1.1 SPI pali na 3 gary |
Autor |
Wiadomość |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 11-05-2012, 19:32 1.1 SPI pali na 3 gary
Bolid: sc sporting |
|
|
Sprawa jest dosc dziwna.
Auto przed wizyta u mechanika palilo na 3 gary jak bylo zimne lub postalo na krzwym terenie.
Po wymianie swiec przewdow filtra paliwa oleju auto caly czas chodzi na 3 gary.
Byly sprawdzane przewody i swiece, kompresja 12 wiec super, zawory w porzadku luz regulowany, nie ciagnie nigdzie lewgo powietrza. Przewod od map sensora wyglada nie najgorzej lekko starawo ale nie widze nigdzie pekniec.
Potzreba rady i pomocy |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-05-2012, 20:06
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Z elementów układu zapłonowego pozostała jeszcze cewka zapłonowa. Były sprawdzane?Jeśli nie pali świeca np w parze 1-4 to zamień cewkę i zobacz czy nie będzie paliła świeca w parze 2-3. Jeśli tak będzie to cewka zapłonowa do wymiany.Na koniec pozostanie podmienić komputer ale uważaj z immo jeśli posiadasz- to czysty komp i odepnij swoje immo . |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 11-05-2012, 22:25
Bolid: sc sporting |
|
|
Co o cewek to chyba byly ale jescze sie jutro upewnie.
Podlaczylem dzis do kompa auto i zadnych bledow.
Mam komputer bez imo.
Nie wiesz czemu mi komputer Iawscan2 pokazuje ze mam seicento 900 jak ja mam przeciez 1,1 ?? |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 11-05-2012, 22:59
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
czemu tak jest to nie wiem- autora programu trzeba by spytać
ale to widzę norma - mojej seja jak podepnę też pokazuje się 0,9
w każdym razie w niczym to nie przeszkadza |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Patrzeliście co mają napisane na centralkach? Czy to od silnika 1.1 czy 0.9? Wszystkie dane są w pamięci i jak wkładają chip to zaprogramowany pod konkretną pojemność silnika . U mnie pokazuje też że mam 0.9. Bo mam
A może wybiera sobie z listy z pamięci to co lepsze? |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:43
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
pojęcie nie mam co siedzi w środku, kodu centralki nie pamiętam, ale na bank jak byk jest napisane 1.1, z tym kompem auto wyjechało z fabryki, więc o pomyłce nie może być mowy
EOT |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:06
Bolid: sc sporting |
|
|
Dzis w ramach nudow ogladlem ten niesczesny map sensor.
Na wlaczonym silniku odlaczylem przewod od tego niby filterka. Silnik lekko podniosl obroty na chwile ale pozniej zaczal chodzic normalnie czyli tak jak teraz.
Tak nie powienno byc prawda?? Czy jak podlacze przewod bez tego filterka to nic sie nie stanie?? |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak u siebie zdejmuję przewód podciśnienia do mapu to silnik bedąc na biegu jałowym gaśnie.Ten niby filterek powinien być . Tak jest zaprojektowane. Chyba on kompensuje niejako uderzenia podciśnienia na czujnik by nie były gwałtowne i nieznaczne wahania podciśnienia nie wskazywane przez czujnik MAP .Patrzyłeś która świeca nie pali? Poluzuj fajki na świecach odpal silnik weź kombinerki z dobrą izolacją i podnoś po kolei fajki kombinerkami. Przy każdej powinno być słychać trzask iskry jak przeskakuje na świecę i jak oddalisz mocno powinno byc słychac zmainę w pracy silnika. Jeśli przy którejś nie będzie słychać iskry lub nie będzie zmiany w pracy silnika to ta świeca od danej cewki zapłonowej .Wiem tak nie można zbytnio robić, ale metoda "home made" nieraz najlepsza.Jeśli wszystkie będą paliły a tak pewno bedzie to trzeba będzie poszukać przyczyny gdzieś głębiej. |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:36
Bolid: sc sporting |
|
|
Mechanior mowil ze iskra jest na wszytskich i podniemial cewki z innego auta i tez nic. wiec cewki i swiece sa ok.
Zastanwia mnie jeszcze ten map sensor. spróbuje wymienic przewod i filterek i zobacze co i jak |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-05-2012, 19:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pisałeś że jak auto jest zimne to tak się zachowuje? A jak ciepłe to nie? I tylko na jałowym biegu czy czuć w jeździe jakby nie miał siły? Wtedy czujnik temperatury silnika i pompa paliwa do kontroli.Podłączałeś pod komputer a masz logi z diagnostyki? głownie czujnik MAP (przed i po odpaleniu) i temperatura. |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 22-05-2012, 19:09
Bolid: sc sporting |
|
|
Dziś auto odebrane od mechanika. Po wielkich bólach udało mu się ustalić że wina leży po stronie świec. Jedna nowa NGK była wadliwa i po jej wymianie auto ożyło. Wymienił też sondę lambda bo na wykresie na kompie wychodziło mi 1 i jemu podobnie jak posprawdzał miernikiem. Teraz nie ma problemu z przyspieszaniem nie przycina się.
Ale aby nie było nudno
Odpalamy auto nie dotykając pedału gazu i nie wchodzi na obroty. Obrotek pokazuje 0 - 300, silnikiem lekko telepie jakby się dusił albo coś takiego. Po dodaniu gazu tak na 1,5tys i odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Macie jakieś pomysły? Może wymienię wężyki do map sensora nie są jakieś sparciałe ale nie zaszkodzi, prawda? |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-05-2012, 19:31
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Masz logi z diagnostyki? Jeśli MAP przed odpaleniem pokazuje ciśnienie atmosferyczne , przypuśćmy 1000 hPa a po odpaleniu na biegu jałowym około 350 hPa to nie masz co wymieniać przewodów od MAP-u . Czyste placebo. Dobrze byłoby zobaczyć jak się zachowują czujniki po odpaleniu kiedy nie wchodzi na obroty. |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 22-05-2012, 21:10
Bolid: sc sporting |
|
|
Jutro wezmę kompa i zgram logi.
Może to coś pomoże |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 12-06-2012, 23:48
Bolid: sc sporting |
|
|
Czesc pod dlugich mysleniach juz wiadomo co sie dzialo. Jedna nowa siweca nie dzialala poprawnie po jej wymianie wszytsko ustalo. Wymienilem tez sonde lambda i splania spadlo z 10 na 7, wiec sukces przy oponach 185
Ale zeby nie bylo nudno...
Niekiedy na wolnych obrotach jazy mi sie kontrolka od oleju. Wystarczy ze tylko delikatnie dodam dazu i gasnie. Zapala sie ze tak powiem w rytm silnika.
Ile powinna wynosic opornosc czujnika oleju bo moze to tylko czujnik nawala, mam nadzieje.
Kolega troche mnie nastraszyl ze to moga byc panewki na wykonczeniu lub pompa oleju... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2012, 23:50
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jeśli wykluczysz czujnik, kolega niestety może mieć racje |
_________________
 |
|
|
|
 |
|