FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak najszybciej wyciągnąć półoś
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 13:05   Jak najszybciej wyciągnąć półoś
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Witam serdecznie

Szukałem podobnego tematu i nie znalazłem - a jeśli takowy jest, prosiłbym moderatora o przerzucenie w miarę możliwości.

A teraz do rzeczy. Jak najszybciej\najłatwiej wyciągnąć\zdemontować półosie ? Zaznaczam że pytam o suche półosie




Czy można wyjąć takie półosie bez odkręcania końcówek drążków i sworznia wahacza ?

Jeśli tak, w którą stronę najlepiej skręcić koła ?

Drugie pytanie, to czy kielich który jest w skrzyni mocno trzyma, czy trzeba to czymś "klepnąć" czy wychodzi jak z masełka ? Wiem że jest tam pierścień zabezpieczający i trzeba chyba szarpnąć. Jak potem taką półoś wsadzić do gniazda ? Też trzeba młotem w przegub klepnąć ?

Pytam, bo nigdy tego nie robiłem a najwyższy czas się nauczyć, aby nie karmić mechaników. Dzięki z góry za wskazówki.
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 22-04-2012, 14:32   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Można odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i wtedy nie ruszasz ani wahacza ani gałki. Pamiętaj tylko żeby nakrętkę na półosi odkręcić jak masz auto na ziemi i ktoś wciska hamulec. A kielichów nie musisz w ogóle wyjmować ze skrzynki rozepnij tylko opaskę na kielichu i wyciągniesz półoś z krzyżakiem idzie to bardzo lekko i bezproblemowo.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 14:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jankes, dzięki, widzisz nie pomyślałem nawet o śrubach amortyzatora, faktycznie nie ma źle.

A gdybym chciał też kielich wyciągnąć ze skrzyni ( wymienić np przy okazji simmering ) to trzeba jakimiś widełkami się wspomóc, ewentualne pociągnąć go energicznie ? Nie chciałbym nic uszkodzić ;-)
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 22-04-2012, 15:07   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Powiem Ci szczerze że nie miałem okazji wybijać kielichów ale jakbyś coś urwał to mam dwie skrzynki ze sporta na zbyciu :))
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2012, 20:24   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Łukasz, z jednej strony zapierasz duży śrubokręt,łyżkę na śrubie i robisz dźwignię i wypychasz kielich ze skrzyni, z drugiej strony, gdzie nie ma możliwości zrobienia dźwigni, bierzesz jakiś meselek,przykładasz do kielicha i pod kątem, tak aby siła młotka poszła w kierunku wyjęcia kielicha uderzasz młotkiem.
Ciągnięcie półosi nic nie da, bo tylko ją wyciągniesz z kielicha i albo ściągniesz gumową osłonę,albo ją zerwiesz.
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2012, 21:34   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


JaRabbit, a przy wkładaniu ? też trzeba klepnąć młotkiem w kielich ( jeśli goły jeszcze np przez deseczkę ) albo w gwint przegubu ?
_________________

 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 22-04-2012, 21:38   
   Bolid: 1E 187


Taki duży, a nie umie szukać :wink:
http://www.seicento.pl/vi...t=16491&start=0
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 00:19   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Łukasz, Można młotkiem,można ręką klepnąć,żeby wskoczył.Zanim włoży się kielich do skrzyni,trzeba sprawdzić pierścień zabezpieczający,czy nie jest zbyt luźny.
Zabezpieczenia są te same co w maluchu zabezpieczają sworzeń tłokowy w silniku.ewentualnie zabezpieczają flanszę na półosi przed zsunięciem.
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 00:26   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


jankes napisał/a:
Można odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy i wtedy nie ruszasz ani wahacza ani gałki.

To są śruby M12 i w zależności od tego jakie śruby mieli na magazynie, śruby mają łeb albo na klucz 19,albo 18. Ale nakrętki są zawsze na klucz 19.
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2012, 12:40   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


postanowiłem się w końcu trochę pobawić półosią, żeby się czegoś w nauczyć. wiem że na forum jest manual jak wymienić przegub zewnętrzny, ale wiele uwagi poświęca się jak wyciągnąć półoś.

ja natomiast lubie tonkać się w smarze i jeszcze trzaskać fotki. więc zaczynamy:

półoś na stole







widzimy czym zakończony jest kielich taki niby seger

widzimy też, gdzie siedzi simmering w lewej półosi - mamy na stole więc możemy sobie cudować do woli - w prawej półosi siedzi on w środku skrzyni niestety i tam trzeba skrobać





dobrze jest też wymienić ten oring który siedzi w tej pokrywie

następnie zdejmujemy opaski










aby zdjąć przegub cała filozofia polega na rozszerzeniu tego segera. ja walczyłem godzine, potem wziałem w imagło półoś i wpadłem na patent. 3 razy zmieniałem zdanie dochodząc do niego, czy seger się rozszerza czy zaciska :lol: :lol:

a więc seger trzeba rozszerzyć. najlepiej w imadle mieć sztywno półoś, jednym ostrym śrubokrętem płaskim przytrzymać jeden bok segera i zaklinować o frez, a drugim poprostu rozszerzyć drugi bok segera. jak już rozszerzycie, wystarczy pchnąć palcem przegub i zejdzie - zero młotka









robota nie jest trudna, ale upierdliwa i to taplanina w smarze. nowy przegub zakładać w odwrotnej kolejności, ładnie zalać smarem, nowy seger, opaski, osłona i wio.

aby włożyć przegub na seger znowu to nie wkładamy go na półoś, tylko w przgub. potem dopasować i ładnie, lekko i przyjemnie uderzyć młotkiem przez coś i przegub wskoczy w półoś i seger sie zablokuje.

mam nadzieje że pomogłem
_________________

 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 24-04-2012, 19:56   
   Bolid: seicento


Łukasz napisał/a:



aby zdjąć przegub cała filozofia polega na rozszerzeniu tego segera. ja walczyłem godzine, potem wziałem w imagło półoś i wpadłem na patent. 3 razy zmieniałem zdanie dochodząc do niego, czy seger się rozszerza czy zaciska :lol: :lol:

a więc seger trzeba rozszerzyć. najlepiej w imadle mieć sztywno półoś, jednym ostrym śrubokrętem płaskim przytrzymać jeden bok segera i zaklinować o frez, a drugim poprostu rozszerzyć drugi bok segera. jak już rozszerzycie, wystarczy pchnąć palcem przegub i zejdzie - zero młotka


Łukasz, jak będziesz chciał ścisnąć-rozciągnąć segera,bez wyciągania półośki to weź najtańsze szczypce do ściągania(już za 7zł można dostać)i w 5 s. masz przegub ściągnięty :))
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2012, 23:40   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dominik520, tak myślę, ale do takich rzeczy trzeba dojrzeć jak do kolorowego alkoholu :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum