Odpowietrzanie ukladu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 25-11-2012, 19:16
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jak można zapowietrzyć serwo? Chyba nie wiesz jak działa. Wymienia się na zgaszonym silniku, tu nie trzeba używać nie wiem jak dużej siły. Chyba że ktoś lubi nawdychać się spalin przy odpowietrzaniu tyłu. Jeśli układ był całkiem suchy to odkręca się lekko przewody przy pompie aż zacznie z nich płyn lecieć, aczkolwiek przy starych przewodach nie polecam bo na 90 % się je ukręci. Później już normalnie idzie płyn przez przewody. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
T_O_M_A_L_A
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: 30-11-2012, 17:37
Bolid: Seicento 900 SX + LPG |
|
|
Ostatnio zmieniałem gumki w zacisku. Po montażu jedynie odkręciłem odpowietrznik, i poczekałem jeszcze parę chwil po tym jak zaczął z niego kapać płyn hamulcowy. Odpowietrzanie takie jak podali koledzy wyżej jest jak najbardziej poprawne, ale w seju, moim zdaniem, niekonieczne. Są auta w których nie da się inaczej bo płyn nie spływa do hamulców grawitacyjnie, ale sej do nich nie należy.
Aha, hamulce są bardzo przyzwoite, Pan diagnosta je pochwalił. |
|
|
|
 |
KINIA
Smerfetka

Pomogła: 2 razy Wiek: 45 Dołączyła: 31 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-06-2013, 13:46
Bolid: seicento 900 + LPG |
|
|
Witam
Jestem właśnie po odpowietrzeniu sejka mojej żony i pisze w jej imieniu. Odpowietrzałem wg kolejności jaka jest w książce: prawy tył lewy przód lewy tył prawy przód. No i coś jest nie halo gdyż w trakcie odpowietrzania płyn w zbiorniczku z bezbarwnego zrobił się ciemno brązowy - cofnął się ? Zła kolejność odpowietrzania?
Na forum wyczytałem też innaą kolejność odpowietrzania: prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód oraz lewe tylne koło prawe tylne przednie prawe i przednie lewe
Który sposób jest dobry ? Ma ktoś sprawdzony? Szkoda płynu na sprawdzanie wszystkich opcji... |
_________________ Pozdrawiam Kinia
 |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 10-06-2013, 14:21
Bolid: brak |
|
|
ja zazwyczaj odpowietrzam PT, LT, PP, LP
a jeżeli chodzi o płyn, to przecież nie musisz go wyrzucać - wężyk na odpowietrznik i do jakiegoś słoiczka, a później możesz go spokojnie wlać z powrotem do zbiorniczka |
|
|
|
 |
kesman
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 10-06-2013, 14:57
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
tytoos napisał/a: | ja zazwyczaj odpowietrzam PT, LT, PP, LP
a jeżeli chodzi o płyn, to przecież nie musisz go wyrzucać - wężyk na odpowietrznik i do jakiegoś słoiczka, a później możesz go spokojnie wlać z powrotem do zbiorniczka |
Czy trzeba mieć zaciągnięty ręczny w trakcie odpowietrzania tyłu? Czy nie trzeba, czy nie ma to znaczenia |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 10-06-2013, 15:57
Bolid: brak |
|
|
nie zaciągnięty. jak będizesz miał zaciągnięty, to pompowanie będzie bardzo słabe i długo byś musiał odpowietrzac
a hamulec działa normalnie, czy rosnie jak "pompujesz"? bo jak już odpowietrzałeś i wszystko cziała OK, to nic więcej nie zrobisz raczej |
|
|
|
 |
kesman
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 10-06-2013, 20:32
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
tytoos napisał/a: | nie zaciągnięty. jak będizesz miał zaciągnięty, to pompowanie będzie bardzo słabe i długo byś musiał odpowietrzac
a hamulec działa normalnie, czy rosnie jak "pompujesz"? bo jak już odpowietrzałeś i wszystko cziała OK, to nic więcej nie zrobisz raczej |
Rośnie podczas pompowania, ale poszło już ponad pół litra i jeszcze jak by nie odpowietrzony (pedał leci do połowy podczas hamowania w czasie jazdy) |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-06-2013, 21:04
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
kesman napisał/a: | tytoos napisał/a: | nie zaciągnięty. jak będizesz miał zaciągnięty, to pompowanie będzie bardzo słabe i długo byś musiał odpowietrzac
a hamulec działa normalnie, czy rosnie jak "pompujesz"? bo jak już odpowietrzałeś i wszystko cziała OK, to nic więcej nie zrobisz raczej |
Rośnie podczas pompowania, ale poszło już ponad pół litra i jeszcze jak by nie odpowietrzony (pedał leci do połowy podczas hamowania w czasie jazdy) |
Jedyne wyjście to takie że masz nieszczelny układ hamulcowy. Weź kogoś do pomocy niech pompuje hamulcem a Ty zajrzyj pod samochód i przejrzyj dokładnie każdy przewód hamulcowy i przede wszystkim każde łączenie przewodów. Zapowietrzać może się też przez cylinderki tylne lub przednie tłoczki jak jest coś z nimi nie tak. Jeszcze może być nieszczelność na łączeniu pompy hamulcowej ze zbiorniczkiem na płyn. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11-06-2013, 10:34
Bolid: brak |
|
|
dokladnie, w caly uklad wchodzi chyba cos kolo 0,5-0,8 litra, wiec musi gdzies uciekac... |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 11-06-2013, 14:11
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Wchodzi około 0,4 litra, bo pół litrowa butelka wystarczy do wymiany płynu. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
|