Ile czasu max może palić się kontrolka oleju ? |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-05-2012, 09:02
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jeździć na lepszym oleju. mineralny nie jest olejem dobrym. ale nie znam historii silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-05-2012, 11:52
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ja nie mam najlepszego zdania o filtrach Filtrona - lepiej dołożyć te 2-3zł i kupić coś lepszego. Poza tym wpływ ma lepszy olej i kontrolka powinna szybciej gasnąć. Chociaż jak filtr na smoku pompy zawalony nagarem to i to nie pomoże. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
lukaszkswier
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:41
Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg |
|
|
W moim przypadku zawsze był stosowany olej VS MAX 15W40. Teraz został zmieniony, ponieważ nie jest już dostępny na Vision 15W40 też firmy Selenia. Vision ma lepszą klasę jakości "SJ" w porównaniu do wcześniejszego "SG". |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:46
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
lukaszkswier a nie bierzesz pod uwagę przebiegu ogólnego silnika i wyeksploatowania ? Większe luzy to i ciśnienie niższe po odpaleniu.Podjedź gdzieś do mechanika co zajmuje się badaniem ciśnienia manometrem i zobaczysz czy to wina silnika czy np czujnika |
|
|
|
 |
lukaszkswier
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:52
Bolid: Seicento 1,1 8v SPI 99r. 284 tyś. km lpg |
|
|
Silnik jest w dobrym stanie, niedawno miał ronioną UPG i mechanik nic nie mówił. A z tą kontrolką to działo się od razu po wymianie oleju i filtra. |
|
|
|
 |
vwarni
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2012, 15:55
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam! U mojego ojca w seju 900 jest podobnie. Na zimny silniku kontrolka podczas odpalania gaśnie po 5 sekundach, a ojciec mówi że kiedyś gasła szybko ( dodam, że auto ma 53 000km przebiegu ) Zawsze był lany lej VS MAXX 15W40 ale od dwóch lat jest lany również 15W40 tylko że marki Mobli 1. zastanawiam się czy może właśnie być, to przyczyną filtra, bo ów filtr jest bardzo słabej marki MaxGear ( nie polecam tych części osobiscie ). Byłem z ojcem w ASO i kupiliśmy oryginalny filtr tylko jeszcze nie wymieniony, bo nie było okazji. Pozdrawiam.... |
_________________ Sejko-kłanto:) |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2012, 20:52
|
|
|
Ogólnie w seicento 899 kontrolka ciśnienia oleju gaśnie ciut później niż w 1.1 dlatego że znajduje się wysoko w magistrali olejowej a nie jak w 1.1 praktycznie zaraz przy pompie oleju a to zasadnicza różnica i w przypadku 899 jest bardziej wiarygodny odczyt bo pokazuje właściwe ciśnienie już miejscu wyjątkowo narażonym na jego brak.Stosowanie oleju 5W40 w 899 wydatnie przyspiesza czas gaśnięcia kontrolki bo skraca się czas napełnienia górnej części układu olejowego,dużo lepiej napełnia się silnik podczas wymiany oleju ponieważ są mniej zaklejone kanały - można płynnie wlewać olej a nie czekać aż ścieknie,dodatkowo klepanie zaworów przestaje występować bo skracamy napełnianie kasatorów.Na marginesie to olejem klasy "SG" co najwyżej przesmarowałbym kółko w taczkach |
|
|
|
 |
janosik789
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 322 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-08-2012, 21:40
Bolid: Seat Toledo 5P |
|
|
mialem to samo. 70kkm przebiegu. olej 15W40 kontrolka gasła po ok 5 sekundach. przy zmianie oleju kupilem płukanke, wypłukalem silnik, nowy filtr i zalałem 10W40 i kontrolka gasnie max po 1sek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-08-2012, 23:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
gandw, Mówisz Filtron nie, a co powiesz że Filtron produkuje dla innych firm ? Jak nie firmy na M czy firmy na B to jakie polecasz ? Zostaje chyba Fiamm |
_________________
 |
|
|
|
 |
janosik789
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2012 Posty: 322 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-08-2012, 10:51
Bolid: Seat Toledo 5P |
|
|
ja dalem boscha teraz i na razie jest git. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2012, 11:47
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
U mnie w 9secie przed zmianą oleju kontrolka gasła po jakiś 5 sekundach od momentu zapalenia silnika. Po zmianie oleju z 15W40 na 10W40, oby dwa mineralne. Kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Filtr Filtron. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2012, 12:40
|
|
|
Stosowałem w 899 filtry następujących firm:mann,knecht,purflux,sędziszów,filtron,mecafilter i spostrzeżenia są takie że jedynie przy filtronie lampka gasła najpóźniej przy tej samej lepkości oleju czyli 5w50 bo taki wcześniej stosowałem - dlaczego ?.Ano ponieważ w 899 umiejscowienie filtra czyli pełnym spływem w kierunku miski wymusza stosowanie zaworu którego nie posiada filtr w wersji 1.1 a chodzi o zawór "ANTY SYPHON VALVE" co czyni filtr do 899 droższym - zawór ten powoduje stałe wypełnienie filtra olejem a nawet przy wymianie filtra jego zawartość się nie wylewa - charakterystyczne jest to że do filtra 899 nie włożymy sobie palucha bo ten zawór jest zaraz za gwintem - jedynie filtron ten zawór posiada z plastiku bez gumowej uszczelki i po dłuższym postoju olej sobie kapie do miski.Po zapaleniu pierwsze pompa napełnia filtr a dopiero później magistralę olejową co doskonale obrazuje dłuższe świecenie lampki |
|
|
|
 |
kozakoz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 07-08-2012, 14:30
Bolid: 1.1 mpi + LPG 2001r |
|
|
Nie chce zakładać nowego tematu, mam pytanie. Jeżeli mam zimny samochód zrobię nim do 30km to kontrolka od oleju się nie zapal. Jeżeli samochód jest już mocno rozgrzany to na wolnych obrotach kontrolka się zapala, ale gdy dodam delikatnie gazu gaśnie. Czego to jest objaw? Niby stan oleju jest ok, sprawdzałem. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 07-08-2012, 14:46
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Prawdopodobnie czujnik ale możesz dla spokoju u mechanika sprawdzić ciśnienie w magistrali manometrem . Jak będzie ok to wymień czujnik. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
lukaszkswier
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
|