FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca, szarpie na jałowym
Autor Wiadomość
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 09:04   Nierówna praca, szarpie na jałowym
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Witam. Pacjent seicento 900. Od pewnego czasu samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach aż trzęsie budą, dzieję się tak przez chwilę a potem przestaje pochodzi równo i znowu. Tak samo np. jadę sobie na 2 z gazem dojeżdżając do skrzyżowania zdejmuję nogę z gazu samochód zwalnia i jak dochodzi do niższych obrotów zaczyna "robić kangurka" skacze szarpie i nie pojedzie tak... To samo na 1.... Do nie dawna też silnik zachowywał się jakby miał coś w stylu turbo dziury, chcąc dynamicznie przyspieszyć wciskałem gaz a samochód chwile przyspieszał potem go muliło i po chwili znów przyspieszał. Występował tez problem z odpalaniem na ciepłym.
1.Wymieniłem czujnik położenia wału, wyszlifowałem mocowanie i zamontowałem go z taką szczeliną jak być powinna - zaczął odpalać na ciepłym.
2. Wymieniłem cewki zapłonowe - brak turbo dziury.
3. Wymieniłem świece
4. Wymieniłem kable zapłonowe
5. Próbowałem czyścić krokowca pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną ale to też nic nie dało, albo czyszczenie już mu nie pomoże...
6. Wymieniłem złącze elastyczne układu wydechowego bo miałem rozwalone całe

silnik chodzi jak chodził i problem nadal występuję... Czy macie jakieś sugestie co to może być ? Silnik krokowy ? Sonda lambda.. ? już nie mam pomysłu... Testowałem nawet różne ustawienia sprzęgła żeby to wyeliminować.... Dzisiaj poniedziałek więc chętnie bym się wziął do roboty i to naprawił w końcu ale już nie wiem co wymieniać proszę o pomoc...
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 09:57   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Najlepiej jak masz możliwość to podepnij pod komputer i zapisz logi z parametrów pracy . Będzie wiadomo kiedy co mu dolega bo obroty jałowe będą poniżej oczekiwanych.Jak będzie w porządku od strony elektroniki to pozostanie mechanika - ciśnienie paliwa itp.Możesz jeszcze obadać przewód podciśnienia do MAP-u jeśli jest nieszczelny potrafi takie szarpania dawać.
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 10:05   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Obadalem go wczoraj ale nic specjalnego nie wykrylem jest stary i sparcialy ale dziur nie ma. Dodam ze ostatnio mialem tez problem z odma ale rozwiazalem go juz robiac wlasna. A ile moze kosztowac taka diagnostyka komputerowa dla mojego cuda ? I w 900 to mozliwe w ogole ;) ?
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 23-07-2012, 10:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


w okolicach 70zł jak pojedziesz do warsztatu, w okolicach 70zł jednorazowo jak sobie kabel kupisz :P (w FAQ więcej szczegółów :) )
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 10:44   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Ok wiec bedzie trzeba podjechac.mam jeszcze pytanie jaki silnik kromowy idzie do 900 z stozkowym trzpieniem taki metalowym czy grzybkiem takim czarnym bardIej okraglym
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 10:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Taki.
http://www.ceneo.pl/8032426

Może być trzpień metalowy ale ma być stożkowy. Półokrągły jest w 1100
Interfejs możesz kupić w cenie 1 badania u mechanika i masz wtedy na własność. Ale Twój wybór
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 23-07-2012, 10:53   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Stożkowym trzpieniem, czarny nie metalowy, bynajmniej 899 98 rok tak ma

Przy odkrecaniu/zakręcaniu uważaj bo odlewy otworów pod śruby lubią pęknąć i jest lipa...

możesz mieć coś z ciśnieniem paliwa, MAP walnięty ??? albo kata przypchanego (wnętrze posypane itp).

Zamiast wymieniać jeszcze więcej, zrób tak jak macher Ci radzi ....
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 16:45   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Pojechalem do mechanika... Powiedzial ze komputer nic tu nie da i nie pokaze i ze kiedys juz podlaczal seicento pod komputer i byly problemh... Doradzil mi ze najtaniej wyjdzie kupno uzywanej przepustnicy z silnikiem krokpwym i czujnikiem polozebia przepustnicy niz kupowanie ich oddzielnie... Juz sam nie wiem :/ Podejrzewali jeszcze rozrzad ze moze lancuch sie rozciagnal...
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 16:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Łańcuch by obcierał jak w maluchu . Z tymi czujnikami po trochu ma rację. Używka przepustnica- nawet z CC 900 na wtrysku - kiedyś kupiłem za 60 zł i mam czujniki oryginalne, silniczek krokowy MagnetiMarelli nie mówiąc o innych (położenia przepustnicy, temperatury i wtryskiwaczu). Wszystko zależy od tego na jakie elementy trafisz. A tak nawiasem nie uwłaczając mechanikowi to jakiś nie taki jest . Wszystko ładnie pokaże jakie układ wtryskowy ma parametry. Starczy spytać procesora odpowiednim programem a powie to co nas interesuje.Nie zawsze jest tak że nie ma błędu to jest wszystko w porządku .Często na tym opierają się diagności. Trzeba wyczytać czy czujnik przesyła odpowiednie dane. Oczywiście nie wskaże ciśnienia paliwa bo tego system nie monitoruje . Trzeba osobno manometr podpinać na zasilaniu przy wtrysku.
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 20:31   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


No i tak to jest z mechanikami... Pojechałem do przysłowiowego "Henia" który zawsze robi mi auto i nigdy nic nie zepsuł ale on szczerze powiedział, że tego to on nie wie i żeby pojechać do gościa na komputer... A ten na komputerze załamuje ręce, że komputer mu nic nie pokaże... A spróbuj mu powiedzieć że ludzie z forum tak powiedzieli i że się da to się obrazi... A w mojej mieścinie reszta mechaników jest u mnie spalona po tym co robili z autem więc sam nie wiem.... Albo spróbuje w innym mieście albo rzeczywiście poszukam wtrysku w dobrym stanie... Myślałem przez chwile czy zapchany kat może dawać takie objawy... ? W końcu stuknęło już u mnie 250 tysi... :/
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 20:59   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wymienisz wtrysk a jak przyczyna będzie gdzie indziej ? Pozostaniesz z tym elementem, nieraz przyda się jakaś część. Popytaj na forum może ktoś nad Skiertągiem ma interfejs którym zdiagnozuje Tobie układ taniej niż to robią znajomi pana Henia . Zapchany katalizator też może mieć udział ale wtedy nie miałby chyba osiągów.Sondę jeśli chcesz możesz pomierzyć multimetrem . Nie potrzeba interfejsu. Jak masz taki przebieg to warto zbadać ciśnienie sprężania w cylindrach . Ogólne zużycie silnika itp
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 21:55   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Tak w ogóle to dziękuje za zainteresowanie tematem. Jeśli mogę spytać to jakie powinny być wartości sondy i jak to mierzyć ? Jest tam jak dobrze kojarzę 3 albo 4 pinowa kostka... ?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 22:08   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Przy odpalonym silniku i wpięciu się między czarny a szary przewód podpiętej sondy napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0- 1000mV (0-1V) z częstotliwością ok raz na sekundę. Np 154mV... 786mV...986mV...432 mV... 96 mV itd itp. Napięcie powinno oscylować a nie stać w miejscu zarówno na biegu jałowym (wolniej) i podwyższonych obrotach .Zamiast do przewodu czarnego i szarego możesz się wpiąć tylko w przewód czarny i masę auta. Czarny przewód sondy jest to przewód sygnałowy
 
 
cYcUateam 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Morąg
Wysłany: 23-07-2012, 22:42   
   Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :)


Ok. tak więc jutro pomierzę sondę a następnie poszukam wtrysku... Tu też pytanie.. Szukać całej przepustnicy wraz z wtryskiem czy po prostu samą "górną" część czyli wtrysk byle z krokowcem i czujnikiem położenia przepustnicy ?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 22:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza oraz regulator ciśnienia paliwa jest w górnej części z wtryskiem a pozostałe czujniki tzn krokowy i położenia przepustnicy jest w części z przepustnicą tam gdzie podpina się linkę.Najpierw pomierz sondę . Jeśli będzie stała w wysokich wartościach to możliwe że regulator ciśnienia też może być podejrzewany.Wtedy lepiej cały zespół wtryskowy kupić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum