FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem.
Autor Wiadomość
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 28-10-2012, 16:00   Problem z silnikiem.
   Bolid: Seicento 900


Witam. Mam problem z moim seicento, silnik czasami przerywa tak jakbym podczas jazdy nagle puścił gaz a następnie go wcisną spadek obrotów trwa jakieś 1,5-2 sekundy. Dodam jeszcze że ta usterka objawia się niezależnie od temperatury silnika i częściej następuje przy niskiej temperaturze powietrza (podczas jazdy w lecie nie miałem z tym problemu).
 
 
BaToN_91 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 339
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 28-10-2012, 20:10   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r.


Sprawdź kable WN, świece jaki mają kolor i cewki. Może gdy jest wilgotno/mglisto to coś ma przebicie.
_________________
Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ
 
 
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-11-2012, 17:22   
   Bolid: Seicento 900


Wymieniłem świece i kable wysokiego napięcia, niestety silnik nadal przerywa :sad:
 
 
BaToN_91 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 339
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 02-11-2012, 17:29   
   Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r.


zobacz czy czujnik położenia wału jest ok, czy nie naderwany itd.



Ja miałem takiego psikusa kiedyś
_________________
Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 02-11-2012, 17:45   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Cytat:
Ja miałem takiego psikusa kiedyś


Te czujniki są niestety narażone na uszkodzenia, czujnik najlepiej pomierzyć powinien mieć ok 1100 omów , jeżeli ma wiecej będzie przerywał, ja ostatnio wymieniłem czujnik który miał 1500-1600 omów po wymianie odrazu wróciły mi wolne obroty i poprawiła się kultura pracy silnika.

Czujnik proponuje kupić oryginalny MM , czujnik SPi i MPi różnią się długością kabla , SPi ma krótszy kabel i przy MPi będzie naciągnięty .


EDIT: nie doczytałem że to 900 oporność powinna wynosić ok 850-900 omów

Jak by kogoś interesowała teoria link:
http://warsztaty.samochod...iki/cz_polo.htm
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-11-2012, 17:56   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wuniek napisał/a:
Cytat:
Ja miałem takiego psikusa kiedyś


Te czujniki są niestety narażone na uszkodzenia, czujnik najlepiej pomierzyć powinien mieć ok 1100 omów , jeżeli ma wiecej będzie przerywał,

To dotyczy czujnika w silniku MPI a w SPI = 900setce powinien mieć około 580-780 omów.
Jak masz możliwość podepnij pod diagnskop i prześledź na żywo parametry temperatury czujnika MAP i sondy lambda.Kto wie czy to nie sonda się kończy i za długo pozostaje w stanach ubogim/bogatym. Ale bez wizualizacji parametrów trudno celować w przyczynę
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-11-2012, 17:58   
   Bolid: Seicento 900


kable przy czujniku są raczej dobre bo jak 2 tygodnie temu wymieniałem pasek od alternatora to wszystko było ok.
A jak mam sprawdzić ilość omów i jakim czujnikiem bo nie bardzo wiem.
 
 
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-11-2012, 18:04   
   Bolid: Seicento 900


To dotyczy czujnika w silniku MPI a w SPI = 900setce powinien mieć około 580-780 omów.
Jak masz możliwość podepnij pod diagnskop i prześledź na żywo parametry temperatury czujnika MAP i sondy lambda.Kto wie czy to nie sonda się kończy i za długo pozostaje w stanach ubogim/bogatym. Ale bez wizualizacji parametrów trudno celować w przyczynę[/quote]

No cóż w takim wypadku poczekam chyba aż coś całkiem padnie w końcu usterka jest denerwująca, pojawia się okresowo a nie mam teraz czasu się z tym szarpać.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-11-2012, 18:04   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


W złączu centralki wtryskowej lub prościej - nie będę gmatwał. Idź po kablu od czujnika i trafisz na złącze w okolicach nadkola przedniego lewego, Rozepnij złącze i pomierz multimetrem piny oznaczone na obudowie wtyczki jako "+" i "-".Oczywiście mierzysz od strony czujnika nie od instalacji.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum