Problem z silnikiem. |
Autor |
Wiadomość |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28-10-2012, 16:00 Problem z silnikiem.
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam. Mam problem z moim seicento, silnik czasami przerywa tak jakbym podczas jazdy nagle puścił gaz a następnie go wcisną spadek obrotów trwa jakieś 1,5-2 sekundy. Dodam jeszcze że ta usterka objawia się niezależnie od temperatury silnika i częściej następuje przy niskiej temperaturze powietrza (podczas jazdy w lecie nie miałem z tym problemu). |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 28-10-2012, 20:10
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
Sprawdź kable WN, świece jaki mają kolor i cewki. Może gdy jest wilgotno/mglisto to coś ma przebicie. |
_________________ Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ |
|
|
|
 |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:22
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wymieniłem świece i kable wysokiego napięcia, niestety silnik nadal przerywa |
|
|
|
 |
BaToN_91
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 339 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:29
Bolid: Seicento 1.1 MPi 2003r. |
|
|
zobacz czy czujnik położenia wału jest ok, czy nie naderwany itd.
Ja miałem takiego psikusa kiedyś |
_________________ Cento Bardziej Bokiem
http://www.youtube.com/wa...KAf6CxepkvkcKYQ |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:45
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Cytat: | Ja miałem takiego psikusa kiedyś |
Te czujniki są niestety narażone na uszkodzenia, czujnik najlepiej pomierzyć powinien mieć ok 1100 omów , jeżeli ma wiecej będzie przerywał, ja ostatnio wymieniłem czujnik który miał 1500-1600 omów po wymianie odrazu wróciły mi wolne obroty i poprawiła się kultura pracy silnika.
Czujnik proponuje kupić oryginalny MM , czujnik SPi i MPi różnią się długością kabla , SPi ma krótszy kabel i przy MPi będzie naciągnięty .
EDIT: nie doczytałem że to 900 oporność powinna wynosić ok 850-900 omów
Jak by kogoś interesowała teoria link:
http://warsztaty.samochod...iki/cz_polo.htm |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wuniek napisał/a: | Cytat: | Ja miałem takiego psikusa kiedyś |
Te czujniki są niestety narażone na uszkodzenia, czujnik najlepiej pomierzyć powinien mieć ok 1100 omów , jeżeli ma wiecej będzie przerywał, |
To dotyczy czujnika w silniku MPI a w SPI = 900setce powinien mieć około 580-780 omów.
Jak masz możliwość podepnij pod diagnskop i prześledź na żywo parametry temperatury czujnika MAP i sondy lambda.Kto wie czy to nie sonda się kończy i za długo pozostaje w stanach ubogim/bogatym. Ale bez wizualizacji parametrów trudno celować w przyczynę |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:58
Bolid: Seicento 900 |
|
|
kable przy czujniku są raczej dobre bo jak 2 tygodnie temu wymieniałem pasek od alternatora to wszystko było ok.
A jak mam sprawdzić ilość omów i jakim czujnikiem bo nie bardzo wiem. |
|
|
|
 |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-11-2012, 18:04
Bolid: Seicento 900 |
|
|
To dotyczy czujnika w silniku MPI a w SPI = 900setce powinien mieć około 580-780 omów.
Jak masz możliwość podepnij pod diagnskop i prześledź na żywo parametry temperatury czujnika MAP i sondy lambda.Kto wie czy to nie sonda się kończy i za długo pozostaje w stanach ubogim/bogatym. Ale bez wizualizacji parametrów trudno celować w przyczynę[/quote]
No cóż w takim wypadku poczekam chyba aż coś całkiem padnie w końcu usterka jest denerwująca, pojawia się okresowo a nie mam teraz czasu się z tym szarpać. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-11-2012, 18:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
W złączu centralki wtryskowej lub prościej - nie będę gmatwał. Idź po kablu od czujnika i trafisz na złącze w okolicach nadkola przedniego lewego, Rozepnij złącze i pomierz multimetrem piny oznaczone na obudowie wtyczki jako "+" i "-".Oczywiście mierzysz od strony czujnika nie od instalacji. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|