wskażnik temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
DawidKoper
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Dankowice
|
Wysłany: 08-05-2012, 21:48
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
okazało sie ze nie pasuje mi tez przysłany przez nich czujniki, za mały gwint i inny skok gwintu, teraz musze dokupic adapter ale jaki, jak np chce go zamontowac za termostatem to adapter 30mm wziasc???
6 przewodów jest, poniżej fotki. I teraz nie wiem gdzie i jak to podłączyć żęby grało, tak jak pisałem wcześniej, długie: czarny-masa, zielony z czujnikiem krótkie: czerwony-zasilanie, czarny-masa, pomarańczowy-oświetlenie deski rozdzielczej??? no i długi czerwony-czyli na instrukcji oznaczony literą "c"-do czego on idzie???
http://imageshack.us/phot...dsc00272ap.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc00271e.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc00273vp.jpg/
Edytuj posty, nie klep kilku pod sobą. Linda |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 08-05-2012, 22:36
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
faktycznie 6.. może mi się pomerdało temu, że ja obie masy wpiąłem w to samo miejsce
"górne" (od żaróweczki)
czerwony - plus po stacyjce
czarny - masa
pomarańczowy - rzeczywiście plus po kontrolce świateł (żęby się podświetlał przy włączeniu świateł)
"dolne" (od wskaźnika)
czerwony - plus po stacyjce
czarny - masa
zielony - sygnałowy z czujnika |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
DawidKoper
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Dankowice
|
Wysłany: 08-05-2012, 23:28
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
To już wiem na temat elektryki, a co z adapterem, jaki rozmiar i gdzie go umiejscowić?? szukałem wszędzie 16 mm ale nie znalazłem także do węża do nagrzewnicy odpada |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-05-2012, 23:43
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja mam obrotek z inglo i tam miałem 5 kabli. czemu nie 4 ?
bo oni tam dają taką kostkę i tam mas tyle jest niepotrzebnych. na dobrą sprawę ja mam w obrotku tak:
3 wychodzące z obrotka czyli
zielony sygnał
czerwony podświetlanie
czarny masa
i potem
masa czarny i
czerwony z bezpiecznikiem i kostką +12
na dobrą sprawę można zrobić tak: masy połączyć i połączyć nawet czerwone - z tym że podświetlenie będzie od razu po kluczyku a nie światłach. no i zielony sygnał.
tutaj widze że masz 6 kabelków ale też pewnie 3 do spięcia.
co do adaptera - nie dawaj w nagrzewnicy tylko za termostatem. termostat ma fi 28 z tego co pamiętam i taki adapter kup. minus ? temperatura dopiero po otwarciu.
można też w termostacie gwintować ale dla mnie rzeźba za duża, ewentualnie mały obieg ale nie widziałem tak małego adaptera na fi 16 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gruber
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 13 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: 09-05-2012, 01:00
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Siema chce dać sobie wskaźnik temp z cc i mam pare pytań. Wymieniłem czujnik w głowicy z orginalnego na taki z Cinquecento Sporting, bedzie ok? Po tej operacji kontrolka o przegrzaniu silnika działać już nie będzie? Sygnał z czujnika temperatury który wkręciłem idzie prosto z czujnika do licznika czy przechodzi jakoś przez komputer? |
_________________ Albo bokiem albo wcale
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2012, 01:09
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Gruber, SPI czy MPI. to jest kluczowe pytanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gruber
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 13 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: 09-05-2012, 08:24
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
SPI |
_________________ Albo bokiem albo wcale
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2012, 08:43
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kontrolka przegrzania nie będzie działać . Przy czujniku masz przewód zielono-biały? Pytam bo mam 900 ale powinien być taki sam kolor w wiązce SC. Odnajdujesz ten kabel przy jednej z wtyczek w liczniku i ucinasz tak by zostało ze 2-3 cm przy wtyczce . Zawsze możesz wrócić do kontrolki. I już masz przewód sygnałowy na wskaźnik w budziku. Też mam wskaźnik temp. z CC i działa ok. |
|
|
|
 |
Krzysiek.WRC
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 12 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 06-07-2012, 19:42
Bolid: Fiat Seicento Young 900 |
|
|
Podepnę się do tematu. Powiedzcie mi czy wskaźnik musi być konkretnie pod Fiata, czy mógłbym go wyciągnąć z jakiegokolwiek innego pojazdu? Próbował ktoś z innym wskaźnikiem? |
_________________ Seicetno 900 1999r.
FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Fiat 126p 1989r.
Romet Ogar 205 1987r. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 06-07-2012, 19:49
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli wyciagniesz komplet tzn wskaźnik i czujnik to będzie działać. Różne samochody- różne sposoby sterowania wskaźnikiem . We fiatach (np CC- ja z takiego mam ) sygnał idzie z czujnika na wskaźnik. W innych autach sygnał może iść z czujnika na komputer i ten podaje na wskaźnik a jeszcze w niektórych samochodach są inne czujniki. We fiatach są to termistory NTC z ujemnym współczynnikiem temperatury tzn kiedy temperatura rośnie to rezystancja czujnika maleje . Inne samochody mogą mieć czujniki z termistorem PTC - z dodatnim współczynnikiem temperatury i tu będzie na odwrót. |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-10-2013, 01:22
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
horcio, czujnik z zestawu, nie będzie pasował. Inny rozmiar gwintu. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-10-2013, 20:08
Bolid: sporting 99' |
|
|
Pieczar93 napisał/a: | horcio, czujnik z zestawu, nie będzie pasował. Inny rozmiar gwintu. |
czyli jaki czujnik moge do np. powyżej linkowanego wskaźnika?
prawie wszystkie wątki gdzie przewija się ten temat mają już wygasłe linki do allegro..
czujnik od dowolnego silnika z cinquecento będzie pasował, bez problemu podepne odpowiednie kable od wskaźnika?
mógłby ktoś to ładnie napisać co można, skąd i jak podłączyć? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-10-2013, 20:11
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
weź czujnik oryginalny od wskaźnika i załóż go na rure wody. ew wkręć w termostat. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-10-2013, 22:06
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Wkręcałem w termostat i działa jak należy. Wystarczy przewiercić, nagwintować i czujnik wkręcić na szczeliwo do gwintów. Będzie śmigać. Możesz podłączyć wskaźnik pod czujnik jedno-pinowy przy bagnecie, ale musisz zamontować go z CCS, bo tam był zegar i czujnik o charakterystyce liniowej. ALE- nie będzie działała kontrolka informująca o przegrzaniu silnika i będzie wskaźnik pokazywał o 5st. za mało. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|