FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy jest możliwość smarowania łapy sprzęgła bez dem. skrz.
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-08-2012, 09:56   Czy jest możliwość smarowania łapy sprzęgła bez dem. skrz.
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Witam serdecznie,

Nie znalazłem takiego tematu na forum a treść nie pasuje do tagu typu : ciężko chodzi pedał sprzęgła.

Otóż zastanawiam się czy jest możliwość jakoś nasmarowania tych elementów na zdjęciu, które moim zdaniem odpowiadają za "chodzenie pedału sprzęgła" ?

Zmierzam do tego, że mam sprzęgło niecałe 2 lata, nówka, Valeo, tuleje wymienione i nasmarowane. Po odebraniu od mechanika wpadłem w szok, bo nigdy nie przypuszczałem że sprzęgło może chodzić lżej od uwaga: pedału gazu. Po 2 latkach i 30 000 km sprzęgło chodzi też lekko, ale już ciut ciężej niż od wyjazdu od mechanika. Powiedziałbym "normalnie".

Ale co będzie za kolejne 2 lata ?

Moje pytanie brzmi, czy 4-letnie sprzęgło w Seicento musi z urzędu chodzić ciężej jak w moim np Puncie II z 11 letnim sprzęgłem pamiętającym jeszcze fabrykę ? Co prawda tam jest sprzęgło hydrauliczne a nie na linkę, no ale bez przesady.

Dlatego zastanawiam się, czy jest możliwość bez ściągania skrzyni nasmarować te 3 odpowiedzialne elementy za pracę pedału



Bo za twardość sprzęgła odpowiada:
1. docisk
2. linka
3. tuleje
4. łożysko oporowe i jego smar na wałku

jeśli punkt 1 i 2 są funkel nowe, no to zostają 3 pozostałe elementy - tak dumam. dolna tuleja odpada. czy jest możliwość nasmarować górną bez zdejmowania skrzyni oraz czy jest możliwość nasmarowania jakimś urządzeniem wałka na którym osadzone jest łożysko oporowe ( przez okno skrzyni )

bardzo mnie irytuje, że sprzęgło w 12 letnich samochodach może chodzić jak w masło a 4 letnie w seicento musi być twarde z urzędu

wywód długi, ale może pare uwag tutaj padnie

pozdr
_________________

 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 18-08-2012, 11:19   
   Bolid: fiat seicento


Ja bym tu postawił na linkę, która dość szybko przestaje płynnie chodzić ,szczególnie nie orginał. Wydatek mały więc od tego bym zaczął.Sprawdź też poprowadzenie linki czy nie ma gdzieś zagięcia. Co do smarowania, można pod łapą dać z zewnątrz trochę smaru na plastikową tulejkę ( zielone kółko ).
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18-08-2012, 11:46   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


W moim 17 letnim punciaku z taką samą skrzynią jak u Was sprzęgło chodzi płynnie jak powinno. Nie wiem kiedy sprzęgło było wymieniane, ale (jeśli w ogóle było).
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-08-2012, 11:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bo punto to jest to i kropka :) . Wracając do skrzyni - tam nie podasz za wiele smaru od góry na tulejkę bo pasowanie elementów nie pozwala na to . A mogli wprowadzić jakąś smarowniczkę jak zwrotnice w maluchach się smarowało. Tylko nie stosuj specyfiku typu WD. Jest to "cudowny" środek ale wbrew pozorom nie smaruje a nawet wypłukuje smar.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-08-2012, 17:51   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no w PII też chodzi płynnie, dlatego zastanawiam się czy hydraulika naprawdę tak załatwia sprawę że noga nie czuje starzejącego się sprzęgła ?
_________________

 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18-08-2012, 18:07   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


U mnie nie ma hydrauliki, jest linka jak w SC.
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2012, 19:54   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Łukasz napisał/a:
no w PII też chodzi płynnie, dlatego zastanawiam się czy hydraulika naprawdę tak załatwia sprawę że noga nie czuje starzejącego się sprzęgła ?

Nie wydaje mi się.
W Nubirze przy oryginalnym (jeszcze) sprzęgle pedał chodzi leciutko mimo 230kkm przebiegu. Natomiast w Toyocie o przebiegu 109 kkm w korkach boli noga.
W obu jest sterowanie hydrauliczne.

W sejaku przy okazji swapa wykręciłem śrubę mocującą widełki z łapą, wyczyściłem wszystko i dałem tyle smaru ile się dało.
Po tym zabiegu łapa wręcz latała w tulejkach. :))
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-08-2012, 21:08   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


JaRabbit napisał/a:

Po tym zabiegu łapa wręcz latała w tulejkach. :))


do czasu 2-3 lat :) , potem zacznie chodzić ciężej :)

właśnie pytanie, czy jest patent o dbanie o to bez demontażu skrzyni, ale chyba raczej nie ;-) poza górną tulejką i w magiczny sposób nasmarowanie jej od góry płynnym syntetycznym smarem

więc pytanie, czy TTTM po 4 latach od wsadzenia sprzęgła i nie da się za wiele zrobić bez demontażu skrzyni ?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum