Czy jest możliwość smarowania łapy sprzęgła bez dem. skrz. |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-08-2012, 09:56 Czy jest możliwość smarowania łapy sprzęgła bez dem. skrz.
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Witam serdecznie,
Nie znalazłem takiego tematu na forum a treść nie pasuje do tagu typu : ciężko chodzi pedał sprzęgła.
Otóż zastanawiam się czy jest możliwość jakoś nasmarowania tych elementów na zdjęciu, które moim zdaniem odpowiadają za "chodzenie pedału sprzęgła" ?
Zmierzam do tego, że mam sprzęgło niecałe 2 lata, nówka, Valeo, tuleje wymienione i nasmarowane. Po odebraniu od mechanika wpadłem w szok, bo nigdy nie przypuszczałem że sprzęgło może chodzić lżej od uwaga: pedału gazu. Po 2 latkach i 30 000 km sprzęgło chodzi też lekko, ale już ciut ciężej niż od wyjazdu od mechanika. Powiedziałbym "normalnie".
Ale co będzie za kolejne 2 lata ?
Moje pytanie brzmi, czy 4-letnie sprzęgło w Seicento musi z urzędu chodzić ciężej jak w moim np Puncie II z 11 letnim sprzęgłem pamiętającym jeszcze fabrykę ? Co prawda tam jest sprzęgło hydrauliczne a nie na linkę, no ale bez przesady.
Dlatego zastanawiam się, czy jest możliwość bez ściągania skrzyni nasmarować te 3 odpowiedzialne elementy za pracę pedału
Bo za twardość sprzęgła odpowiada:
1. docisk
2. linka
3. tuleje
4. łożysko oporowe i jego smar na wałku
jeśli punkt 1 i 2 są funkel nowe, no to zostają 3 pozostałe elementy - tak dumam. dolna tuleja odpada. czy jest możliwość nasmarować górną bez zdejmowania skrzyni oraz czy jest możliwość nasmarowania jakimś urządzeniem wałka na którym osadzone jest łożysko oporowe ( przez okno skrzyni )
bardzo mnie irytuje, że sprzęgło w 12 letnich samochodach może chodzić jak w masło a 4 letnie w seicento musi być twarde z urzędu
wywód długi, ale może pare uwag tutaj padnie
pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 18-08-2012, 11:19
Bolid: fiat seicento |
|
|
Ja bym tu postawił na linkę, która dość szybko przestaje płynnie chodzić ,szczególnie nie orginał. Wydatek mały więc od tego bym zaczął.Sprawdź też poprowadzenie linki czy nie ma gdzieś zagięcia. Co do smarowania, można pod łapą dać z zewnątrz trochę smaru na plastikową tulejkę ( zielone kółko ). |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 18-08-2012, 11:46
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
W moim 17 letnim punciaku z taką samą skrzynią jak u Was sprzęgło chodzi płynnie jak powinno. Nie wiem kiedy sprzęgło było wymieniane, ale (jeśli w ogóle było). |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-08-2012, 11:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Bo punto to jest to i kropka . Wracając do skrzyni - tam nie podasz za wiele smaru od góry na tulejkę bo pasowanie elementów nie pozwala na to . A mogli wprowadzić jakąś smarowniczkę jak zwrotnice w maluchach się smarowało. Tylko nie stosuj specyfiku typu WD. Jest to "cudowny" środek ale wbrew pozorom nie smaruje a nawet wypłukuje smar. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-08-2012, 17:51
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no w PII też chodzi płynnie, dlatego zastanawiam się czy hydraulika naprawdę tak załatwia sprawę że noga nie czuje starzejącego się sprzęgła ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 18-08-2012, 18:07
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
U mnie nie ma hydrauliki, jest linka jak w SC. |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2012, 19:54
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Łukasz napisał/a: | no w PII też chodzi płynnie, dlatego zastanawiam się czy hydraulika naprawdę tak załatwia sprawę że noga nie czuje starzejącego się sprzęgła ? |
Nie wydaje mi się.
W Nubirze przy oryginalnym (jeszcze) sprzęgle pedał chodzi leciutko mimo 230kkm przebiegu. Natomiast w Toyocie o przebiegu 109 kkm w korkach boli noga.
W obu jest sterowanie hydrauliczne.
W sejaku przy okazji swapa wykręciłem śrubę mocującą widełki z łapą, wyczyściłem wszystko i dałem tyle smaru ile się dało.
Po tym zabiegu łapa wręcz latała w tulejkach. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-08-2012, 21:08
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
JaRabbit napisał/a: |
Po tym zabiegu łapa wręcz latała w tulejkach. |
do czasu 2-3 lat , potem zacznie chodzić ciężej
właśnie pytanie, czy jest patent o dbanie o to bez demontażu skrzyni, ale chyba raczej nie poza górną tulejką i w magiczny sposób nasmarowanie jej od góry płynnym syntetycznym smarem
więc pytanie, czy TTTM po 4 latach od wsadzenia sprzęgła i nie da się za wiele zrobić bez demontażu skrzyni ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|