FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świst silnika oraz tarcie przy kole podczas skrętu
Autor Wiadomość
k4mil 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 18-04-2012, 18:53   Świst silnika oraz tarcie przy kole podczas skrętu
   Bolid: Seicento 900 SPI


Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)

Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Seicento 900 SPI. Jestem jego drugim drugim. Pierwszym była przyjaciółka mojej Ciotki. Dodatkowo auto było serwisowane przez wujka (męża owej ciotki) więc historia autka jest mi nieco znana. To tak w ramach wstępu :D

Przejdźmy do problemu. Pierwszym z nich jest świst silnika. W temacie: " FAQ. Czyli najczęściej zadawane na forum pytania :) " w punkcie 12 podane jest iż to może być alternator lub pasek (pasek był wymieniany 22 listopada 2011). U mnie jednak to świszczenie występuje tylko przy prędkości 60-90km/h i tylko na 5 biegu. Problem występował od samego początku od zakupu.
W sieci przeczytałem że w seicentach 900 jest to podobno norma i nie ma się czym przejmować. Ja jednak nie wiem czy tak jest, wolę się upewnić. Wiecie- pierwsze auto i jeszcze nie wiem wszystkiego co i jak :)

Drugi problem pojawił się kilka dni temu. Podczas skrętów w prawo coś w okolicach tylnego lewego koła trze. Dźwięk jest dosyć głośny a jego brzmienie sugeruje na coś metalowego więc obstawiam ze to nie ocieranie opony o błotnik. Podczas jazdy na wprost i skrętów w lewo nie ma tego dźwięku tarcia. Teraz pytanie- co to może być?

Aaaa i jeszcze jedno tak już trochę poza tematem- Pod bezpiecznikami posiadam złącze które ma taką plastikową klapkę a na niej widnieje napis "Cinch". Jednak to złącze nie jest ani trochę podobne do takiego klasycznego "czincza" Co to może być? Podesłał bym zdjęcie ale z racji ograniczeń dla nowicjuszy nie mogę wysyłać linków...

Z góry dziękuję za odp :)
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 18-04-2012, 19:57   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


k4mil napisał/a:
Aaaa i jeszcze jedno tak już trochę poza tematem- Pod bezpiecznikami posiadam złącze które ma taką plastikową klapkę a na niej widnieje napis "Cinch". Jednak to złącze nie jest ani trochę podobne do takiego klasycznego "czincza" Co to może być? Podesłał bym zdjęcie ale z racji ograniczeń dla nowicjuszy nie mogę wysyłać linków...

to gniazdo diagnostyczne EOBD. Jeśli dokupisz odpowiedni interface i ściągniesz sobie program, to sam będziesz mógł sprawdzać przynajmniej niektóre parametry :smile:
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18-04-2012, 20:28   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


k4mil napisał/a:
Podczas skrętów w prawo coś w okolicach tylnego lewego koła trze.


trze rozpierak o bęben - przesmarować lub wymienić ten rozpierak i po bólu
na pewno gdybyś lekko wcisnął hamulec podczas jazdy w zakręcie też przestałoby trzeć....
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2012, 20:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pewno masz samochód z końca produkcji tzn z roku bodajże 2002? Wtedy fiat pchał co miał do 900setek i zdarzały się samochody z instalacją elektryczną mieszaną z MPI i masz to złącze 16 pinowe. Szczęściarz ;) Starczy interfejs bez przejściówki 3pinowej.
 
 
k4mil 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 20-04-2012, 08:23   
   Bolid: Seicento 900 SPI


Dokładnie- 2002r :) Czyli mogę się spodziewać również innych niespodzianek jeśli chodzi o elektrykę? :D

@cedric- faktycznie może to być to. Wczoraj pojechałem sobie na plac aby dokładnie to sprawdzić i rzeczywiście dźwięk tarcia był znacznie cichszy podczas dociskania hamulca. No nic, będzie trzeba się za to zabrać :)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-04-2012, 09:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


różnie może być z tą elektryką :P jak się rzekło pakowali co mieli :D
a to wycie to bym raczej skrzynię obstawiał nie silnik- możliwe, że się po prostu kończy- w moim seju piąty bieg wył jak stary ikarus, wymiana oleju nie pomogła, cisza nastąpiła dopiero po zmianie skrzynki.. tylko u mnie piątka wyła niezależnie od prędkości.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-04-2012, 10:55   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


u mnie wyje V ( znośnie ) od 60 000 km ( nigdy nie miała sucho ) i tylko w zakresie 85-95km\h

oczywiście temat zlewam bo przecież nie będę wymieniał łożyska igiełkowego V biegu za wartość skrzyni :lol:
_________________

 
 
cedric 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20-04-2012, 16:35   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Łukasz napisał/a:
u mnie wyje V ( znośnie ) od 60 000 km ( nigdy nie miała sucho ) i tylko w zakresie 85-95km\h


Łukasz coś w tym jest bo u mnie wycie jest również tylko we wskazanym przez Ciebie zakresie prędkości - wyżej i niżej cisza.... taki urok :))
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum