Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2012, 08:07
|
|
|
juniek11, Cytat: | edit, przy zlewaniu odkręć korek zbiorniczka. |
hahaha sie teraz patrze co to tam pisze, oczywiście chodzi o oba odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy chłodnicy a zbiorniczek musi byc otwarty bo przeciez do niego lejesz |
|
|
|
 |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2012, 17:25
Bolid: Young 99 |
|
|
Udało mi się dojść odpowietrzając do tego że grzeje w miarę dobrze aż wiatrak zacznie chodzić... Wtedy zaczyna wiać do środka letnim... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-11-2012, 23:25
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Możliwe że masz zakamienioną nagrzewnicę. Najlepiej gdybyś wymontował i przepłukał czymś rozpuszczającym kamień - niektórzy kombinują z kwaskiem cytrynowym, inni z środkiem do odkamieniania czajników Jak nie pomoże to wymiana na nową. Chyba że ten zaworek nagrzewnicy nie otwiera Ci się w pełni. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2012, 23:49
|
|
|
jest jeszcze co innego, jak jedziesz normalnie zmieniając biegi (czyli ok 2-4 tys obr/min) to wieje ciepłym, a jak stoisz np. na światłach to wieje zimnym jeśli tak to ja stawiam na pompe. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-11-2012, 09:44
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ale co z pompą może być nie tak? Pompa nie może działać słabiej - albo działa albo nie. To tylko koło pasowe połączone wałkiem z wirnikiem, ułożyskowane i uszczelnione. Albo kręci się i działa, albo nie kręci się i nie działa wcale. Chyba że by Ci się pasek po niej ślizgał, to jedyna opcja w 900 że może działać słabiej, ale chyba byś o tych odgłosach napisał. W 1100 jest napędzana paskiem zębatym więc opcji ślizgania nie ma. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2012, 10:06
|
|
|
a zużycie owego wirnika ? rdza ? etc ?
przy niskich obrotach nie tłoczy tyle ile powinna ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-11-2012, 10:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
gandw napisał/a: | Ale co z pompą może być nie tak? Pompa nie może działać słabiej - albo działa albo nie. To tylko koło pasowe połączone wałkiem z wirnikiem, ułożyskowane i uszczelnione. Albo kręci się i działa, albo nie kręci się i nie działa wcale. . |
Niezupełnie. Nie chcę się wymądrzać ale zużycie wirnika pompy w procesie tzw kawitacji ma znaczenie na jej wydajność. Płyn zależnie od temperatury i ciśnienia atakuje wirnik i powoduje zaokrąglenie jego łopatek i zmniejszenie powierzchni co przekłada się na wydatek pompy cieczy. Tak tylko napomnę że u mnie jeśli grzał na wyższych obrotach a na jałowym przestawał - skończyło się na wymianie UPG i teraz grzeje na wolnych obrotach a też m.innymi podejrzewałem pompę cieczy |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-11-2012, 10:58
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Nie wydaje mi się żeby w czasie nawet tych 200 tys.km płyn chłodniczy mógłby w znaczący sposób wpłynąć na kształt wirnika doprowadzając do gorszego tłoczenia płynu. Pewnie laboratoryjnie wyszła by minimalna różnica ciśnienia, ale nie sądzę żeby miało to aż taki wpływ na ogrzewanie samochodu.
Oczywiście to tylko takie moje gdybanie, trzeba by zapytać inżyniera zajmującego się tym tematem |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2012, 19:16
Bolid: Young 99 |
|
|
W woli przypomnienia: układ był naprawdę mocno czyszczony, nagrzewnica z zaworem nowa, zawór się otwiera. UPG zrobione. Tylko pompy i chłodnicy nie ruszałem. Seicento 900. Pasek się nie ślizga (nowy, napięty). Czasem zapiszczy łożysko alternatora, ale to tak jakby widelec miał przebić na wylot talerz...
Grzeje, nie grzeje. O to jest dylemat. Raz wieje gorącym, a raz letnim.... |
|
|
|
 |
ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 29-11-2012, 22:36
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Tego typu problem masz nie tylko Ty - tak dla pocieszenia:)
A teraz na poważnie... na wolnych obrotach pompa wprawia w poprawną cyrkulacje tylko część płynu, i datego też, na wolnych nie sprawisz sobie sauny w aucie, ponieważ nie masz dostatecznej wymiany płynu w nagrzewnicy. Przy 2 -3 krpm już będzie GIT.
Z drugiej strony - aby układ chłodzenia pracował prawidłowo musi być pod cośnieniem, ciśnienie to jest niejako a i bezpośrednio regulowane przez korek w zbiorniku wyrównaczym w różnych autach różne ciśnienie - pomiędzy 0,9 - 1,4 bara - cisnienie powstaje za sprawą rozszerzalności cieplnej. (może spróbuj wymienić korek)
Następną sprawą problematyczną jest to iż, nie do końca dobrze jest zaprohektowany uw układ, zwróćcie uwagę, że górna część nagrzewnicy jest wyżej niż lustro płynu w zbiorniczku wyrównawczym nawet w poziomie max... tutaj pomyślecie nad układem zakmniętym naczyć połączonych...
Dorym posunięciem byłby sprawdzenie jak działa termostat - wiem co jest dostępne, i wiem równiez że wiekszośc to chłam - raz działa raz nie i to od nowości - wykreć termostat, do garnucha go z wodą i podgrzewaj - w celu zbadania temp możesz skorzystać z termometru lub termopary... obserwuj czy się woogóle otwiera, jeśli tak to czy do swojego maximum - oczywiście sprawdzaj jak się ma do tego temp wody...
Njaczęściej termostat powinien zacząć sie uchylac przy 82- 86 stopniach C, przy 88-92 powinien być otwarty do max.
(Uważaj przy tym żeby się nie poparzyć!!!)
Co do wypowiedzi na temat erozji łopatek pompy... no nieee, nie ma takiej możliwości, albo działa, albo nie... chyba, że wirnik spadł jakims cudem z ośki lub inne cuda...zdarzyło mi się wymieniać pompy z uszkodzonymi wurnikami (tworzywo sztuczne) ale to tylko dlatego, że po pierwsze pompa była założona/zamontowana przez rzeźnika, a po drugie jej producent miał cos na sumieniu, że nie chciał się przyznac jak się nazywa... noname:)
Sprawdź, przemyśl, pokombinuj... a znajdziesz przyczynę...
Najważniejsze, aby robić to bez pośpiechu i nerwów... |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2012, 23:01
|
|
|
Cytat: | Co do wypowiedzi na temat erozji łopatek pompy... no nieee, nie ma takiej możliwości, albo działa, albo nie... |
erozja + to coś heheh o czym pisał macher ?? niewiesz co tam było w silniku przez lata.
gdzieś kiedyś widziałem dwa rodzaje pomp, tzn z innymi wirnikami
jeden rodzaj taki jak wyżej, a drugi(niestety nie moge znaleść żadnej fotki) miał o połowe mniej łopatek, może to ma jakieś znaczenie |
|
|
|
 |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2012, 00:46
Bolid: Young 99 |
|
|
Termostat nowy i sprawny przeszedł test przed wsadzeniem do auta, korek też nowy
A ta pompa ze zdjęcia to nie do 900 tylko do 1.1 chyba.
No cóż martwi mnie że zabita chłodnica może być, albo pompa ma uszkodzony wirnik. |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2012, 08:12
|
|
|
zdjęcie jest poglądowe obrazujące tylko to, o co mi chodziło z łopatkami |
|
|
|
 |
seebik86
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 30-11-2012, 21:41
Bolid: Fiat Seicento 1,1 mpi 2001 |
|
|
kolego a nie podpioles odwrotnie wezy od narzewnicy ???tez tak mialem...jak dawalem gazu wialo cieple a jak nie to zimne...moze to to... |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2012, 14:39
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Chłodnica nawet jak będzie zawalona kamieniem to nie będzie miała nic wspólnego z ogrzewaniem także na pewno jej wymiana nie sprawi że zacznie Ci grzać.
Myślę że sugestia kolegi seebik86 jest bardzo słuszna tym bardziej że wymieniana była nagrzewnica. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
|