Jak najszybciej wyciągnąć półoś |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-04-2012, 13:05 Jak najszybciej wyciągnąć półoś
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Witam serdecznie
Szukałem podobnego tematu i nie znalazłem - a jeśli takowy jest, prosiłbym moderatora o przerzucenie w miarę możliwości.
A teraz do rzeczy. Jak najszybciej\najłatwiej wyciągnąć\zdemontować półosie ? Zaznaczam że pytam o suche półosie
Czy można wyjąć takie półosie bez odkręcania końcówek drążków i sworznia wahacza ?
Jeśli tak, w którą stronę najlepiej skręcić koła ?
Drugie pytanie, to czy kielich który jest w skrzyni mocno trzyma, czy trzeba to czymś "klepnąć" czy wychodzi jak z masełka ? Wiem że jest tam pierścień zabezpieczający i trzeba chyba szarpnąć. Jak potem taką półoś wsadzić do gniazda ? Też trzeba młotem w przegub klepnąć ?
Pytam, bo nigdy tego nie robiłem a najwyższy czas się nauczyć, aby nie karmić mechaników. Dzięki z góry za wskazówki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 22-04-2012, 14:32
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Można odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i wtedy nie ruszasz ani wahacza ani gałki. Pamiętaj tylko żeby nakrętkę na półosi odkręcić jak masz auto na ziemi i ktoś wciska hamulec. A kielichów nie musisz w ogóle wyjmować ze skrzynki rozepnij tylko opaskę na kielichu i wyciągniesz półoś z krzyżakiem idzie to bardzo lekko i bezproblemowo. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-04-2012, 14:43
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jankes, dzięki, widzisz nie pomyślałem nawet o śrubach amortyzatora, faktycznie nie ma źle.
A gdybym chciał też kielich wyciągnąć ze skrzyni ( wymienić np przy okazji simmering ) to trzeba jakimiś widełkami się wspomóc, ewentualne pociągnąć go energicznie ? Nie chciałbym nic uszkodzić |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 22-04-2012, 15:07
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Powiem Ci szczerze że nie miałem okazji wybijać kielichów ale jakbyś coś urwał to mam dwie skrzynki ze sporta na zbyciu |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2012, 20:24
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Łukasz, z jednej strony zapierasz duży śrubokręt,łyżkę na śrubie i robisz dźwignię i wypychasz kielich ze skrzyni, z drugiej strony, gdzie nie ma możliwości zrobienia dźwigni, bierzesz jakiś meselek,przykładasz do kielicha i pod kątem, tak aby siła młotka poszła w kierunku wyjęcia kielicha uderzasz młotkiem.
Ciągnięcie półosi nic nie da, bo tylko ją wyciągniesz z kielicha i albo ściągniesz gumową osłonę,albo ją zerwiesz. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-04-2012, 21:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
JaRabbit, a przy wkładaniu ? też trzeba klepnąć młotkiem w kielich ( jeśli goły jeszcze np przez deseczkę ) albo w gwint przegubu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 00:19
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Łukasz, Można młotkiem,można ręką klepnąć,żeby wskoczył.Zanim włoży się kielich do skrzyni,trzeba sprawdzić pierścień zabezpieczający,czy nie jest zbyt luźny.
Zabezpieczenia są te same co w maluchu zabezpieczają sworzeń tłokowy w silniku.ewentualnie zabezpieczają flanszę na półosi przed zsunięciem. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 00:26
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
jankes napisał/a: | Można odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i wtedy nie ruszasz ani wahacza ani gałki. |
To są śruby M12 i w zależności od tego jakie śruby mieli na magazynie, śruby mają łeb albo na klucz 19,albo 18. Ale nakrętki są zawsze na klucz 19. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2012, 12:40
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
postanowiłem się w końcu trochę pobawić półosią, żeby się czegoś w nauczyć. wiem że na forum jest manual jak wymienić przegub zewnętrzny, ale wiele uwagi poświęca się jak wyciągnąć półoś.
ja natomiast lubie tonkać się w smarze i jeszcze trzaskać fotki. więc zaczynamy:
półoś na stole
widzimy czym zakończony jest kielich taki niby seger
widzimy też, gdzie siedzi simmering w lewej półosi - mamy na stole więc możemy sobie cudować do woli - w prawej półosi siedzi on w środku skrzyni niestety i tam trzeba skrobać
dobrze jest też wymienić ten oring który siedzi w tej pokrywie
następnie zdejmujemy opaski
aby zdjąć przegub cała filozofia polega na rozszerzeniu tego segera. ja walczyłem godzine, potem wziałem w imagło półoś i wpadłem na patent. 3 razy zmieniałem zdanie dochodząc do niego, czy seger się rozszerza czy zaciska
a więc seger trzeba rozszerzyć. najlepiej w imadle mieć sztywno półoś, jednym ostrym śrubokrętem płaskim przytrzymać jeden bok segera i zaklinować o frez, a drugim poprostu rozszerzyć drugi bok segera. jak już rozszerzycie, wystarczy pchnąć palcem przegub i zejdzie - zero młotka
robota nie jest trudna, ale upierdliwa i to taplanina w smarze. nowy przegub zakładać w odwrotnej kolejności, ładnie zalać smarem, nowy seger, opaski, osłona i wio.
aby włożyć przegub na seger znowu to nie wkładamy go na półoś, tylko w przgub. potem dopasować i ładnie, lekko i przyjemnie uderzyć młotkiem przez coś i przegub wskoczy w półoś i seger sie zablokuje.
mam nadzieje że pomogłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 24-04-2012, 19:56
Bolid: seicento |
|
|
Łukasz napisał/a: |
aby zdjąć przegub cała filozofia polega na rozszerzeniu tego segera. ja walczyłem godzine, potem wziałem w imagło półoś i wpadłem na patent. 3 razy zmieniałem zdanie dochodząc do niego, czy seger się rozszerza czy zaciska
a więc seger trzeba rozszerzyć. najlepiej w imadle mieć sztywno półoś, jednym ostrym śrubokrętem płaskim przytrzymać jeden bok segera i zaklinować o frez, a drugim poprostu rozszerzyć drugi bok segera. jak już rozszerzycie, wystarczy pchnąć palcem przegub i zejdzie - zero młotka
|
Łukasz, jak będziesz chciał ścisnąć-rozciągnąć segera,bez wyciągania półośki to weź najtańsze szczypce do ściągania(już za 7zł można dostać)i w 5 s. masz przegub ściągnięty |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2012, 23:40
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dominik520, tak myślę, ale do takich rzeczy trzeba dojrzeć jak do kolorowego alkoholu |
_________________
 |
|
|
|
 |
|