FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak można mieć stan auta w takiej głębokiej......
Autor Wiadomość
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2012, 23:41   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


No to miałeś farta, bo w CC ruchem ogrzewania tylko otwierasz klapkę ciepłego powietrza ;) A w SC przekręcając na hot otwierasz obieg przez nagrzewnice i jest wymiana/cyrkulacja ;)
Generalnie po tym jak ja zagotowałem poldka, to do czasu pełnego remontu, to już nie był ten sam silnik. Przegrzany to przegrzany...
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 16-05-2012, 11:27   
   Bolid: ?koda Fabia


To znaczy? stracił moc, moment?
_________________
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2012, 12:04   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Torrence napisał/a:
To znaczy? stracił moc, moment?


Po zrobieniu wszystkiego : głowicy, uszczelek, płyny, olej + ponowne potem dokręcanie - wszystko robił ojciec gdyż ...no nie chwaląc się jest jednym z osób które budowały Poldka.... PRL- nie udane 80% rzeczy ograniczone panującym wtedy ustrojem, ale ojciec po swojemu wprowadził pewne zmiany i wiedział o co kaman. wyszkolił nie jednego fachmana ASO FSO :wesoly: - nie ważne.

Po tym wszystkim (mówimy tu o Poldku) pomimo fachowej naprawy autko do czasu pełnego remontu (200tys km) nie uzyskało już prawidłowej kompresji, a za tym mocy, momentu, a nawet spalania - które w naszym Poldku 1.6 GLE na trasie wyniosło nie więcej jak 7.2 litra. Dopiero gdy tato uznał że czas na remont i zrobił go ponownie sam. To po odpowiednim dotarciu i czasie do zalania OLEJEM 5W/40 a nie syfem, no to klamor :smile: odzyskał swoja druga młodość - poszedł znów 180 :smile: a spalanie trasa - 7.4 a miasto nie przekroczył 9 litrów. Pamiętam, że grono taksówkarzy przyjeżdżało do nas z zapytaniem.
Moglibyście nam tez tak ustawić poloneza? spalanie, moc itp :smile:

Ale to był poldi i sytuacja jedna na X - że tak może sie stać, wszystko zależy co, gdzie , jak długo itp.

Sorki za off top
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 16-05-2012, 17:54   
   Bolid: ?koda Fabia


No ale to znaczy, że pierwszy remont tak jakby nie wyszedł? dobrze zrozumiałem? Dopiero drugi przyniósł efekt, tak? :)
_________________
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2012, 18:08   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Nie....... źle rozumiesz ;)

Po zagotowaniu, było planowanie głowicy, nowe uszczelki, płyn, olej, filtry - standard. Autko było ok, ale już nie takie żwawe i spadły w/w osiągi + wzrosło min. zużycie paliwa

DOPIERO po remoncie silnika pierścionki, panewki, uszczelniacze, szlif - wiadomo koplex remont, to po tym remoncie dopiero wsio wróciło do parametrów 100% sprawnego silnika z przed przegrzania.
Samo zrobienie głowicy po przegrzaniu nie dało tego co kapitalka silnika, gdyż jak zagotujesz/przegrzejesz to czasem zrobienie UPG nie wystarczy, jak dół na tym ucierpi.Ale to jak mówię zdarza się to czasem, ale nie ma na to rutyny...... raczej rzadziej niż przy każdej walniętej UPG. Nie chce żeby za chwilke każdy pomyślał że jak walnie UPG to trzeba robić kapitalke silnika :-P
Z tym że przegrzałem w okolicach 106 tys km, a kapitalka była przy około 200 tys km dopiero.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 16-05-2012, 18:11   
   Bolid: ?koda Fabia


Czaję, inaczej zrozumiałem :)
_________________
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-05-2012, 18:44   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Wszystko zależy od tego jak mocno przegrzał się silnik. Przy mocniejszym przegrzaniu oprócz wspomnianej głowicy i UPG może dochodzić do odkształceń termicznych ścianek cylindrów, tłoków oraz pierścieni. Pierścienie mogą się zapiec w rowkach tłoka. W skrajnych przypadkach przegrzania dochodzi do zerwania filmu olejowego z gładzi cylindra i zatarcia silnika. Przy przegrzaniu silnika może dojść do popękania pierścieni tłokowych.

3 lata temu miałem taki przypadek w silniku kosiarki. Silnik został przegrzany do tego stopnia, że zapiekły się pierścienie w rowkach na skutek odkształcenia rowków w tłoku. Do tego doszło do przytarcia cylindra i wystąpiło przeszczepienie materiału tłoka na gładź cylindra. Co było najdziwniejsze w tym. Silnik pracował. Był odczuwalny spadek mocy i spalał olej w z paliwem w proporcji 30:70. Silnik udało się uratować metodą chałupniczą. Przy użyciu pilnika udało się zeskrobać materiał tłoka z gładzi cylindra i papierem ściernym wyrównać wżery w cylindrze jak i na tłoku. Pierścienie na szczęście nie ucierpiały (nie popękały i były sprężyste). Rowki na pierścienie w tłoku wyrównałem pilniczkiem. Poskładałem silnik do kupy. Wróciła moc i spadło zużycie oleju. Przez 2 sezony silnik prawie nie brał oleju. Dopiero w tym sezonie zaczął co jakiś czas puszczać chmurę niebieskiego dymu. W silniku od momentu naprawy słychać dzwonienie, prawdopodobnie pierścieni.
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2012, 19:44   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Bandzior napisał/a:
może dochodzić do odkształceń termicznych ścianek cylindrów, tłoków oraz pierścieni.


Dokładnie ! ! ! nic dodać nic ując w przykrym temacie.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum