TWARDE, SZTYWNE AMORTYZATORY W OKRESIE ZIMOWYM |
Autor |
Wiadomość |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-12-2012, 13:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
słyszałem że jak pójdzie gazówka to amen
jak wyleje olejowy to jeszcze mozesz jezdzic |
_________________
 |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2012, 13:35
|
|
|
a u mnie niewiem czemu zrobiło się bardziej miękko.... springi 6/4, amor jakiś no name (seryjny), może sie już wylały ? dziwne to, ale takie mam odczucia. |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
DeZet [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2012, 13:43
|
|
|
wichura napisał/a: | dezet1987 napisał/a: | Większy niż na letnim setupie |
Zima bez gleby się nie liczy |
Ja tam w zimie wole dojechać wszędzie a nie się wkur**ć Masz glebę, spoko jeździj i rób za pługa
Lisek napisał/a: | to teraz wiemy co to sztywny zawias pzm się chowa |
Zima nam "tuninga" zrobiła i to za freeko |
Ostatnio zmieniony przez DeZet 09-12-2012, 13:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2012, 13:44
|
|
|
Tomek16f, Cytat: | teraz nie będzie już szacunku na dzielni SZY. |
nie było i nigdy nie będzie wiesz dobrze o tym ty łotrze |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-12-2012, 14:05
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Ja za swoje gazówki Magnum płaciłem 550 zł za komplet, widziałem cenę jak zamawiane były - robocizna gratis u znajomego na warsztacie. Są one twardsze od olejowych. A na mrozie to już w ogóle.
Podejrzewam, że po prostu gaz się rozszerzył pod wpływem mrozu i stawia większy opór - fizyka
A u Was w olejowych ,to po prostu pod wpływem temperatury olej się robi gęstszy i wiązania pomiędzy cząsteczkami są trwalsze.
Dlatego w ten sposób mamy twarde zawieszenie |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2012, 14:32
|
|
|
saper94 napisał/a: | Podejrzewam, że po prostu gaz się rozszerzył pod wpływem mrozu i stawia większy opór - fizyka | - odwrotnie Kolego - jak masz opony nabite w +20 stopniach do 2bar to przy -20 masz tylko 1,7bar - fizyka nie zaliczona |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-12-2012, 16:28
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
seiko29, racja , mój błąd, pomyliłem z czymś innym |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 09-12-2012, 17:24
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Panowie nie ma czegoś takiego jak amor gazowy. Są tylko olejowe lub olejowo-gazowe |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
seiko29 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2012, 17:54
|
|
|
korass napisał/a: | Panowie nie ma czegoś takiego jak amor gazowy. Są tylko olejowe lub olejowo-gazowe | - wiadomo tylko pozostaje pytanie czy wpływ ujemnych temperatur pogarsza charakterystykę tłumienia wskutek zwiększenia lepkości oleju czy zmniejszenie ciśnienia gazu w owym amortyzatorze - wg.mnie winny jest olej ponieważ zmiana lepkości powoduje dłuższą reakcję przesuwu tłoczyska względem amplitudy skoku
ps. jaja sobie robię |
|
|
|
 |
Ryba88
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 76 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-12-2012, 19:06
Bolid: Fiat 600 1,1 2008 |
|
|
4x monroe i nic nie zauważyłem. Przednie zmieniane przez poprzedniego właściciela (auto mam od maja), tylne w październiku. Skuteczość na przeglądzie przód 69 71, tył niemierzony , bo przyjechałem na starych i kazał wymienić. |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-12-2012, 00:33
Bolid: Sc |
|
|
saper94 napisał/a: | A u Was w olejowych ,to po prostu pod wpływem temperatury olej się robi gęstszy i wiązania pomiędzy cząsteczkami są trwalsze. |
dobra, dobra, fizyki ty nam nie tłumacz jeżdżę też innymi autami prócz seja i jakoś tylko w nim się tak dzieje- a w każdym mam olejaki
dezet1987 napisał/a: | Ja tam w zimie wole dojechać wszędzie a nie się wkur**ć Masz glebę, spoko jeździj i rób za pługa |
|
|
|
|
 |
maciun
nówka sztuka ;)
Wiek: 57 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 7 Skąd: 87-300 Brodnica
|
Wysłany: 13-12-2012, 20:59
Bolid: fiat seicento |
|
|
Dla potomnych...
Mam to samo, co kolega korass , z tą różnicą, że z przodu mam sprężyny CC 700.
Ale w sumie jest i tak sztywno. Nie ma znaczenia lato - zima.
Za to się trzyma drogi, jak przyklejony. |
|
|
|
 |
|