Przegub |
Autor |
Wiadomość |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:00 Przegub
Bolid: 900 :( |
|
|
Przy skręcie strzela mi przegub. i takie pytanie czy to strzela przegub wewnetrzny czy zewnętrzny |
|
|
|
 |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:10
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
przy skretach bardziej pracuje i jest obciazony zewnetrzny zewnetrzny |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zewnętrzny przy kole\kołach ( bo mam nadzieje że wymienisz dwa ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gość93
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 491 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:19
Bolid: 900 :( |
|
|
No wymieniam dwa przednie tylko właśnie nie wiem który klekocze zewnętrzny czy wewnetrzny |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-01-2012, 11:24
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a czemu ma klekotać przegub wewnętrzny ? strzela przy skręcie przegub zewnętrzny, przy kołach, są już na nim luzy, i uwidaczniają się bardziej przy skręconych kołach. luzy powodują pukanie\strzelanie. można jeździć, ale pewnego dnia zostaniesz bez napędu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18-09-2012, 23:02
Bolid: Seicento |
|
|
Podepnę się pod temat. Wymieniłem lewy przegub, prawy został stary. Po wymianie przy przyspieszaniu jest tendencja do skręcania kierownicy w prawo. Co może być przyczyną tego? Z prawej strony nic nie robiłem. |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 18-09-2012, 23:08
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
Citeriusz napisał/a: | Podepnę się pod temat. Wymieniłem lewy przegub, prawy został stary. Po wymianie przy przyspieszaniu jest tendencja do skręcania kierownicy w prawo. Co może być przyczyną tego? Z prawej strony nic nie robiłem. |
wymienia się obydwa na raz bez względu że jeden tylko strzela, to może być przyczyną ściągania przy przyspieszaniu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-09-2012, 08:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ja bym wymienił jeden . Przegub to nie amortyzator chociaż i tutaj są takie praktyki że tez wymieniają jeden ten który leje. Jeśli nie miałeś oryginalnych amortyzatorów a tanie zamienniki to jak ruszyłeś zawieszenie do zmiany przegubu to mogłeś geometrię przestawić i teraz ściąga. Jak wymieniałem u siebie amortyzatory to pojechałem po robocie na zbieżność i usłyszałem że jak amory są dobre markowo to otwory montażowe są tak wykonane że nie trzeba ustawiać zbieżności bo pasuje wszystko jak powinno. Gorzej z zamiennikami z China |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-09-2012, 08:58
Bolid: Seicento |
|
|
Zawieszenie wymieniałem na Kayaby rok temu i ustawiałem po wszystkim zbieżność. Odkręciłem jedynie dolne mocowanie amortyzatora i śrubę na sworzniu wahacza żeby dostać się do przegubu.
W najgorszym przypadku wezmę i wymienię jeszcze drugi przegub i będę musiał jechać na ustawienie zbieżności bo nie opłaca się teraz ustawiać zbieżności, dopóki drugiego przegubu nie wymienię chociaż jest jeszcze w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:23
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Wielokrotnie spotkałem się z opinią że w lekkich samochodach typu seicento wymienia się obydwa przeguby napędowe.
W ccs spotkałem się faktycznie z sytuacją, że po wymianie jednego przegubu na przyspieszeniu ciągnął w jedną stronę. Po wymianie drugiego problem zniknął.
Więc coś w tym jest |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:42
Bolid: Seicento |
|
|
Pytałem u mechanika i także był zdania, że przeguby można wymieniać pojedynczo.
Odnoszę wrażenie, że stary przegub działa ciężej przez to ciągnie w jego stronę. Na razie wymienię drugi przegub i zobaczę co się stanie. |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:47
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Citeriusz, raczej odwrotnie.
Nowy przegub jest ciasny,niewyrobiony i bez luzów.Stary jest już jak znoszony but,który będzie spadał ci z nogi. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:47
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
poza tym, to jest 50 zł i prosta wymiana. nie wiem nad czym się tu doktoryzować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:56
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
MM, czy GLO kosztuje 150zł.
Ale już jest dożywotnio. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
Ostatnio zmieniony przez JaRabbit 19-09-2012, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-09-2012, 09:57
Bolid: Seicento |
|
|
Wymiana nie jest trudna ale godzinę męczyłem się z odbezpieczeniem pierścienia trzymającego przegub, miałem odpowiednie szczypce do tego celu. Zakotwiczył się na dobre ale ostatecznie się poddał w 2 osoby. |
|
|
|
 |
|