świst silnika oraz tarcie przy kole podczas skrętu |
Autor |
Wiadomość |
k4mil
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 18-04-2012, 18:53 Świst silnika oraz tarcie przy kole podczas skrętu
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Seicento 900 SPI. Jestem jego drugim drugim. Pierwszym była przyjaciółka mojej Ciotki. Dodatkowo auto było serwisowane przez wujka (męża owej ciotki) więc historia autka jest mi nieco znana. To tak w ramach wstępu
Przejdźmy do problemu. Pierwszym z nich jest świst silnika. W temacie: " FAQ. Czyli najczęściej zadawane na forum pytania " w punkcie 12 podane jest iż to może być alternator lub pasek (pasek był wymieniany 22 listopada 2011). U mnie jednak to świszczenie występuje tylko przy prędkości 60-90km/h i tylko na 5 biegu. Problem występował od samego początku od zakupu.
W sieci przeczytałem że w seicentach 900 jest to podobno norma i nie ma się czym przejmować. Ja jednak nie wiem czy tak jest, wolę się upewnić. Wiecie- pierwsze auto i jeszcze nie wiem wszystkiego co i jak
Drugi problem pojawił się kilka dni temu. Podczas skrętów w prawo coś w okolicach tylnego lewego koła trze. Dźwięk jest dosyć głośny a jego brzmienie sugeruje na coś metalowego więc obstawiam ze to nie ocieranie opony o błotnik. Podczas jazdy na wprost i skrętów w lewo nie ma tego dźwięku tarcia. Teraz pytanie- co to może być?
Aaaa i jeszcze jedno tak już trochę poza tematem- Pod bezpiecznikami posiadam złącze które ma taką plastikową klapkę a na niej widnieje napis "Cinch". Jednak to złącze nie jest ani trochę podobne do takiego klasycznego "czincza" Co to może być? Podesłał bym zdjęcie ale z racji ograniczeń dla nowicjuszy nie mogę wysyłać linków...
Z góry dziękuję za odp |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 18-04-2012, 19:57
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
k4mil napisał/a: | Aaaa i jeszcze jedno tak już trochę poza tematem- Pod bezpiecznikami posiadam złącze które ma taką plastikową klapkę a na niej widnieje napis "Cinch". Jednak to złącze nie jest ani trochę podobne do takiego klasycznego "czincza" Co to może być? Podesłał bym zdjęcie ale z racji ograniczeń dla nowicjuszy nie mogę wysyłać linków...
|
to gniazdo diagnostyczne EOBD. Jeśli dokupisz odpowiedni interface i ściągniesz sobie program, to sam będziesz mógł sprawdzać przynajmniej niektóre parametry |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18-04-2012, 20:28
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
k4mil napisał/a: | Podczas skrętów w prawo coś w okolicach tylnego lewego koła trze. |
trze rozpierak o bęben - przesmarować lub wymienić ten rozpierak i po bólu
na pewno gdybyś lekko wcisnął hamulec podczas jazdy w zakręcie też przestałoby trzeć.... |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2012, 20:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pewno masz samochód z końca produkcji tzn z roku bodajże 2002? Wtedy fiat pchał co miał do 900setek i zdarzały się samochody z instalacją elektryczną mieszaną z MPI i masz to złącze 16 pinowe. Szczęściarz Starczy interfejs bez przejściówki 3pinowej. |
|
|
|
 |
k4mil
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 20-04-2012, 08:23
Bolid: Seicento 900 SPI |
|
|
Dokładnie- 2002r Czyli mogę się spodziewać również innych niespodzianek jeśli chodzi o elektrykę?
@cedric- faktycznie może to być to. Wczoraj pojechałem sobie na plac aby dokładnie to sprawdzić i rzeczywiście dźwięk tarcia był znacznie cichszy podczas dociskania hamulca. No nic, będzie trzeba się za to zabrać |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 20-04-2012, 09:42
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
różnie może być z tą elektryką jak się rzekło pakowali co mieli
a to wycie to bym raczej skrzynię obstawiał nie silnik- możliwe, że się po prostu kończy- w moim seju piąty bieg wył jak stary ikarus, wymiana oleju nie pomogła, cisza nastąpiła dopiero po zmianie skrzynki.. tylko u mnie piątka wyła niezależnie od prędkości. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-04-2012, 10:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
u mnie wyje V ( znośnie ) od 60 000 km ( nigdy nie miała sucho ) i tylko w zakresie 85-95km\h
oczywiście temat zlewam bo przecież nie będę wymieniał łożyska igiełkowego V biegu za wartość skrzyni |
_________________
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20-04-2012, 16:35
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Łukasz napisał/a: | u mnie wyje V ( znośnie ) od 60 000 km ( nigdy nie miała sucho ) i tylko w zakresie 85-95km\h
|
Łukasz coś w tym jest bo u mnie wycie jest również tylko we wskazanym przez Ciebie zakresie prędkości - wyżej i niżej cisza.... taki urok |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
|