Przepustnica 1.2 8v do 900 |
Autor |
Wiadomość |
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 20-08-2012, 17:48 Przepustnica 1.2 8v do 900
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Witam, niedawno dowiedziałem się że podobno da się zamontować cały wtrysk z 1.2 8v SPI 60km do naszych 900. W 1.2 przepustnica ma 32 lub 34mm nie pamiętam dokładnie a 900 ma 29mm jak dobrze pamiętam. Robił ktoś taka przekładkę ? Podobno te 32/34 to max tzn nie ma sensu pchać więcej, co powiecie na takie cos ? |
|
|
|
|
Steffan
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 868 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-08-2012, 20:37 Re: Przepustnica 1.2 8v do 900
Bolid: e91 |
|
|
Bachor napisał/a: | Witam, niedawno dowiedziałem się że podobno da się zamontować cały wtrysk z 1.2 8v SPI 60km do naszych 900. W 1.2 przepustnica ma 32 lub 34mm nie pamiętam dokładnie a 900 ma 29mm jak dobrze pamiętam. Robił ktoś taka przekładkę ? Podobno te 32/34 to max tzn nie ma sensu pchać więcej, co powiecie na takie cos ? |
Ostatnio był temat na autokąciku, ktoś sprzedawał większą przepustnicę do 900`tki i każdy możliwy mówił że taki mod nie ma sensu bo i tak tego nie odczujesz przy tym super mocnym silniku |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-08-2012, 16:37
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Powiem więcej miałem zamontowaną do 1.1 przepustnice z 1.6 i to już na mocno pomodzonym silniku. Pojeździłem tak z 1,5 miesiąca i założyłem serie a to dlatego ze jedynym efektem który na początku mógł wydawać się poprawa osiągów był fakt iż na uchylonej przepustnicy do polowy dostawał tyle powietrza ile na maks otwartej serii, faktem było ze przy ruszaniu wydawał się bardziej zrywny ale to tylko pozory a po wciśnięciu powyżej 50% otwarcia jedyne co sie zmieniało to dźwięk ze stożka.
PS. miałem możliwość dowolnego strojenia (DET 2) tego setupu i minimalna zauważalna zmiana była w przedziale 6,5->8,5 tys obr gdzie po podlaniu paliwka rzeczywiście potrzebne było więcej powietrza
PS2. co z tego ze zapakujesz przepustnice z duża "dziura" jak dalej kanały w kolektorze dolotowym pozostają takie same i bez turbo więcej nimi nie przepchniesz |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25-08-2012, 08:16
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
zatem szkoda czasu/peiniedzy itd ?;p tym bardziej do prawie seryjnej 900. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 06-09-2012, 00:21
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Bachor napisał/a: | zatem szkoda czasu/peiniedzy itd ?;p tym bardziej do prawie seryjnej 900. |
do serii nie warto, aczkolwiek z doświadczenia wiem ze jak sam nie spróbujesz to będzie cie to męczyć
w podobnych pieniądzach ale niestety większym nakładem pracy oddal bym kolo zamachowe do przetoczenia po takim zabiegu stracisz parę Nm ale silnik będzie się wkręcał zauważalnie lepiej, i o ile nie jeździsz często po "górach" będziesz zadowolony z takiego moda
oczywiście odchudzanie zamachu to nie taki hop siup można przedobrzyć a wiesz mi ze nie chciał byś żeby ci się rozpadło przy 5-6tys obr (kawałki bez problemu przebiją obudowę skrzyni a jak będziesz miał niefart i poleci w stronę kabiny twoja prawa noga może dostać odłamkiem)
tak wiec można odchodzić bezpiecznie nawet 30-40% ale koniecznie musi to zostać wyważone zwłaszcza w 900 gdzie wal jest tylko na 3 podporach (o ile dobrze pamiętam)
rozsądne szlifowanie :
i hardcorowe (nie mowie ze źle zrobione):
Reasumując :
lepsze przyspieszenie mniejszy Vmax |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-09-2012, 15:52
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
dobrez powiedziane, nawet miałem ostatnio okazje zalozyc takie koło - mam nawet takie stoczone o jakies 40% ale jakos wolalem nie ryzykować bo pozniej znow to rozbierac zmieniac koło to i tak juz wtedy nie na moje nerwy bo kto zdejmowal, a co najważniejsze zakładał skrzynie, ten wie o czym mowie |
|
|
|
|
Small3r
Bywalec
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 25-10-2012, 10:34
Bolid: Audi 90 |
|
|
Właśnie miałem zadać takie pytanie patrzę, a tu temat. A co z wtryskiem? Nie jest jakiś większy? W planach mam włożenie 1.2 8V, ale na zimę chciałbym żeby została 900 i lekko ją pogrzebać. Typu właśnie koło zamachowe, wałek 866, przelot, no i dolot. W związku z tym moje pytanie, czy pasuje? Da się zamontować cały monowtrysk z 1.2 albo 1.1 do 900? Pozdrawiam!
PS Mam taki wtrysk za 20zł, więc jakby chociaż dało to że się będzie lepiej wkręcał na obroty, to już jest warte. |
_________________
|
|
|
|
|
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25-10-2012, 16:26
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
w teori sie da a jak za 20zł to teraz tylko czekamy na jakas twoją relacje |
|
|
|
|
Small3r
Bywalec
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 25-10-2012, 19:32
Bolid: Audi 90 |
|
|
Bachor, co to znaczy w teorii się da? Wszystkie podciśnienia, wszystko pasuje tak? |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-11-2012, 09:18
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Small3r napisał/a: | Bachor, co to znaczy w teorii się da? Wszystkie podciśnienia, wszystko pasuje tak? |
900 NIE jest silnikiem z rodziny FIRE a co za tym idzie żadna z wymienionych przez ciebie części nie będzie pasować tak samo w przy swapie mało co ci się przyda z 900 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-12-2012, 11:01
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Chciałbym jeszcze dodać - przypomnialo mi się po ostatniej 'rozbiórce"- że róznica między przepustnicą a wlotem do "kolektora doltoowego" to raptem 2mm jezeli dobrez pamietam. Oczywiscie cały czas moja o 900. Wiec nawet jak damy większą prezpustnice to będzie nas ograniczac kolektor (chyab ze oczywiscie jakos go podpilujemy itd ale ryzyko ze silnik zassie jakies opilki to juz nie bardzo ) |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:07
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Bachor napisał/a: | Chciałbym jeszcze dodać - przypomnialo mi się po ostatniej 'rozbiórce"- że róznica między przepustnicą a wlotem do "kolektora doltoowego" to raptem 2mm jezeli dobrez pamietam. Oczywiscie cały czas moja o 900. Wiec nawet jak damy większą prezpustnice to będzie nas ograniczac kolektor (chyab ze oczywiscie jakos go podpilujemy itd ale ryzyko ze silnik zassie jakies opilki to juz nie bardzo ) |
ewentualnei jak zdejmiemy głowicę , to mozemy sie bawić robiłem już coś takiego w kilku pojazdach |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
Bachor
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:23
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
saper94, dokaldnie tylko operacja nie szybka i nie rposta ciagnaca za soba jakies tam koszty a wynik moze rozczarowac niesty |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:50
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Bachor, masz rację no i jak ktoś nie ogarnia dobrze mechaniki to lepiej żeby się za to nie brał
No i trzeba wymienić uszczelkę później , możliwe że nawet głowicę splanować
Ja przy okazji czyściłem zawszę całą głowicę, zawory na nowo docierałem , wymieniałem uszczelniacze zaworów, powiększałem i polerowałem kanały (o ile to było możliwe w danej głowicy)
Silniki co prawda po takich operacjach chodziły lepiej, moc też wzrastała poprzez zmniejszenie oporów Sezon na tak zrobionej głowicy sportowe silniki chodziły bez kłopotów A nie powiem, dostawały w ostro ode mnie
Ale na seryjnym silniku powiększanie i polerowanie kanałów jest raczej bez sensu... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
|