Polerka. co i jak ? |
Autor |
Wiadomość |
EL Sejek
Nałogowiec

Wiek: 74 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 871 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2012, 10:08 Polerka. co i jak ?
Bolid: cento |
|
|
Jeśli był ten temat to przepraszam, alen ie moge go za Uja znaleźć
Chodzi mi o taką polerkę jak poleruję się np. ranty felg na lustro. Co i jak do tego poCZeba |
_________________
Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-10-2012, 18:13 Re: Polerka. co i jak ?
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
EL Sejek napisał/a: | Jeśli był ten temat to przepraszam, alen ie moge go za Uja znaleźć
Chodzi mi o taką polerkę jak poleruję się np. ranty felg na lustro. Co i jak do tego poCZeba |
Zależy co chcesz polerować , w jakim jest aktualnie stanie element (lakier, wżery , rysy) i z jakiego materiału jest kilka sposobów na to i różnych past , preparatów jak polerowałem ranty w skuterze (alusy), to używałem Pasty ALU CHROM po prostu nakładasz jedną szmatką , polerujesz cały czas i po pewnym czasie czystą szmatką polerujesz tak żeby znikł ciemny nalot
jak poprzednio element był lakierowany ,to najpierw papierami wodnymi o różnych gramaturach musisz usunąć lakier - roboty sporo jest przy tym...
Podobnie jest z rysami - usuwasz papierem wodnym, najlepiej 2000 lub 2500 Ja do zdzierania lakieru i uzyskania pięknego lusterka używałem papierów w kolejności: 600 - 1500 - 2000 -2500 i na koniec pasta polerska
Napisz co chcesz polerować najlepiej i w jakim stanie jest powierzchnia (lakiery , rysy itp)
Wtedy będę mógł pomóc |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2012, 18:43
Bolid: Biały |
|
|
Scansol najlepszy do usuwania lakieru z felg, potem tak jak kolega wyżej napisał papiery od grubych do cienkich. Po papierze 2500 wszyscy polecaja Autosol do lustra ale ja tam nie wiem, jeszcze jeżdże papierem 800 i końca nie widać |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-10-2012, 19:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rainek, zależy ile ma do usuwania tego lakieru i skąd bo jak same ranty felg chce, to papierami wodnymi najlepiej jak całe felgi to najlepiej do piaskowania oddać i wtedy bawić się papierami i pastami wtedy można użyć też wiertarki , czy szlifierki (polerki)
rainek, Cytat: | jeszcze jeżdże papierem 800 i końca nie widać |
Użyj jakiegoś papieru 300, lub 400 i do gołego "amelinium" zedrzesz raz dwa
Rys nie narobisz papierem wodnym |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2012, 21:17
Bolid: Biały |
|
|
Ja sie rzuciłem na swoje z zamiarem wypolerowania ich całych na lustro, zdarłem cały lakier, przejechalem troche całość papierem 480 (chyba) potem 600 i robie na gładko cały czas ale zajoba można dostać od takiej roboty. Dzwoniłem już w akcie desperacji do firmy Wheel-Wide (zajmują sie poszerzaniem ale też polerką) to wycenili mi komplet na 1100-1200zł na lustro więc podziękowalem... felgi kosztowały połowę tego |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-10-2012, 21:25
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
użyj wiertarki a jak chodzi o ranty, to możesz samochód podnieść i na półsprzęgle go puścić i tylko szmatkę trzymasz |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Small3r
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 15-10-2012, 21:45
Bolid: Audi 90 |
|
|
Witam! Hmmm otóż. Zajmuję się felgami od jakiegoś czasu i mogę się wypowiedzieć na ten temat, gdyż coś nie coś tam wiem
To jedne z moich ostatnich prac.
Co do polerki samych rantów/parapetów, to zależy od tego w jakim stanie jest felga. Jeśli jest do gołe aluminium to można zacząć od razu polerowanie, a jeśli lakier to trzeba zedrzeć go najpierw.
Jakim sposobem? Piaskowania nie polecam, tzn ja miałem już tyle przeżyć związanych z piaskowaniem, a raczej ciągłym problemem z "trudnością" wykonania tej usługi na kompletach które przywoziłem w wiele miejsc, że mi się odechciało.
Albo Pan Gieniu twierdził, że ten lakier "się gumuje i zenek to będzie cały dzień zrywał" (godzina piaskowania w moim mieście 60zł), albo że lakier jest za twardy.
W tym temacie polecam gumoreaktywne substancję do zdejmowania starych powłok lakierniczych. Kiedyś dobry był Scansol, zanim nie zmienili jego głównego składnika i nie podrożał prawie dwa razy. Ja używam pewnego specyfiku, który jest dostępny w 0.5L opakowaniu w cenie 10zł. Działa niesamowicie dobrze. Jeśli ktoś by chciał to podzielę się nazwą.
Jak mamy już gołe aluminium, to polecam kupić sobie podkładkę na rzep i papierki ścierne od 100-200. To wszystko odpalić gdzieś na połowę prędkości i szlifować. Jest to metoda na duże zarysowania, rysy i otarcia.
Kiedy skończymy już działanie z wiertarką trzeba się wyposażyć w papiery wodne. Gradacja od 120 do 2500. Ja zawsze używam: 120, 220, 360, 500, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500. Przynajmniej po jednym arkuszu na felgę. Szczególnie zwracać uwagę na papierki o niskiej gradacji, są najważniejsze, jeśli nimi nie dotrzemy jakiejś rysy, to ona już pozostanie.
Po wszystkim wycieramy felgi dokładnie do sucha i bierzemy się za polerowanie. Pasta Autosoll, bądź jaką kto woli do polerowania aluminium. Pierwszy stage to zebranie mikropyłków po papierach o wysokiej gradacji ręcznie. Szmatka się bardzo szybko pobrudzi, ale to dobrze. Potem najlepiej zaopatrzmy się w nakładkę polerką na wiertarkę i ładnie polerujmy do uzyskania efektu idealnego lustra.
Takie porównanie: przed:
Po:
Wszystko wykonane metodą tutaj opisaną.
Jeśli ktoś uważa, że opis się przyda to można gdzieś podpiąć. Pozdrawiam! |
_________________
 |
|
|
|
 |
EL Sejek
Nałogowiec

Wiek: 74 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 871 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2012, 23:01
Bolid: cento |
|
|
Ja chcę sobie spolerować górę obudowy komputera (samochodowego ) |
_________________
Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-10-2012, 23:22
Bolid: Sc |
|
|
no to żeś ładnie towarzystwem zakręcił ludziska się tu spuszczają i tłumaczą o polerce felg a on się teraz wysypuje że o kompa chodziło |
|
|
|
 |
EL Sejek
Nałogowiec

Wiek: 74 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 871 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-10-2012, 23:59
Bolid: cento |
|
|
Ale trochę teori się przyda
Nie napisałem przecież że jeśli wyjdzię ładnie to na tym skończę |
_________________
Jest kolejne cc 1.2 8v
Było CC 1.2 8v
Było SC 1.1 1.4 16v
Było CC 1.2 16v
Było SC 1.1 |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-10-2012, 00:14
Bolid: Biały |
|
|
Jeżeli chodzi o polerowanie za pomocą wiertarki to nie wiem ale w castoramie papier na rzepy kończy sie na gradacji około 320 i to też nie zawsze jest a takto mi oferowali papiery 60/80/120 więc odpada i nigdzie nie moglem dostać czegoś na wiertarkę. Polerka rantów na podniesionym aucie to dobra sprawa ale środek felgi trzeba ręcznie robić a to nie jest tak latwe jak sie mogło wydawać. Aha i gdyby ktoś polerował ranty w sposob opisany wyżej to nie przesadzajcie z prędkością bo aluminum sie utlenia w dużej temperaturze czy jakoś tak (za szybko - nie dobrze). |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-10-2012, 00:34
Bolid: Sc |
|
|
EL Sejek napisał/a: | Ale trochę teori się przyda |
no i dzięki tobie poznałem patent na polerkę na podnośniku bo nawet do łba mi to nie przyszło a że dostęp do takiego mam u kumpla to już chyba mam pomysł na intry |
|
|
|
 |
Small3r
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-10-2012, 11:18
Bolid: Audi 90 |
|
|
A ja tam akurat na podnośniku nie polecam. Polerowałem na 2 i 3 biegu i co większe rysy nigdy nie zeszły, a poza tym można bez problemu ręką koło zatrzymać praktycznie... Dla mnie przereklamowane. No chyba że na samą pastę polerską, to ok.
A odnośnie polerki różnych elementów to polecam polerkę mechaniczną. Pewnie dziewczyna w koninie robi takie cudeńka. Wrzuca element w taki granulat, typu pokrywa zaworów, altek, itd itd i wyciagasz z granulatu już pięknie przepolerowane
Tutaj praca tej pani. Borbety B przepolerowane tą metodą na kancie którego składamy |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 16-10-2012, 19:30
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Small3r, niezła fantazja, gdzie w samochodzie kręcące się na biegu koło zatrzymujesz ręką...
Widocznie źle polerowałeś w tej metodzie na podniesionych kołach można samą pastą i te grubsze rysy spolerować |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Small3r
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-10-2012, 22:29
Bolid: Audi 90 |
|
|
saper94, mój błąd był może taki, że miałem cały przód podniesiony i drugie koło się pewnie zaczynało kręcić hahha a ja tego nie zauważyłem Ale faux pass haha |
_________________
 |
|
|
|
 |
|