FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tuleje wahaczy, wymiana
Autor Wiadomość
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 15-01-2012, 13:36   tuleje wahaczy, wymiana
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


witam , muszę wymienić gumy w tylnich wahaczach . Silne bicie i luzy na kole . Zastanawiam sie nad 2 opcami i che sie troche poradzic was.
1. wymienic same tuleje na prasie koszt tuleji to ok 30 zl szt. potrzebuje 2 czyli kolo 60 zl wyjde no i rbocizna wiadomo , 100 moze byc malo

2, opcja to kupic gotowy wahacz za okolo 150 zl nowy i wymienic w warsztacie za 80 zl

Co do tej drugiej opcji to mam pytanie mechanik powiedzial mi ze wseicento sie nie wymienia tych tuleji bo sa wulkanizowane , i dlatego trzeba wymienic cakly wahacz . nie wiem czy powiedzial mi to bo mu wygodniej zamontowac caly wahacz niz wyciskac tuleje na prasie .Jaka jets prawda z tymi tulejami mozna je wymieniac czy trzeba kupowac wahacz?
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 15-01-2012, 14:18   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Mechanik chyba mówił o przednich wahaczach, w nich sworznie są niewymienne i trzeba wymieniać całość. W tylnych wymienia się tuleje, nowych wahaczy tylnych nie kupisz za 150zł.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 15-01-2012, 14:22   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


ok dzieki!czyli nówki sa pewnie po 200 zl . ta cenne 150 zl podalem gdyz na internecie chodzi akurat taki wahacz co ja potrzebuje gosc w opisie ogłoszenia podal ze nowka :| widocznie dobrze wypucowal , albo ta nowka wahacz jest jakiś trafiony i nie nadaje sie do montażu dlatego puszcza za taka monete .
Co do tej wymiany tuleji to ile moze kosztować taka wymiana na prasie w zakładzie mechaniczny ? mowie o jednej stronie ? wymieniałeś u siebie ?
_________________

 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-01-2012, 14:33   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Ja płaciłem za robociznę 60 zł za wahacz. Nie wiem czy z fabryki wychodziły wahacze z hamulcami, a jak nie to pewnie i znajdzie się coś do wymiany (jak nie wszystko) w hamulcach, także lepiej nie wkładać kija w mrowisko. Tuleje zakup na allegro, normalnie w sklepach chcą 25 - 30zł szt. No i oczywiście montuj jedynie oryginały.
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 15-01-2012, 15:16   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


ok czyli zdecydowanie tuleje wymieniamy ? ty kupowałeś wahacz z piasta chyba skoro wspomniałeś ze z hamulcami kupowales
. co do orginałow ktore polecales to mowisz o tych gumowych tulejach z metalowa obwodka ? zadnych poliuteranowych zamiennikow ?
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 15-01-2012, 15:24   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Zależy czy chcesz 'oryginał' czy ulepszasz fabrykę. Poliuretan jest sztywniejszy, trwalszy ale za to bywa że skrzypi i jest droższy.

Co do kolegi wyżej to z tymi hamulcami jakieś bajki tworzysz, poza tym ok ;)
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-01-2012, 15:45   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


gandw napisał/a:
Co do kolegi wyżej to z tymi hamulcami jakieś bajki tworzysz, poza tym ok

Nowy wahacz jest w takim stanie: http://allegro.pl/fiat-se...2047527637.html czyli trzeba przełożyć ze starego hamulce, a skoro grzebie się przy hamulcach, to wypadałoby je przejrzeć. Dobrze mówię? Jak coś to poprawiać :-P

Aczkolwiek widzę, że trzeba tylko przekręcić tarczę kotwiczną więc może i nie trzeba... Sorki za błąd :-)
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2012, 17:04   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Zdejmując tylny wahacz, odłącza się przewody hamulcowe, które i tak zazwyczaj się ukręcają więc na wszelki wypadek zaopatrz się w sztywne przewody na wahacze, kosztują w granicach 15zł/szt. Po za tym wymieniaj od razu płyn hamulcowy bo i tak po montażu trzeba odpowietrzać układ:)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-01-2012, 17:30   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


są mechanicy co przewodów nie ściągają i nawet wahacza nie wymontowują i spokojnie dają radę
_________________

 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2012, 18:15   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Owszem - są - ale nie każdy tak robi, zresztą wybijać i wbijać tuleje na wahaczu praktycznie nie zdjętym z samochodu.. dziwnie to wygląda, lepiej żeby wszystko odpięli i podłączyli na nowo + wymienili ten przewód hamulcowy i cały płyn przy okazji.
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-01-2012, 18:47   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Łukasz napisał:

są mechanicy co przewodów nie ściągają i nawet wahacza nie wymontowują i spokojnie dają radę


To jest możliwe tylko wtedy gdy mają specjalne narzędzia do tego przeznaczone,np.specjalny bardzo mocny ściągacz do tulejek.W warunkach amatorskich nie do zrobienia gdyż jak wybić zapieczone tulejki na zamontowanym wahaczu?
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-01-2012, 19:19   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


NSKK2, warsztaty powinny takie mieć, dlatego że robią samochód za samochodem i nie będą się z seicentem, ibizą czy puntem męczyć cały dzień bo by na słoną wode nie zarobiły. co innego samemu prywatnie w garażu - trzeba się niestety pomęczyć.
_________________

 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 15-01-2012, 23:14   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


DZIEKI PAOWIE ZA PODPOWIEDZI, teraz mam przyblizone jak by to mialo wygladac w praktyce ,same hamulce tyl robilem pod koniec lipca za to plyn hamulcowy wymienialem w styczniu2010 , jeszcze raz za podpowiedzi , pozdro wielkie
_________________

 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 15-01-2012, 23:17   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


a propo thesting tarcza kotwicza co to jest gdzie sie miesci na piascie ? mozesz opisac , bo ja to tylko zgadujeteraz ;)
, pozdro !
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-01-2012, 07:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tarcza kotwiczna to ten czarny talerz na którym wiszą hamulce, cylinderek itp
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum