FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.1 SPI pali na 3 gary
Autor Wiadomość
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 11-05-2012, 19:32   1.1 SPI pali na 3 gary
   Bolid: sc sporting


Sprawa jest dosc dziwna.

Auto przed wizyta u mechanika palilo na 3 gary jak bylo zimne lub postalo na krzwym terenie.
Po wymianie swiec przewdow filtra paliwa oleju auto caly czas chodzi na 3 gary.
Byly sprawdzane przewody i swiece, kompresja 12 wiec super, zawory w porzadku luz regulowany, nie ciagnie nigdzie lewgo powietrza. Przewod od map sensora wyglada nie najgorzej lekko starawo ale nie widze nigdzie pekniec.

Potzreba rady i pomocy ;)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 11-05-2012, 20:06   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Z elementów układu zapłonowego pozostała jeszcze cewka zapłonowa. Były sprawdzane?Jeśli nie pali świeca np w parze 1-4 to zamień cewkę i zobacz czy nie będzie paliła świeca w parze 2-3. Jeśli tak będzie to cewka zapłonowa do wymiany.Na koniec pozostanie podmienić komputer ale uważaj z immo jeśli posiadasz- to czysty komp i odepnij swoje immo .
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 11-05-2012, 22:25   
   Bolid: sc sporting


Co o cewek to chyba byly ale jescze sie jutro upewnie.
Podlaczylem dzis do kompa auto i zadnych bledow.
Mam komputer bez imo.
Nie wiesz czemu mi komputer Iawscan2 pokazuje ze mam seicento 900 jak ja mam przeciez 1,1 ??
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 11-05-2012, 22:59   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


czemu tak jest to nie wiem- autora programu trzeba by spytać :)
ale to widzę norma - mojej :serce: seja jak podepnę też pokazuje się 0,9 ;)
w każdym razie w niczym to nie przeszkadza
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-05-2012, 09:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Patrzeliście co mają napisane na centralkach? Czy to od silnika 1.1 czy 0.9? Wszystkie dane są w pamięci i jak wkładają chip to zaprogramowany pod konkretną pojemność silnika . U mnie pokazuje też że mam 0.9. Bo mam :)
A może wybiera sobie z listy z pamięci to co lepsze? ;)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 12-05-2012, 09:43   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


pojęcie nie mam co siedzi w środku, kodu centralki nie pamiętam, ale na bank jak byk jest napisane 1.1, z tym kompem auto wyjechało z fabryki, więc o pomyłce nie może być mowy :D

EOT ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 12-05-2012, 13:06   
   Bolid: sc sporting


Dzis w ramach nudow ogladlem ten niesczesny map sensor.
Na wlaczonym silniku odlaczylem przewod od tego niby filterka. Silnik lekko podniosl obroty na chwile ale pozniej zaczal chodzic normalnie czyli tak jak teraz.
Tak nie powienno byc prawda?? Czy jak podlacze przewod bez tego filterka to nic sie nie stanie??
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-05-2012, 13:20   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak u siebie zdejmuję przewód podciśnienia do mapu to silnik bedąc na biegu jałowym gaśnie.Ten niby filterek powinien być . Tak jest zaprojektowane. Chyba on kompensuje niejako uderzenia podciśnienia na czujnik by nie były gwałtowne i nieznaczne wahania podciśnienia nie wskazywane przez czujnik MAP .Patrzyłeś która świeca nie pali? Poluzuj fajki na świecach odpal silnik weź kombinerki z dobrą izolacją i podnoś po kolei fajki kombinerkami. Przy każdej powinno być słychać trzask iskry jak przeskakuje na świecę i jak oddalisz mocno powinno byc słychac zmainę w pracy silnika. Jeśli przy którejś nie będzie słychać iskry lub nie będzie zmiany w pracy silnika to ta świeca od danej cewki zapłonowej .Wiem tak nie można zbytnio robić, ale metoda "home made" nieraz najlepsza.Jeśli wszystkie będą paliły a tak pewno bedzie to trzeba będzie poszukać przyczyny gdzieś głębiej.
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 12-05-2012, 13:36   
   Bolid: sc sporting


Mechanior mowil ze iskra jest na wszytskich i podniemial cewki z innego auta i tez nic. wiec cewki i swiece sa ok.

Zastanwia mnie jeszcze ten map sensor. spróbuje wymienic przewod i filterek i zobacze co i jak
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-05-2012, 19:56   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pisałeś że jak auto jest zimne to tak się zachowuje? A jak ciepłe to nie? I tylko na jałowym biegu czy czuć w jeździe jakby nie miał siły? Wtedy czujnik temperatury silnika i pompa paliwa do kontroli.Podłączałeś pod komputer a masz logi z diagnostyki? głownie czujnik MAP (przed i po odpaleniu) i temperatura.
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 22-05-2012, 19:09   
   Bolid: sc sporting


Dziś auto odebrane od mechanika. Po wielkich bólach udało mu się ustalić że wina leży po stronie świec. Jedna nowa NGK była wadliwa i po jej wymianie auto ożyło. Wymienił też sondę lambda bo na wykresie na kompie wychodziło mi 1 i jemu podobnie jak posprawdzał miernikiem. Teraz nie ma problemu z przyspieszaniem nie przycina się.

Ale aby nie było nudno :D
Odpalamy auto nie dotykając pedału gazu i nie wchodzi na obroty. Obrotek pokazuje 0 - 300, silnikiem lekko telepie jakby się dusił albo coś takiego. Po dodaniu gazu tak na 1,5tys i odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Macie jakieś pomysły? Może wymienię wężyki do map sensora nie są jakieś sparciałe ale nie zaszkodzi, prawda?
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-05-2012, 19:31   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Masz logi z diagnostyki? Jeśli MAP przed odpaleniem pokazuje ciśnienie atmosferyczne , przypuśćmy 1000 hPa a po odpaleniu na biegu jałowym około 350 hPa to nie masz co wymieniać przewodów od MAP-u . Czyste placebo. Dobrze byłoby zobaczyć jak się zachowują czujniki po odpaleniu kiedy nie wchodzi na obroty.
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 22-05-2012, 21:10   
   Bolid: sc sporting


Jutro wezmę kompa i zgram logi.
Może to coś pomoże
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 12-06-2012, 23:48   
   Bolid: sc sporting


Czesc pod dlugich mysleniach juz wiadomo co sie dzialo. Jedna nowa siweca nie dzialala poprawnie po jej wymianie wszytsko ustalo. Wymienilem tez sonde lambda i splania spadlo z 10 na 7, wiec sukces przy oponach 185 :)

Ale zeby nie bylo nudno...
Niekiedy na wolnych obrotach jazy mi sie kontrolka od oleju. Wystarczy ze tylko delikatnie dodam dazu i gasnie. Zapala sie ze tak powiem w rytm silnika.
Ile powinna wynosic opornosc czujnika oleju bo moze to tylko czujnik nawala, mam nadzieje.
Kolega troche mnie nastraszyl ze to moga byc panewki na wykonczeniu lub pompa oleju...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-06-2012, 23:50   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jeśli wykluczysz czujnik, kolega niestety może mieć racje :(
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum