światła dzienne LED w halogenach |
Autor |
Wiadomość |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 25-10-2012, 15:09 Światła dzienne LED w halogenach
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
Witam wszystkich Centomaniaków, wyznawców Allacha, całą Drużynę Pierścienia i resztę populacji
Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat Świateł Jazdy Dziennej LED wbudowanych w lampy halogenów według mojego pomysłu
Przeczytałem kilka Waszych wywodów na temat dziennych; co i gdzie, i jak i z czym powinno być podpięte, i jak to wygląda, i czy Ledy pod lampami czy w lampach wyglądają lepiej, czy w zderzaku czy na czole, czy na masce lub na dachu, i ile to daje więcej koni, i co z niebieskimi, i takie tam, mam na to swój pomysł
Lampy są dedykowane dla userów którzy nie srają ze strachu na widok radiowozu …
Jakbym miał się zastanawiać czy wezmą mi dowód czy nie to nic bym w tym aucie nie zmodził …
Zresztą 95% „tjunów” wykonanych na przyzwoitym poziomie wśród wózków z tego forum nie powino przejść przeglądu , wiec nie ma się nad czym zastanawiać tylko modzić dalej
Ale do rzeczy :
Lampy zbudowane są na bazie ori reflektorów halogenowych z tym że źródłem światła nie są żarówki tylko wkładki LED . Ori lampy są poddane procesowi rozklejenia (było milion rany na forum jak to się robi), następnie usunięty zostaje fabryczny punkt świetlny a na jego miejsce wklejona zostaje wykonana prze profesjonalistów płytka z ledami, które podpięte do sterownika. Następnie lampy są sklejane czarnym silikonem. Podpięcie następuje z wykorzystaniem ori instalacji Sc wyposażonego w halogeny. Wtyczka od halogenów wpinana jest w gniazdo do którego wcześniej podpięta była lampa. Dodatkowy przewód podpinany jest do wspomnianego wcześniej sterownika lub przekaźnika 541 (schemat w załączniku)
Oświetlenie działa w ten sposób że po włączeniu zapłonu zaświeca się jeden (z pięciu ) pasek Ledów. W chwili włącznie postojówek lub innych świateł pasek ten gaśnie. Proszę w tym miejscu nie pisać mi jak to powinno być i co mogą auta przed i po 2009r.
Jedziemy, jedziemy a tu nagle mgła (sytuacja mająca miejsce dwa, trzy razy do roku, ale się zdarza ) Wciskamy więc włącznik na konsoli środkowej i w tym momencie zaświecają nam się halogeny w wersji LED (czyli pozostałe 4 paski)
Opcjonalnie lampy mogą być wyposażone w sterownik z funkcją doświetlania zakrętów – sygnał pobierany z przewodu od żarówki kierunkowskazu, do wyboru jest tez który z pięciu pasków będzie robił za dzienne ( dolny, górny, środkowy – jest ich 5 więc każdy może sobie wybrać)
A teraz REAL FOTO
Wkładka wklejona na obudowę halogena:
Przymiarka kloszy - stare lampy i klosze trochę przymeczone , na nowych bedzie lepszy efekt
Lewa - dzienne , prawa - halogen
Dzienne w nocy:
Halogen w nocy:
Dzienne w dzień:
A teraz bez, dzienne, halogeny:
Nadszedł czas na testy - mgła wreszcie zawitała na nasze drogi
Ogólnie to ciężko jest zrobić fotorelację bo aparat mimo że dobry to we mgle średnio sobie radził, ale coś tam widać:
Zdjęcie we mgle - ogólnie z zewnatrz bardzo mocne białe (~6500K) światło
Z tego co w między czasie poczytałem to najlepsze na mgłę było by światło o temp. 4500K ale to jest barwa żółta, która podobno najlepiej "przebija" sie przez mgłę ...
Z doświadczenia wiem, że na mgłę to nie ma mocnych, bo testowałem juz pare aut i najlepszy efekt był w Malczaku gdzie piałem zamontowane okrągłe dalekośnężne przeciwmgielne (zaraz nad ziemią), reszta aut - łącznie z RAV4 ojca ma przeciwmgielne chyba dla lepszego wyglądu zderzaka
Widok z wnętrza auta - zwróćcie uwagę na budynek po prawej stronie i nasyp ziemny po lewej;
same światła mijania:
same halogeny LED:
halogeny LED + światła mijania;
jak widać na powyższych fotografiach Ledy bardzo dobrze doświetlają pobocza. Na samych mijania aparat nie mógł wyostrzyć obrazu, za to z włączonymi LEDami łapał ostrość błyskawicznie - czyli optycznie lepiej doświetlona fotografowana scena. Same halogeny ( z włączonymi postojówkami bo inaczej nie ma możliwości ich włączyć) – też dobrze doświetlają teren ...
Testujemy jeszcze LEDy CREE (optyczne) ale ze wzgledu na ryflowana wewnetrzna powierzchnie klosze jest to dość trudne, pozatym CREE są dość drogie …
A i zapomniałem jeszcze o homologacji
Mam możliwość wygrawerowania na kloszu odpowiedniego symbolu. W razie kontroli można powiedzieć miśkowi żeby się położył przed autem i odczytał symbol.
Nie proponuje wtedy głośno wypowiadać komendy którą zwracamy się do naszych czteronożnych pupili „leżeć” albo „pies zdechł”
Wszelkie dyskusje i pytania proszę prowadzić w tym temacie |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
maykii
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 112 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 25-10-2012, 17:23
Bolid: ScS 1.2 8V 6 speed |
|
|
Obserwuje temat od kiedy powstał i chętnie bym coś takiego u siebie wstawił. Nie ze względu na dzienne ale na halogeny ledowe. |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 25-10-2012, 17:26
Bolid: sc sporting |
|
|
1) każda lampa musi mieć na kloszu wytłoczony znak homologacji,
2) światła do jazdy dziennej powinny się automatycznie włączać po włączeniu zapłonu,
3) muszą dawać światło barwy białej,
4) powinny się automatycznie wyłączyć po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgielnych,
5) powinny być zamontowane na wysokości od 25 do 150 cm nad ziemią,
6) powinny znajdować się maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu,
7) odległość między nimi nie może być mniejsza od 60 cm,
Wikeszosc wymagan spelnia tylko znaczej i odspepy czy sa prawidowe.
A jak tak to bedzie miodzio |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
maykii
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 112 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 25-10-2012, 17:31
Bolid: ScS 1.2 8V 6 speed |
|
|
Bez przesady nie spinajmy się z tymi przepisami |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2012, 18:12
|
|
|
to ja może pare groszy od siebie...
jestem pełen obaw o te światła w trakcie mgły tzn, nie o to że ty nie będziesz widział tylko o to zę ty będziesz oślepiał... diody nie mają czegoś takiego jak odbłyśnik który kierunkuje świattło, czyli świecą już rozproszonym światłem przed auto całą "masą" a co dopiero we mgle...światła przeciwmgłowe przednie są usytuowane blisko ziemi aby oświetlić trochu przed autem i przede wszystkim pobocza, a to świeci wszedzie. ja ze swojej stro widze ten projekt jak najbardziej ok ale tylko jako do jazdy dziennej. |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 25-10-2012, 19:06
Bolid: sc sporting |
|
|
I do mrygania jak sie widzi kolege z seicento.pl
Przepisy to przepisy ale jak cos to sie rozbiera i tyle |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 25-10-2012, 20:09
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
maykii napisał/a: | Obserwuje temat od kiedy powstał i chętnie bym coś takiego u siebie wstawił. Nie ze względu na dzienne ale na halogeny ledowe. |
temat już dwa razy wylądował na hasioku, ale jak to mówią do trzech razy sztuka
wpisuję cię na nieoficjalna listę chętnych
zieluny:
1) każda lampa musi mieć na kloszu wytłoczony znak homologacji,
do zrobienia - pisałem o tym wyżej (nie znalazłem zapisu czy homologacja musi być wytłoczona, wygrawerowana, ekstrudowana czy wypalana, więc mój patent ma rację bytu. Na pewno lampy świecą lepiej niż te chińczyki po 19,99 i o niebo lepiej wyglądają
2) światła do jazdy dziennej powinny się automatycznie włączać po włączeniu zapłonu,
warunek spełniony
3) muszą dawać światło barwy białej,
warunek spełniony, czego nie można powiedzieć o niektórych "allegrowych produkcjach"
4) powinny się automatycznie wyłączyć po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgielnych,
warunek spełniony - wyłączają sie juz po włączeniu postojówek, czyli zgodnie z KD
5) powinny być zamontowane na wysokości od 25 do 150 cm nad ziemią,
jak założę sprężyny od wana to będą na wysokości 25 nad ziemią
spróbuj założyć je na dachu (max 150cm) - zobaczymy kto przejdzie przegląd
6) powinny znajdować się maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu,
warunek spełniony
7) odległość między nimi nie może być mniejsza od 60 cm,
warunek spełniony
juniek11 napisał/a: |
jestem pełen obaw o te światła w trakcie mgły tzn, nie o to że ty nie będziesz widział tylko o to zę ty będziesz oślepiał |
a słyszałeś kiedyś hasło "BĄDŹ WIDOCZNY !"
juniek11 napisał/a: |
ja ze swojej stro widze ten projekt jak najbardziej ok ale tylko jako do jazdy dziennej. |
Dla świateł dziennych powstał ten projekt - jeździsz na nich cały rok , oszczędności żarówek(które się nie palą); oszczędności akumulatora (który nie dostaje w du*&); oszczędności na mandatach ( za niewłączone światła), same plusy nie wspomne o designie
Na halogenach jeździsz parę godzin w roku - tak naprawdę są gratisem do dziennych
zieluny napisał/a: |
Przepisy to przepisy ale jak cos to sie rozbiera i tyle |
ale po co rozbierać - jak trafisz na tępego psa to ci weźmie dowód brudny samochód
Ci co maja jeszcze coś pod służbowymi czapkami - wysłuchują argumentów do końca i często wykazują odrobinę człowieczeństwa ...
Ostatnio zatrzymali mnie bo widzieli z daleka że wyprzedziłem parę aut - prawidłowo - z włączonym kierunkiem i bez szaleństw. Zapytałem: jaki jest powód zatrzymania, bo chyba nie za prawidłowo wykonany manewr wyprzedzania ?!?
Odpowiedział ze rutynowa kontrola drogowa, a wyprzedzić mogłem , bo inni jak zobaczą radiowóz to zwalniają do trzydziestu na godzinę ( a było dozwolone 50)
zapytał dlaczego mam nieniebieskie żarówki kierunkowskazów w tylnich lampach (Osram diadem) - powiedziałem: a jakie mam mieć
Odpowiedział - pomarańczowe
Ja na to - pomarańczowe to maja dawać światło a kolor to mogą mieć nawet gołąbkowy
Kazał włączyć awaryjne i po temacie
Zaprosił do radiowozu na dmuchanie
oczywiście 0,00
powiedziałem że fajną mają alfe (159) i ile to max wyciągnie
stwierdził ze: "więcej niz moja zabawka"
zapytałem czy chce stanąć na kresce ?
obaj parsknęli śmiechem i tym zakończyli kontrolę
PS: jak się potem dowiedziałem alfy z silnikami TBi (200KM), rozpędzają sie do 230 kM/h (7,7 sec. do setki)
Myślę że z kilkoma chłopakami z tego forum mogli by mieć poważny problem żeby ich dogonić |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 25-10-2012, 20:17
Bolid: sc sporting |
|
|
kyniu napisał/a: | 5) powinny być zamontowane na wysokości od 25 do 150 cm nad ziemią,
jak założę sprężyny od wana to będą na wysokości 25 nad ziemią
spróbuj założyć je na dachu (max 150cm) - zobaczymy kto przejdzie przegląd |
Ja tam z linijka nie bede latal |
|
|
|
 |
lukaszsce
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: S-ce
|
Wysłany: 26-10-2012, 12:35
Bolid: SC 1.1 MPi + LPG :D |
|
|
kyniu napisał/a: | a kolor to mogą mieć nawet gołąbkowy
|
powinieneś teraz opatentować jeszcze "gołąbkowe" kierunki
Swoją drogą jest bajer - dobrze myślisz facet ! |
_________________
|
|
|
|
 |
maykii
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 112 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 26-10-2012, 17:21
Bolid: ScS 1.2 8V 6 speed |
|
|
kyniu napisał/a: | temat już dwa razy wylądował na hasioku, ale jak to mówią do trzech razy sztuka
wpisuję cię na nieoficjalna listę chętnych |
Ok Odezwe się na PW co bym chciał dogadamy się |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-10-2012, 18:06
Bolid: Audi |
|
|
pomysł super
musze sobie coś takiego sprawić (zwłaszcza że halogeny w środku mi spuchły) |
_________________
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 26-10-2012, 20:29
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
jerzyk napisał/a: |
musze sobie coś takiego sprawić |
znasz zasady |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
mlodyno1
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 346 Skąd: Luszowice
|
Wysłany: 26-10-2012, 23:59
Bolid: biała fefnastka:PP |
|
|
świetna sprawa
też się piszę na to
jaki będzie całościowy koszt takich lampek? |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 27-10-2012, 19:59
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
mlodyno1 napisał/a: |
jaki będzie całościowy koszt takich lampek? |
w tym temacie dyskutujemy TYLKO na temat możliwości zastosowania, wyglądu i różnych kombinacji rozwiązań sterowników do takich lamp. Wyrażacie tu swoje opinie na ich temat oraz i opisujecie jakie macie pomysły żeby je ulepszyć ...
PROSZĘ W SWOICH POSTACH NIE PORUSZAĆ TEMATU CEN
To jest link do tematu w dziale GIEŁDA :
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=41322
Tam są informacje na temat przybliżonych kosztów |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
sejopomykacz
nówka sztuka ;)

Wiek: 30 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 21 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 18-11-2012, 23:03
Bolid: Seicento SX | 900ccm | 1998r |
|
|
cosik pięknego |
_________________
 |
|
|
|
 |
|