wymiana (demontaż) licznika (zegarów) w SC |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-10-2012, 19:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Small3r napisał/a: | Witam. To ja zadam inne, mniej typowe pytanie. Z tego co wiem w sensejach są liczniki na linkę i na impulsator elektryczny. Czy jest możliwa przeróbka z linki na elektrykę? Oczywiście wymieniając licznik na inny. Robił ktoś kiedyś coś takiego? Co trzeba wymienić/dołożyć/ zdemontować dokładnie?
Pozdrawiam! |
Po1 licznik na el, a nie na linkę. Po2 impulsator do skrzyni a od niego 3 kable do licznika. Wszystko. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Small3r
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-10-2012, 22:19
Bolid: Audi 90 |
|
|
X-raT, dzięki za odpowiedź. Jest może jakiś wątek w którym jest jakieś fotostory? Nie ukrywam, że chętnie bym zobaczył jak ludzie to robią.
Pozdrawiam! |
_________________
 |
|
|
|
 |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2012, 23:07
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Nie podejdzie ze względu na inna obudowę licznika. Rzeźba by musiała być i to konkretna. Wyskalowany do 160km/h ale to raczej nie będzie miało wpływu. Swoja drogą tanie części mają |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-11-2012, 09:32
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Small3r, podepnij 'pomógł' i po sprawie
Wykręcasz linkę ze skrzyni i wkręcasz tam impulsator. Ciągniesz trzy kable od niego przez ścianę grodziową do wnętrza i podpinasz do licznika. Po co ci fotorelacja? Wątpliwości >> PW. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
hellziom
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2012, 21:16
Bolid: Seicento Sporting Abarth |
|
|
W sumie to ja mam wątpliwości: w sejach po 2001 stosowali nowe liczniki, gdzie jest owszem impulsator i 2 kostki, zamiast 3 do starego typu z linką. Mam pytanko: w moim seju linka jest już na wykończeniu i zastanawiam się nad przekładką, tyle tylko, że zastanawiam się jak rozwiązać problem z kostkami: gdzieś da się dokupić czy od razu trzeba modzić z całą wiązką? |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-11-2012, 22:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kwestia schematu pod inne kostki i wolnego popołudnia na lutowanie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Docnt82
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd: kierowca
|
Wysłany: 16-04-2013, 22:58 Re: wymiana (demontaż) licznika (zegarów) w SC
Bolid: seiczento |
|
|
1. Na początku trzeba odkręcić od dołu dolną obudowę kolumny kierownicy – są tam cztery śrubki .
2. Nastepnie odkręcamy od dołu górną obudowę kierownicy – znajdują się tam dwie śrubki, dość sprytnie ukryte.
3. W przedniej części obudowy zestawy prędkościomierza mamy śrubę zakrytą gumowym kapturkiem - należy go ściągnąć i odkręcić wspomnianą śrubę
4. Patrząc z miejsca kierowcy zestaw prędkościomierza przymocowany jest po prawej i po lewej stronie kolumny kierownicy. Są to także śruby na klucz . Dostęp do nich jest dość trudny, w tym celu proponuje dobrac sobie kluczyk skracając go tak, by mieścił się bez problemu. Pomocne może także okazać się odłączenie złączy elektrycznych w kolumnie kierownicy
5. Po uporaniu się z punktem „4” Wysuwamy delikatnie cały zestaw do siebie okolo 5 cm.
6. W powstałą szparę nalezy wsadzić rękę i odlączyć:
- linkę prędkościomierza (ściągasz kołnierz złączki w kierunku przodu samochodu i odłączasz linkę)
- wszystkie złącza elektryczne
7. Żeby dostać sie do kontroli świateł trzeba jeszcze odkręcić i wyjąć zdejmując delikatnie z zatrzasków część obudowy.
8. Następnie przekręcamy obudowę żarówki lekko w lewo i wysuwamy
9. Wymieniamy żarówkę ( 1,2 W) i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. |
_________________ Docent |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 17-04-2013, 19:06
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
no to ameryke odkryłes |
_________________
|
|
|
|
 |
lukaszekb22wawa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2013, 10:39
Bolid: Seicento |
|
|
Witam.Czy wszystkie liczniki analogowe mają takie wejścia na wtyczki.Mam goły licznik analogowy a znalazlem z zegarkiem z dziennym przebiegiem.Czy będzie pasował?Pozdrawiam.Przepraszam za błędy.Piszę z telefonu. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-10-2013, 10:52
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
licznik od SPI moze byc na linke lub na impulsator w zależności od wersji
Bodajze jesli po lewej byl wskaźnik paliwa to na linke a jeśli po prawej to na impulsator. Ale nie mam pewności. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
lukaszekb22wawa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-10-2013, 13:47
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
nie bo ten co chcesz kupic jest na impulsator. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
lukaszekb22wawa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2013, 14:57
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Kupiłem na szrocie na linkę z dziennym licznikiem z zegarkiem.Może mi ktoś krok po kroku opisać jak ustawić zgodny licznik.Różnica ponad 100000km.Licznik ma 193991 a ja 87652.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|