FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskażnik temperatury wody
Autor Wiadomość
DawidKoper 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Dankowice
Wysłany: 08-05-2012, 21:48   
   Bolid: Seicento Sporting


okazało sie ze nie pasuje mi tez przysłany przez nich czujniki, za mały gwint i inny skok gwintu, teraz musze dokupic adapter ale jaki, jak np chce go zamontowac za termostatem to adapter 30mm wziasc???


6 przewodów jest, poniżej fotki. I teraz nie wiem gdzie i jak to podłączyć żęby grało, tak jak pisałem wcześniej, długie: czarny-masa, zielony z czujnikiem krótkie: czerwony-zasilanie, czarny-masa, pomarańczowy-oświetlenie deski rozdzielczej??? no i długi czerwony-czyli na instrukcji oznaczony literą "c"-do czego on idzie???

http://imageshack.us/phot...dsc00272ap.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc00271e.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc00273vp.jpg/


Edytuj posty, nie klep kilku pod sobą. Linda
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 08-05-2012, 22:36   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


faktycznie 6.. może mi się pomerdało temu, że ja obie masy wpiąłem w to samo miejsce :)

"górne" (od żaróweczki)
czerwony - plus po stacyjce
czarny - masa
pomarańczowy - rzeczywiście ;) plus po kontrolce świateł (żęby się podświetlał przy włączeniu świateł)

"dolne" (od wskaźnika)
czerwony - plus po stacyjce
czarny - masa
zielony - sygnałowy z czujnika
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
DawidKoper 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Dankowice
Wysłany: 08-05-2012, 23:28   
   Bolid: Seicento Sporting


To już wiem na temat elektryki, a co z adapterem, jaki rozmiar i gdzie go umiejscowić?? szukałem wszędzie 16 mm ale nie znalazłem także do węża do nagrzewnicy odpada
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2012, 23:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja mam obrotek z inglo i tam miałem 5 kabli. czemu nie 4 ?

bo oni tam dają taką kostkę i tam mas tyle jest niepotrzebnych. na dobrą sprawę ja mam w obrotku tak:

3 wychodzące z obrotka czyli

zielony sygnał
czerwony podświetlanie
czarny masa

i potem
masa czarny i
czerwony z bezpiecznikiem i kostką +12

na dobrą sprawę można zrobić tak: masy połączyć i połączyć nawet czerwone - z tym że podświetlenie będzie od razu po kluczyku a nie światłach. no i zielony sygnał.

tutaj widze że masz 6 kabelków ale też pewnie 3 do spięcia.


co do adaptera - nie dawaj w nagrzewnicy tylko za termostatem. termostat ma fi 28 z tego co pamiętam i taki adapter kup. minus ? temperatura dopiero po otwarciu.

można też w termostacie gwintować ale dla mnie rzeźba za duża, ewentualnie mały obieg ale nie widziałem tak małego adaptera na fi 16
_________________

 
 
Gruber 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 09-05-2012, 01:00   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Siema chce dać sobie wskaźnik temp z cc i mam pare pytań. Wymieniłem czujnik w głowicy z orginalnego na taki z Cinquecento Sporting, bedzie ok? Po tej operacji kontrolka o przegrzaniu silnika działać już nie będzie? Sygnał z czujnika temperatury który wkręciłem idzie prosto z czujnika do licznika czy przechodzi jakoś przez komputer?
_________________
Albo bokiem albo wcale :)
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-05-2012, 01:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Gruber, SPI czy MPI. to jest kluczowe pytanie.
_________________

 
 
Gruber 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 09-05-2012, 08:24   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


SPI
_________________
Albo bokiem albo wcale :)
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-05-2012, 08:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Kontrolka przegrzania nie będzie działać . Przy czujniku masz przewód zielono-biały? Pytam bo mam 900 ale powinien być taki sam kolor w wiązce SC. Odnajdujesz ten kabel przy jednej z wtyczek w liczniku i ucinasz tak by zostało ze 2-3 cm przy wtyczce . Zawsze możesz wrócić do kontrolki. I już masz przewód sygnałowy na wskaźnik w budziku. Też mam wskaźnik temp. z CC i działa ok.
 
 
Krzysiek.WRC 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 12
Skąd: Knurów
Wysłany: 06-07-2012, 19:42   
   Bolid: Fiat Seicento Young 900


Podepnę się do tematu. Powiedzcie mi czy wskaźnik musi być konkretnie pod Fiata, czy mógłbym go wyciągnąć z jakiegokolwiek innego pojazdu? Próbował ktoś z innym wskaźnikiem?
_________________
Seicetno 900 1999r.
FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Fiat 126p 1989r.
Romet Ogar 205 1987r.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-07-2012, 19:49   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli wyciagniesz komplet tzn wskaźnik i czujnik to będzie działać. Różne samochody- różne sposoby sterowania wskaźnikiem . We fiatach (np CC- ja z takiego mam ) sygnał idzie z czujnika na wskaźnik. W innych autach sygnał może iść z czujnika na komputer i ten podaje na wskaźnik a jeszcze w niektórych samochodach są inne czujniki. We fiatach są to termistory NTC z ujemnym współczynnikiem temperatury tzn kiedy temperatura rośnie to rezystancja czujnika maleje . Inne samochody mogą mieć czujniki z termistorem PTC - z dodatnim współczynnikiem temperatury i tu będzie na odwrót.
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-09-2013, 20:45   
   Bolid: sporting 99'


mam 1.1 spi
nie moge znaleźć potwierdzenia czy jesli kupie wskaźnik autogage w zestawie z czunikiem (gwint m10) z allegro np. www.allegro.pl/wskaznik-t...3521550519.html

to wystarczy, że wkręce ten czujnik w glowice zamiast oryginalnego i połącze kabelki wg instrukcji?
czujnik przegrzania rozumiem nie będzie wtedy już działał?

czy można przyciąc troche koszty i kupić coś tańszego w zestawie z czujnikiem? :))
np. http://allegro.pl/wskazni...3573407377.html
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-10-2013, 01:22   
   Bolid: Seicento 1242


horcio, czujnik z zestawu, nie będzie pasował. Inny rozmiar gwintu.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-10-2013, 20:08   
   Bolid: sporting 99'


Pieczar93 napisał/a:
horcio, czujnik z zestawu, nie będzie pasował. Inny rozmiar gwintu.

czyli jaki czujnik moge do np. powyżej linkowanego wskaźnika?
prawie wszystkie wątki gdzie przewija się ten temat mają już wygasłe linki do allegro..
czujnik od dowolnego silnika z cinquecento będzie pasował, bez problemu podepne odpowiednie kable od wskaźnika?

mógłby ktoś to ładnie napisać co można, skąd i jak podłączyć?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-10-2013, 20:11   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


weź czujnik oryginalny od wskaźnika i załóż go na rure wody. ew wkręć w termostat.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-10-2013, 22:06   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Wkręcałem w termostat i działa jak należy. Wystarczy przewiercić, nagwintować i czujnik wkręcić na szczeliwo do gwintów. Będzie śmigać. Możesz podłączyć wskaźnik pod czujnik jedno-pinowy przy bagnecie, ale musisz zamontować go z CCS, bo tam był zegar i czujnik o charakterystyce liniowej. ALE- nie będzie działała kontrolka informująca o przegrzaniu silnika i będzie wskaźnik pokazywał o 5st. za mało.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum