ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 16-12-2012, 14:21
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Etyl77 - tak tylko podpytam....
A czy podczas obniżania zawieszenia popuszczałeś główne śruby skręcające tuleje?
Mam na myśli wszystkie na tylnej osi (cztery sztuki), i dwie na przedniej te bliżej silnika (na silentblockach)???
Tak bezosobowo...
Baardzo często "użytkownicy" twierdzą, że niskie zawieszenie niszczy tuleje w zawieszeniu... a to jest guzik prawda - jest wręcz odwrotnie ponieważ przy obniżeniu zawiasu najczęściej zmienia (zmniejsza) się skok zawieszenia, a co za tym idzie, tuleje są mniej skręcane w swojej osi...czyli mniej obciążane....
lecz... nie wystarczy wymienić tylko sprężynę, albo jeszcze lepiej ją obciąć , tutaj jeszcze wchodzą w grę amorki - ale to tylko w kwestii trakcji, co do tulei, cały zawias powinien być zluzowany, na zluzowanym auto postawione na kołach, przy normalnym obciążenie - wtedy skręcamy zawias - a po to żeby tuleje były w położeniu neutralnym...
P.S.
Dobra wiadomość co do poliuretanów przy tego typu tulejach nie jest to konieczne przy podnoszeniu, czy też upuszczaniu zawieszenia - wynika to z konstrukcji samych tulei
PZDR |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|