FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerka. co i jak ?
Autor Wiadomość
EL Sejek 
Nałogowiec


Wiek: 74
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 871
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2012, 10:08   Polerka. co i jak ?
   Bolid: cento


Jeśli był ten temat to przepraszam, alen ie moge go za Uja znaleźć :-P

Chodzi mi o taką polerkę jak poleruję się np. ranty felg na lustro. Co i jak do tego poCZeba :))
_________________

Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 --> 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 15-10-2012, 18:13   Re: Polerka. co i jak ?
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


EL Sejek napisał/a:
Jeśli był ten temat to przepraszam, alen ie moge go za Uja znaleźć :-P

Chodzi mi o taką polerkę jak poleruję się np. ranty felg na lustro. Co i jak do tego poCZeba :))


Zależy co chcesz polerować , w jakim jest aktualnie stanie element (lakier, wżery , rysy) i z jakiego materiału :) jest kilka sposobów na to i różnych past , preparatów :) jak polerowałem ranty w skuterze (alusy), to używałem Pasty ALU CHROM :) po prostu nakładasz jedną szmatką , polerujesz cały czas i po pewnym czasie czystą szmatką polerujesz tak żeby znikł ciemny nalot :)

jak poprzednio element był lakierowany ,to najpierw papierami wodnymi o różnych gramaturach musisz usunąć lakier - roboty sporo jest przy tym... :P

Podobnie jest z rysami - usuwasz papierem wodnym, najlepiej 2000 lub 2500 :) Ja do zdzierania lakieru i uzyskania pięknego lusterka używałem papierów w kolejności: 600 - 1500 - 2000 -2500 i na koniec pasta polerska :)




Napisz co chcesz polerować najlepiej i w jakim stanie jest powierzchnia (lakiery , rysy itp) :)
Wtedy będę mógł pomóc :)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rainek 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 369
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2012, 18:43   
   Bolid: Biały


Scansol najlepszy do usuwania lakieru z felg, potem tak jak kolega wyżej napisał papiery od grubych do cienkich. Po papierze 2500 wszyscy polecaja Autosol do lustra ale ja tam nie wiem, jeszcze jeżdże papierem 800 i końca nie widać :(
_________________
"znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento"
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 15-10-2012, 19:12   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


rainek, zależy ile ma do usuwania tego lakieru i skąd :D bo jak same ranty felg chce, to papierami wodnymi najlepiej :) jak całe felgi to najlepiej do piaskowania oddać i wtedy bawić się papierami i pastami :D wtedy można użyć też wiertarki , czy szlifierki (polerki) :)


rainek,
Cytat:
jeszcze jeżdże papierem 800 i końca nie widać

Użyj jakiegoś papieru 300, lub 400 i do gołego "amelinium" zedrzesz raz dwa :)
Rys nie narobisz papierem wodnym :)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rainek 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 369
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2012, 21:17   
   Bolid: Biały


Ja sie rzuciłem na swoje z zamiarem wypolerowania ich całych na lustro, zdarłem cały lakier, przejechalem troche całość papierem 480 (chyba) potem 600 i robie na gładko cały czas ale zajoba można dostać od takiej roboty. Dzwoniłem już w akcie desperacji do firmy Wheel-Wide (zajmują sie poszerzaniem ale też polerką) to wycenili mi komplet na 1100-1200zł na lustro więc podziękowalem... felgi kosztowały połowę tego :)
_________________
"znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento"
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 15-10-2012, 21:25   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


użyj wiertarki :) a jak chodzi o ranty, to możesz samochód podnieść i na półsprzęgle go puścić i tylko szmatkę trzymasz :D
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Small3r 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 15-10-2012, 21:45   
   Bolid: Audi 90


Witam! Hmmm otóż. Zajmuję się felgami od jakiegoś czasu i mogę się wypowiedzieć na ten temat, gdyż coś nie coś tam wiem :roll:






To jedne z moich ostatnich prac.
Co do polerki samych rantów/parapetów, to zależy od tego w jakim stanie jest felga. Jeśli jest do gołe aluminium to można zacząć od razu polerowanie, a jeśli lakier to trzeba zedrzeć go najpierw.
Jakim sposobem? Piaskowania nie polecam, tzn ja miałem już tyle przeżyć związanych z piaskowaniem, a raczej ciągłym problemem z "trudnością" wykonania tej usługi na kompletach które przywoziłem w wiele miejsc, że mi się odechciało.
Albo Pan Gieniu twierdził, że ten lakier "się gumuje i zenek to będzie cały dzień zrywał" (godzina piaskowania w moim mieście 60zł), albo że lakier jest za twardy.

W tym temacie polecam gumoreaktywne substancję do zdejmowania starych powłok lakierniczych. Kiedyś dobry był Scansol, zanim nie zmienili jego głównego składnika i nie podrożał prawie dwa razy. Ja używam pewnego specyfiku, który jest dostępny w 0.5L opakowaniu w cenie 10zł. Działa niesamowicie dobrze. Jeśli ktoś by chciał to podzielę się nazwą.

Jak mamy już gołe aluminium, to polecam kupić sobie podkładkę na rzep i papierki ścierne od 100-200. To wszystko odpalić gdzieś na połowę prędkości i szlifować. Jest to metoda na duże zarysowania, rysy i otarcia.

Kiedy skończymy już działanie z wiertarką trzeba się wyposażyć w papiery wodne. Gradacja od 120 do 2500. Ja zawsze używam: 120, 220, 360, 500, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500. Przynajmniej po jednym arkuszu na felgę. Szczególnie zwracać uwagę na papierki o niskiej gradacji, są najważniejsze, jeśli nimi nie dotrzemy jakiejś rysy, to ona już pozostanie.

Po wszystkim wycieramy felgi dokładnie do sucha i bierzemy się za polerowanie. Pasta Autosoll, bądź jaką kto woli do polerowania aluminium. Pierwszy stage to zebranie mikropyłków po papierach o wysokiej gradacji ręcznie. Szmatka się bardzo szybko pobrudzi, ale to dobrze. Potem najlepiej zaopatrzmy się w nakładkę polerką na wiertarkę i ładnie polerujmy do uzyskania efektu idealnego lustra.

Takie porównanie: przed:


Po:



Wszystko wykonane metodą tutaj opisaną.

Jeśli ktoś uważa, że opis się przyda to można gdzieś podpiąć. Pozdrawiam!
_________________

 
 
 
EL Sejek 
Nałogowiec


Wiek: 74
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 871
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2012, 23:01   
   Bolid: cento


Ja chcę sobie spolerować górę obudowy komputera (samochodowego :)) )
_________________

Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 --> 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 15-10-2012, 23:22   
   Bolid: Sc


no to żeś ładnie towarzystwem zakręcił :rotfl: ludziska się tu spuszczają i tłumaczą o polerce felg a on się teraz wysypuje że o kompa chodziło :rotfl:
 
 
 
EL Sejek 
Nałogowiec


Wiek: 74
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 871
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2012, 23:59   
   Bolid: cento


:))
Ale trochę teori się przyda :-P

Nie napisałem przecież że jeśli wyjdzię ładnie to na tym skończę :))
_________________

Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 --> 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1
 
 
rainek 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 369
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2012, 00:14   
   Bolid: Biały


Jeżeli chodzi o polerowanie za pomocą wiertarki to nie wiem ale w castoramie papier na rzepy kończy sie na gradacji około 320 i to też nie zawsze jest a takto mi oferowali papiery 60/80/120 więc odpada i nigdzie nie moglem dostać czegoś na wiertarkę. Polerka rantów na podniesionym aucie to dobra sprawa ale środek felgi trzeba ręcznie robić a to nie jest tak latwe jak sie mogło wydawać. Aha i gdyby ktoś polerował ranty w sposob opisany wyżej to nie przesadzajcie z prędkością bo aluminum sie utlenia w dużej temperaturze czy jakoś tak (za szybko - nie dobrze).
_________________
"znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento"
 
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 16-10-2012, 00:34   
   Bolid: Sc


EL Sejek napisał/a:
Ale trochę teori się przyda :-P


no i dzięki tobie poznałem patent na polerkę na podnośniku :p bo nawet do łba mi to nie przyszło :p a że dostęp do takiego mam u kumpla to już chyba mam pomysł na intry :mg:
 
 
 
Small3r 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 16-10-2012, 11:18   
   Bolid: Audi 90


A ja tam akurat na podnośniku nie polecam. Polerowałem na 2 i 3 biegu i co większe rysy nigdy nie zeszły, a poza tym można bez problemu ręką koło zatrzymać praktycznie... Dla mnie przereklamowane. No chyba że na samą pastę polerską, to ok.

A odnośnie polerki różnych elementów to polecam polerkę mechaniczną. Pewnie dziewczyna w koninie robi takie cudeńka. Wrzuca element w taki granulat, typu pokrywa zaworów, altek, itd itd i wyciagasz z granulatu już pięknie przepolerowane :))



Tutaj praca tej pani. Borbety B przepolerowane tą metodą na kancie którego składamy :))
_________________

 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 16-10-2012, 19:30   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Small3r, niezła fantazja, gdzie w samochodzie kręcące się na biegu koło zatrzymujesz ręką... :lol:


Widocznie źle polerowałeś :) w tej metodzie na podniesionych kołach można samą pastą i te grubsze rysy spolerować :D
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Small3r 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 16-10-2012, 22:29   
   Bolid: Audi 90


saper94, mój błąd był może taki, że miałem cały przód podniesiony i drugie koło się pewnie zaczynało kręcić :D hahha a ja tego nie zauważyłem :roll: Ale faux pass haha :D
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum