Nierówna praca, szarpie na jałowym |
Autor |
Wiadomość |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 09:04 Nierówna praca, szarpie na jałowym
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Witam. Pacjent seicento 900. Od pewnego czasu samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach aż trzęsie budą, dzieję się tak przez chwilę a potem przestaje pochodzi równo i znowu. Tak samo np. jadę sobie na 2 z gazem dojeżdżając do skrzyżowania zdejmuję nogę z gazu samochód zwalnia i jak dochodzi do niższych obrotów zaczyna "robić kangurka" skacze szarpie i nie pojedzie tak... To samo na 1.... Do nie dawna też silnik zachowywał się jakby miał coś w stylu turbo dziury, chcąc dynamicznie przyspieszyć wciskałem gaz a samochód chwile przyspieszał potem go muliło i po chwili znów przyspieszał. Występował tez problem z odpalaniem na ciepłym.
1.Wymieniłem czujnik położenia wału, wyszlifowałem mocowanie i zamontowałem go z taką szczeliną jak być powinna - zaczął odpalać na ciepłym.
2. Wymieniłem cewki zapłonowe - brak turbo dziury.
3. Wymieniłem świece
4. Wymieniłem kable zapłonowe
5. Próbowałem czyścić krokowca pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną ale to też nic nie dało, albo czyszczenie już mu nie pomoże...
6. Wymieniłem złącze elastyczne układu wydechowego bo miałem rozwalone całe
silnik chodzi jak chodził i problem nadal występuję... Czy macie jakieś sugestie co to może być ? Silnik krokowy ? Sonda lambda.. ? już nie mam pomysłu... Testowałem nawet różne ustawienia sprzęgła żeby to wyeliminować.... Dzisiaj poniedziałek więc chętnie bym się wziął do roboty i to naprawił w końcu ale już nie wiem co wymieniać proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 09:57
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Najlepiej jak masz możliwość to podepnij pod komputer i zapisz logi z parametrów pracy . Będzie wiadomo kiedy co mu dolega bo obroty jałowe będą poniżej oczekiwanych.Jak będzie w porządku od strony elektroniki to pozostanie mechanika - ciśnienie paliwa itp.Możesz jeszcze obadać przewód podciśnienia do MAP-u jeśli jest nieszczelny potrafi takie szarpania dawać. |
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 10:05
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Obadalem go wczoraj ale nic specjalnego nie wykrylem jest stary i sparcialy ale dziur nie ma. Dodam ze ostatnio mialem tez problem z odma ale rozwiazalem go juz robiac wlasna. A ile moze kosztowac taka diagnostyka komputerowa dla mojego cuda ? I w 900 to mozliwe w ogole ? |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 23-07-2012, 10:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
w okolicach 70zł jak pojedziesz do warsztatu, w okolicach 70zł jednorazowo jak sobie kabel kupisz (w FAQ więcej szczegółów ) |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 10:44
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Ok wiec bedzie trzeba podjechac.mam jeszcze pytanie jaki silnik kromowy idzie do 900 z stozkowym trzpieniem taki metalowym czy grzybkiem takim czarnym bardIej okraglym |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 10:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Taki.
http://www.ceneo.pl/8032426
Może być trzpień metalowy ale ma być stożkowy. Półokrągły jest w 1100
Interfejs możesz kupić w cenie 1 badania u mechanika i masz wtedy na własność. Ale Twój wybór |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 16:45
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Pojechalem do mechanika... Powiedzial ze komputer nic tu nie da i nie pokaze i ze kiedys juz podlaczal seicento pod komputer i byly problemh... Doradzil mi ze najtaniej wyjdzie kupno uzywanej przepustnicy z silnikiem krokpwym i czujnikiem polozebia przepustnicy niz kupowanie ich oddzielnie... Juz sam nie wiem Podejrzewali jeszcze rozrzad ze moze lancuch sie rozciagnal... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 16:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łańcuch by obcierał jak w maluchu . Z tymi czujnikami po trochu ma rację. Używka przepustnica- nawet z CC 900 na wtrysku - kiedyś kupiłem za 60 zł i mam czujniki oryginalne, silniczek krokowy MagnetiMarelli nie mówiąc o innych (położenia przepustnicy, temperatury i wtryskiwaczu). Wszystko zależy od tego na jakie elementy trafisz. A tak nawiasem nie uwłaczając mechanikowi to jakiś nie taki jest . Wszystko ładnie pokaże jakie układ wtryskowy ma parametry. Starczy spytać procesora odpowiednim programem a powie to co nas interesuje.Nie zawsze jest tak że nie ma błędu to jest wszystko w porządku .Często na tym opierają się diagności. Trzeba wyczytać czy czujnik przesyła odpowiednie dane. Oczywiście nie wskaże ciśnienia paliwa bo tego system nie monitoruje . Trzeba osobno manometr podpinać na zasilaniu przy wtrysku. |
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:31
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
No i tak to jest z mechanikami... Pojechałem do przysłowiowego "Henia" który zawsze robi mi auto i nigdy nic nie zepsuł ale on szczerze powiedział, że tego to on nie wie i żeby pojechać do gościa na komputer... A ten na komputerze załamuje ręce, że komputer mu nic nie pokaże... A spróbuj mu powiedzieć że ludzie z forum tak powiedzieli i że się da to się obrazi... A w mojej mieścinie reszta mechaników jest u mnie spalona po tym co robili z autem więc sam nie wiem.... Albo spróbuje w innym mieście albo rzeczywiście poszukam wtrysku w dobrym stanie... Myślałem przez chwile czy zapchany kat może dawać takie objawy... ? W końcu stuknęło już u mnie 250 tysi... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:59
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wymienisz wtrysk a jak przyczyna będzie gdzie indziej ? Pozostaniesz z tym elementem, nieraz przyda się jakaś część. Popytaj na forum może ktoś nad Skiertągiem ma interfejs którym zdiagnozuje Tobie układ taniej niż to robią znajomi pana Henia . Zapchany katalizator też może mieć udział ale wtedy nie miałby chyba osiągów.Sondę jeśli chcesz możesz pomierzyć multimetrem . Nie potrzeba interfejsu. Jak masz taki przebieg to warto zbadać ciśnienie sprężania w cylindrach . Ogólne zużycie silnika itp |
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 21:55
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Tak w ogóle to dziękuje za zainteresowanie tematem. Jeśli mogę spytać to jakie powinny być wartości sondy i jak to mierzyć ? Jest tam jak dobrze kojarzę 3 albo 4 pinowa kostka... ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 22:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przy odpalonym silniku i wpięciu się między czarny a szary przewód podpiętej sondy napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0- 1000mV (0-1V) z częstotliwością ok raz na sekundę. Np 154mV... 786mV...986mV...432 mV... 96 mV itd itp. Napięcie powinno oscylować a nie stać w miejscu zarówno na biegu jałowym (wolniej) i podwyższonych obrotach .Zamiast do przewodu czarnego i szarego możesz się wpiąć tylko w przewód czarny i masę auta. Czarny przewód sondy jest to przewód sygnałowy |
|
|
|
 |
cYcUateam
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 23-07-2012, 22:42
Bolid: Seicento Fun 900 brzoskwiniowa seria :) |
|
|
Ok. tak więc jutro pomierzę sondę a następnie poszukam wtrysku... Tu też pytanie.. Szukać całej przepustnicy wraz z wtryskiem czy po prostu samą "górną" część czyli wtrysk byle z krokowcem i czujnikiem położenia przepustnicy ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-07-2012, 22:48
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza oraz regulator ciśnienia paliwa jest w górnej części z wtryskiem a pozostałe czujniki tzn krokowy i położenia przepustnicy jest w części z przepustnicą tam gdzie podpina się linkę.Najpierw pomierz sondę . Jeśli będzie stała w wysokich wartościach to możliwe że regulator ciśnienia też może być podejrzewany.Wtedy lepiej cały zespół wtryskowy kupić. |
|
|
|
 |
|