

Najpierw sprawdź termostat, potem podmień czujnik w chłodnicy (z prawej strony).

Częste włączanie wentylatora może także powodować stara chłodnica lub staaaary płyn chłodniczy. Kiedy wymieniałeś płyn i w jakim stanie jest chłodnica. Bardzo jest pozaginana? Nie widzisz nigdzie w układzie kamienia?
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-04-2012, 08:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sotom napisał/a:
Czemu kontrolka od przegrzania miga lub zaświeca się tylko podczas ruszania i rozpędzania? ;/
Pewnie dlatego że wprowadzasz wtedy na wyższe obroty i większą ilość cykli spalania emitujesz. Czujnik jest w głowicy i ta cały ogień przyjmuje na siebie i pośrednio na czujnik. Możesz też mieć usterkę tego czujnika. Planowo powinien się załączać w temp 119 stopni. Jeśli masz okazję to go wyjmij i włóż do wrzątku i pogotuj . Jeśli się załączy to do wymiany . Woda wrze w temp 100 stopni więc czujnik uszkodzony jeśli by podał sygnał ( załączył się) . I z drugiej strony możesz mieć wszystko w porządku z autkiem.Najprościej i najwiarygodniej byłoby podpiąć pod komputer i odczytać temperaturę kiedy załącza się wentylator chłodnicy i kiedy wyłącza.
 
 
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:01   
   Bolid: Seicento Sporting


@AdaMs:
Dokladnie tak. Jak jade juz pozniej normalnie to gaśnie kontrolka. Tylko podczas rozpedzania.
Chłodnica wygląda w sumie ok, natomiast faktem jest że płyn jest bardzo stary bo ma brudny kolor bardzo. A czy jest kamień? Nie wiem. Co wlać by odkamienić ewentualnie?

@macher:
Czujnik w głowicy czy chłodnicy? ;p mam rozumiec ze ten z chłodnicy mam ugotowac w garnku? :)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-04-2012, 19:11   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sotom napisał/a:

Czujnik w głowicy czy chłodnicy? ;p mam rozumiec ze ten z chłodnicy mam ugotowac w garnku? :)

Czujnik z głowicy . To on zapala kontrolkę we wskaźnikach , ten w chłodnicy załącza wentylator. Jeśli chcesz go sprawdzić to też go ugotuj . Ten od chłodnicy powinien zewrzeć styki przed zagotowaniem wody a ten od głowicy nie powinien być zwarty nawet we wrzątku. Podstaw coś w garnuszku na dno by ciepło z palonego gazu lub z płyty elektrycznej nie działało bezpośrednio na czujnik. Żeby czujnik był w wodzie do poziomu jak jest wkręcony i nie dotykał bezpośrednio dna garnka
 
 
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:32   
   Bolid: Seicento Sporting


Ok dzięki za info. Dzis niestety juz za ciemno no i pada ;/
A czym odkamienić? Bo kolor płynu ma typowo rdzawy kolor.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-04-2012, 19:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wylej płyn wlej wody z jakimś środkiem do płukania układów chłodzenia, pojeździj ze 30 km i wylej przepłucz wodą wylej i zalej nowym płynem . Takie środki do płukania układów chłodzenia kosztują ok 20 zł. Oczywiście jeśli koniecznie chcesz bo możesz wypłukać wodą i zalać płynem.Rdzawy kolor to nieciekawa oznaka . Z drugiej strony jak wytrzymało te mrozy co były? Czyli z tym płynem nie tak źle.
 
 
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2012, 19:55   
   Bolid: Seicento Sporting


Jak wytrzymało to nie wiem bo zakupiłem ten samochód dość niedawno :)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-04-2012, 09:08   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zanim zaczniesz walkę z płukaniem trzymaj się zasady i po spuszczeniu gorącego płynu/wody nie nalewaj od razu zimnego płynu do układu chłodzenia.Wypij w tym czasie kawę niech silnik ostygnie bo możesz narobić kłopotów.
 
 
Sotom 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2012, 20:40   
   Bolid: Seicento Sporting


Witam ponownie. A więc:
Wymienilem chlodnice. Starej nie bylo sensu ratowac. Nowy czujnik od wentylatora. Teraz jest zdecydowanie lepiej. Termostat wydaje się byc ok.
Natomiast co do kontrolki to dalej dziwne. Wymienilem czujnik w głowicy ( 2 krotnie) i dalej to samo. Zapala sie podczas rozpedzania. Mam wlany nowy plyn. Nie ubywa, nie gotuje sie, wentylator działa. Ale ta kontrolka drażni dalej. Co dalej? Wizyta u elektryka? ;/
Pozdro.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 27-04-2012, 20:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ale zapala się pełnym światłem i gaśnie?
bo tak zrozumiałem z pierwszego posta :)
Może po prostu czujnik już nawala i trzeba go wymienić na nowy model.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-04-2012, 20:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Obejrzyj izolację przewodu czujnika na kontrolkę czy po drodze nie dotyka gdzieś do masy, odepnij ten przewód (tak by nie dotykał metalu w obrębie silnika) i przejedź się zobacz czy też kontrolka się zapala chwytając gdzieś masę po drodze.Czujnik zapala kontrolkę w ok 119 stopniach więc to war.Sprawdzałeś czujnik we wrzątku? Nie powinien się załączyć pomiędzy wsówką a obudową.
Ostatnio zmieniony przez macher 27-04-2012, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum