pompa paliwa, sterownik wtrysku ??swiece?? |
Autor |
Wiadomość |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 21-12-2012, 00:11 pompa paliwa, sterownik wtrysku ??swiece??
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
Witam serdecznie proszę wszystkich mogących mi pomóc , podpowiedzieć.. o pomoc .. Jestem posiadaczem fiata seicento rocznik 1998 0.9 silnik spi problem jest taki ..
wczoraj wyjeżdżając spod pracy .. ujechałem około 50m i silnik zgasł !! tak nagle !! co więcej auto "kręciło " ale nie mógł zapalić .. przyszła mi do głowy próba odpalenia na kable i .. udało się ale w momencie odłączenia kabli auto zgasło. żadnych kontrolek ostrzegawczych nie ma , prąd jest ok .auto pracuje rowno ,nie przerywa i nie szarpie.Podejrzewam 2,3 rzeczy :
pompa paliwa , nie słyszę tego charakterystycznego dźwięku podania paliwa jak to zwykle bywa po przekręceniu kluczyka w poz.1 tuz przed odpaleniem
wtryski, sterowniki wtrysku?? - generalnie auto zapala i zawsze u mnie zaczynało na wysokich obrotach.. na ta chwile zapala na wysokich obrotach jak zwykle , później obroty spada co wyraźnie słychać aż auto nagle gaśnie , trwa to około 1 minuty lub 2 jak auto sobie spokojnie pracuje
jak określić co jest tego przyczyna tak na szybko ? mogę coś więcej mechanikowi podpowiedzieć precyzyjnie ??
generalnie musiał by sprawdzić ciśnienie podawania paliwa , czy może po prostu odkręcić wąż i sprawdzić czy pompka kreci ??
sterowniki , tudzież wtrysk steruje podawaniem paliwa , wiec może zachowywać sie długo trzymać auto na wysokich obrotach , albo podawać za mało paliwa na niskich obrotach przez co gaśnie ... ps. filtr paliwa wymieniałem w tym roku ..
bardzo proszę o pomoc !! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 21-12-2012, 01:06
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Zacząłbym od sprawdzenia pompy |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-12-2012, 08:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zobacz też do przewodół masowych na termostacie. Są tam 4 kable. Dwa z nich to masa układu wtryskowego. Ale jeśli takie objawy że stopniowo gaśnie to jak zauważyłeś - pompa paliwa. Jeśli jej nie słychać to wyjmij czerwony przekażnik nad sterownikiem wtrysku i zewrzyj grubym drutem większe wejścia (30 i 87) w czerwonej podstawce przekaźnika. Kluczyka nie musi byc w stacyjce.Pompa powinna ruszyć i jeśli jej nie usłyszysz to uszkodzona pompa lub jej obwód zasilajacy.Zbadanie ciśnienia paliwa "na oko" jest niemożliwe. Nawet jeśli mija regulator ciśnienia i nadmiar wypływa powrotem to nie ma pewności czy właśnie regulator na wtrysku nie poległ. Trzeba manometrem. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 21-12-2012, 11:38
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
dzięki za podpowiedzi i jeszcze jedno pytanie co do wtrysków tudzież sterowników wtrysków bo sam nie wiem o co dokładnie pytać (jak ten element się nazywa ) czy w moim seicento 0.9 spi mam polaltomatyczne wtryski czy automatyczne ?? pytam żeby zrobić rozeznanie cenowe i ewentualnie przygotować sie na najgorszy scenariusz
ps. mocowanie do holowania znajde w zderzaku .. ale jeśli to mocowanie jest skorodowane i nie ma mozliwosci wkręcenia tego haka/oczka pod ktore sie podczepia linke yto gdzie znajde inne miejsce w którym podczepie linke holownicza , tak zeby niczego nie uuszkodzic
macher ! wspomniałeś o 4 kablach przewodow masowych na termosctacie , 2 z nich mam podpiąć tzn. to mogę wybrac losowo ?? bo tak na moj rozum mam doszukać sie tych kabli które są /maja dojście do układu wtryskowego ??
czy wymiana pompy na nowy zestaw powinna załatwić sprawe ?? bo pompa stosunkowo nie jest tak droga mysle , pozdrawiam
posty edytujemy |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-12-2012, 12:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wiązka na jednej ze śrub termostatu jest z jednym oczkiem ale ma cztery przewody. Ważne są dwa grube szaro-czarny i zielono-czarny. Głównie chodzi mi czy ten punkt masy nie jest urwany/skorodowany. Wtryskiwacz mamy jeden - elektryczny nie mechaniczny. Zanim wymienisz pompę niech mechanik sprawdzi ciśnienie na wejściu do korpusu wtrysku . Jeśli bedzie ok tzn około 1 atmosfery to po co wymieniać pompę skoro jest dobra. Nowa pompa oryginalna jest droga ale można sam wkład kupić - zamiennik około 50 zł . Mam taki ponad rok i jest ok. Chociaż ja mam LPG i mało używam tej pompy.
Mocowanie haka masz skorodowane na gwincie . Spróbuj napchać smaru i przegwintować choćby tym uchem do holowania ale kręć stopniowo jak narzynką - wkręcaj i wykręcaj po kawałeczku. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 04-01-2013, 13:37
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
ok - panowie koniec końców pompa paliwa jest ok, co się okazało usterka to czujnik położenia wału 100zl sam czujnik i 30 zl diagnostyka tak to się skończyło, pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|