FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepustnica 1.2 8v do 900
Autor Wiadomość
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 20-08-2012, 17:48   Przepustnica 1.2 8v do 900
   Bolid: 126p / SC 900


Witam, niedawno dowiedziałem się że podobno da się zamontować cały wtrysk z 1.2 8v SPI 60km do naszych 900. W 1.2 przepustnica ma 32 lub 34mm nie pamiętam dokładnie a 900 ma 29mm jak dobrze pamiętam. Robił ktoś taka przekładkę ? Podobno te 32/34 to max tzn nie ma sensu pchać więcej, co powiecie na takie cos ?
 
 
 
Steffan 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 868
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-08-2012, 20:37   Re: Przepustnica 1.2 8v do 900
   Bolid: e91


Bachor napisał/a:
Witam, niedawno dowiedziałem się że podobno da się zamontować cały wtrysk z 1.2 8v SPI 60km do naszych 900. W 1.2 przepustnica ma 32 lub 34mm nie pamiętam dokładnie a 900 ma 29mm jak dobrze pamiętam. Robił ktoś taka przekładkę ? Podobno te 32/34 to max tzn nie ma sensu pchać więcej, co powiecie na takie cos ?


Ostatnio był temat na autokąciku, ktoś sprzedawał większą przepustnicę do 900`tki i każdy możliwy mówił że taki mod nie ma sensu bo i tak tego nie odczujesz przy tym super mocnym silniku ;)
_________________
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-08-2012, 16:37   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Powiem więcej miałem zamontowaną do 1.1 przepustnice z 1.6 i to już na mocno pomodzonym silniku. Pojeździłem tak z 1,5 miesiąca i założyłem serie a to dlatego ze jedynym efektem który na początku mógł wydawać się poprawa osiągów był fakt iż na uchylonej przepustnicy do polowy dostawał tyle powietrza ile na maks otwartej serii, faktem było ze przy ruszaniu wydawał się bardziej zrywny ale to tylko pozory a po wciśnięciu powyżej 50% otwarcia jedyne co sie zmieniało to dźwięk ze stożka.

PS. miałem możliwość dowolnego strojenia (DET 2) tego setupu i minimalna zauważalna zmiana była w przedziale 6,5->8,5 tys obr gdzie po podlaniu paliwka rzeczywiście potrzebne było więcej powietrza

PS2. co z tego ze zapakujesz przepustnice z duża "dziura" jak dalej kanały w kolektorze dolotowym pozostają takie same i bez turbo więcej nimi nie przepchniesz :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 25-08-2012, 08:16   
   Bolid: 126p / SC 900


zatem szkoda czasu/peiniedzy itd ?;p tym bardziej do prawie seryjnej 900.
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 06-09-2012, 00:21   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Bachor napisał/a:
zatem szkoda czasu/peiniedzy itd ?;p tym bardziej do prawie seryjnej 900.


do serii nie warto, aczkolwiek z doświadczenia wiem ze jak sam nie spróbujesz to będzie cie to męczyć :)

w podobnych pieniądzach ale niestety większym nakładem pracy oddal bym kolo zamachowe do przetoczenia po takim zabiegu stracisz parę Nm ale silnik będzie się wkręcał zauważalnie lepiej, i o ile nie jeździsz często po "górach" będziesz zadowolony z takiego moda

oczywiście odchudzanie zamachu to nie taki hop siup :) można przedobrzyć a wiesz mi ze nie chciał byś żeby ci się rozpadło przy 5-6tys obr (kawałki bez problemu przebiją obudowę skrzyni a jak będziesz miał niefart i poleci w stronę kabiny twoja prawa noga może dostać odłamkiem)

tak wiec można odchodzić bezpiecznie nawet 30-40% ale koniecznie musi to zostać wyważone zwłaszcza w 900 gdzie wal jest tylko na 3 podporach (o ile dobrze pamiętam)

rozsądne szlifowanie :



i hardcorowe (nie mowie ze źle zrobione):



Reasumując :
lepsze przyspieszenie mniejszy Vmax
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 07-09-2012, 15:52   
   Bolid: 126p / SC 900


dobrez powiedziane, nawet miałem ostatnio okazje zalozyc takie koło - mam nawet takie stoczone o jakies 40% ale jakos wolalem nie ryzykować bo pozniej znow to rozbierac zmieniac koło to i tak juz wtedy nie na moje nerwy :P bo kto zdejmowal, a co najważniejsze zakładał skrzynie, ten wie o czym mowie ;p
 
 
 
Small3r 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 25-10-2012, 10:34   
   Bolid: Audi 90


Właśnie miałem zadać takie pytanie :roll: patrzę, a tu temat. A co z wtryskiem? Nie jest jakiś większy? W planach mam włożenie 1.2 8V, ale na zimę chciałbym żeby została 900 i lekko ją pogrzebać. Typu właśnie koło zamachowe, wałek 866, przelot, no i dolot. W związku z tym moje pytanie, czy pasuje? Da się zamontować cały monowtrysk z 1.2 albo 1.1 do 900? Pozdrawiam!

PS Mam taki wtrysk za 20zł, więc jakby chociaż dało to że się będzie lepiej wkręcał na obroty, to już jest warte.
_________________

 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 25-10-2012, 16:26   
   Bolid: 126p / SC 900


w teori sie da a jak za 20zł to teraz tylko czekamy na jakas twoją relacje :)
 
 
 
Small3r 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 56
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 25-10-2012, 19:32   
   Bolid: Audi 90


Bachor, co to znaczy w teorii się da? :) Wszystkie podciśnienia, wszystko pasuje tak?
_________________

 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-11-2012, 09:18   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Small3r napisał/a:
Bachor, co to znaczy w teorii się da? :) Wszystkie podciśnienia, wszystko pasuje tak?


900 NIE jest silnikiem z rodziny FIRE a co za tym idzie żadna z wymienionych przez ciebie części nie będzie pasować tak samo w przy swapie mało co ci się przyda z 900
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-12-2012, 11:01   
   Bolid: 126p / SC 900


Chciałbym jeszcze dodać - przypomnialo mi się po ostatniej 'rozbiórce"- że róznica między przepustnicą a wlotem do "kolektora doltoowego" to raptem 2mm jezeli dobrez pamietam. Oczywiscie cały czas moja o 900. Wiec nawet jak damy większą prezpustnice to będzie nas ograniczac kolektor (chyab ze oczywiscie jakos go podpilujemy itd ale ryzyko ze silnik zassie jakies opilki to juz nie bardzo :P )
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-12-2012, 14:07   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Bachor napisał/a:
Chciałbym jeszcze dodać - przypomnialo mi się po ostatniej 'rozbiórce"- że róznica między przepustnicą a wlotem do "kolektora doltoowego" to raptem 2mm jezeli dobrez pamietam. Oczywiscie cały czas moja o 900. Wiec nawet jak damy większą prezpustnice to będzie nas ograniczac kolektor (chyab ze oczywiscie jakos go podpilujemy itd ale ryzyko ze silnik zassie jakies opilki to juz nie bardzo :P )


ewentualnei jak zdejmiemy głowicę , to mozemy sie bawić ;) robiłem już coś takiego w kilku pojazdach ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-12-2012, 14:23   
   Bolid: 126p / SC 900


saper94, dokaldnie tylko operacja nie szybka i nie rposta ciagnaca za soba jakies tam koszty a wynik moze rozczarowac niesty :P
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-12-2012, 14:50   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Bachor, masz rację ;) no i jak ktoś nie ogarnia dobrze mechaniki to lepiej żeby się za to nie brał :D

No i trzeba wymienić uszczelkę później , możliwe że nawet głowicę splanować ;)

Ja przy okazji czyściłem zawszę całą głowicę, zawory na nowo docierałem , wymieniałem uszczelniacze zaworów, powiększałem i polerowałem kanały (o ile to było możliwe w danej głowicy) ;)

Silniki co prawda po takich operacjach chodziły lepiej, moc też wzrastała poprzez zmniejszenie oporów ;) Sezon na tak zrobionej głowicy sportowe silniki chodziły bez kłopotów ;) A nie powiem, dostawały w :dupa: ostro ode mnie :D

Ale na seryjnym silniku powiększanie i polerowanie kanałów jest raczej bez sensu...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum