FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile czasu max może palić się kontrolka oleju ?
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-05-2012, 09:02   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jeździć na lepszym oleju. mineralny nie jest olejem dobrym. ale nie znam historii silnika.
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 28-05-2012, 11:52   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Ja nie mam najlepszego zdania o filtrach Filtrona - lepiej dołożyć te 2-3zł i kupić coś lepszego. Poza tym wpływ ma lepszy olej i kontrolka powinna szybciej gasnąć. Chociaż jak filtr na smoku pompy zawalony nagarem to i to nie pomoże.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
lukaszkswier 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2012, 15:41   
   Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg


W moim przypadku zawsze był stosowany olej VS MAX 15W40. Teraz został zmieniony, ponieważ nie jest już dostępny na Vision 15W40 też firmy Selenia. Vision ma lepszą klasę jakości "SJ" w porównaniu do wcześniejszego "SG".
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 28-05-2012, 15:46   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


lukaszkswier a nie bierzesz pod uwagę przebiegu ogólnego silnika i wyeksploatowania ? Większe luzy to i ciśnienie niższe po odpaleniu.Podjedź gdzieś do mechanika co zajmuje się badaniem ciśnienia manometrem i zobaczysz czy to wina silnika czy np czujnika
 
 
lukaszkswier 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2012, 15:52   
   Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg


Silnik jest w dobrym stanie, niedawno miał ronioną UPG i mechanik nic nie mówił. A z tą kontrolką to działo się od razu po wymianie oleju i filtra.
 
 
vwarni 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2012, 15:55   
   Bolid: Seicento 900


Witam! U mojego ojca w seju 900 jest podobnie. Na zimny silniku kontrolka podczas odpalania gaśnie po 5 sekundach, a ojciec mówi że kiedyś gasła szybko ( dodam, że auto ma 53 000km przebiegu ) Zawsze był lany lej VS MAXX 15W40 ale od dwóch lat jest lany również 15W40 tylko że marki Mobli 1. zastanawiam się czy może właśnie być, to przyczyną filtra, bo ów filtr jest bardzo słabej marki MaxGear ( nie polecam tych części osobiscie ). Byłem z ojcem w ASO i kupiliśmy oryginalny filtr tylko jeszcze nie wymieniony, bo nie było okazji. Pozdrawiam....
_________________
Sejko-kłanto:)
 
 
 
seiko29
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2012, 20:52   

Ogólnie w seicento 899 kontrolka ciśnienia oleju gaśnie ciut później niż w 1.1 dlatego że znajduje się wysoko w magistrali olejowej a nie jak w 1.1 praktycznie zaraz przy pompie oleju a to zasadnicza różnica i w przypadku 899 jest bardziej wiarygodny odczyt bo pokazuje właściwe ciśnienie już miejscu wyjątkowo narażonym na jego brak.Stosowanie oleju 5W40 w 899 wydatnie przyspiesza czas gaśnięcia kontrolki bo skraca się czas napełnienia górnej części układu olejowego,dużo lepiej napełnia się silnik podczas wymiany oleju ponieważ są mniej zaklejone kanały - można płynnie wlewać olej a nie czekać aż ścieknie,dodatkowo klepanie zaworów przestaje występować bo skracamy napełnianie kasatorów.Na marginesie to olejem klasy "SG" co najwyżej przesmarowałbym kółko w taczkach :))
 
 
janosik789 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 322
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-08-2012, 21:40   
   Bolid: Seat Toledo 5P


mialem to samo. 70kkm przebiegu. olej 15W40 kontrolka gasła po ok 5 sekundach. przy zmianie oleju kupilem płukanke, wypłukalem silnik, nowy filtr i zalałem 10W40 i kontrolka gasnie max po 1sek.
_________________
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-08-2012, 23:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw, Mówisz Filtron nie, a co powiesz że Filtron produkuje dla innych firm ? Jak nie firmy na M czy firmy na B to jakie polecasz ? Zostaje chyba Fiamm
_________________

 
 
janosik789 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 322
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2012, 10:51   
   Bolid: Seat Toledo 5P


ja dalem boscha teraz i na razie jest git.
_________________
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-08-2012, 11:47   
   Bolid: Seicento 1242


U mnie w 9secie przed zmianą oleju kontrolka gasła po jakiś 5 sekundach od momentu zapalenia silnika. Po zmianie oleju z 15W40 na 10W40, oby dwa mineralne. Kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Filtr Filtron.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
seiko29
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2012, 12:40   

Stosowałem w 899 filtry następujących firm:mann,knecht,purflux,sędziszów,filtron,mecafilter i spostrzeżenia są takie że jedynie przy filtronie lampka gasła najpóźniej przy tej samej lepkości oleju czyli 5w50 bo taki wcześniej stosowałem - dlaczego ?.Ano ponieważ w 899 umiejscowienie filtra czyli pełnym spływem w kierunku miski wymusza stosowanie zaworu którego nie posiada filtr w wersji 1.1 a chodzi o zawór "ANTY SYPHON VALVE" co czyni filtr do 899 droższym - zawór ten powoduje stałe wypełnienie filtra olejem a nawet przy wymianie filtra jego zawartość się nie wylewa - charakterystyczne jest to że do filtra 899 nie włożymy sobie palucha bo ten zawór jest zaraz za gwintem :lol: - jedynie filtron ten zawór posiada z plastiku bez gumowej uszczelki i po dłuższym postoju olej sobie kapie do miski.Po zapaleniu pierwsze pompa napełnia filtr a dopiero później magistralę olejową co doskonale obrazuje dłuższe świecenie lampki :twisted:
 
 
kozakoz 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 07-08-2012, 14:30   
   Bolid: 1.1 mpi + LPG 2001r


Nie chce zakładać nowego tematu, mam pytanie. Jeżeli mam zimny samochód zrobię nim do 30km to kontrolka od oleju się nie zapal. Jeżeli samochód jest już mocno rozgrzany to na wolnych obrotach kontrolka się zapala, ale gdy dodam delikatnie gazu gaśnie. Czego to jest objaw? Niby stan oleju jest ok, sprawdzałem.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 07-08-2012, 14:46   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Prawdopodobnie czujnik ale możesz dla spokoju u mechanika sprawdzić ciśnienie w magistrali manometrem . Jak będzie ok to wymień czujnik.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
lukaszkswier 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-08-2012, 20:36   kontrolka oleju
   Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg


Dokładnie wygląda to tak.
http://www.youtube.com/watch?v=bzfG6A-z0M0
Na razie z tym jeżdże.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum