Nie odpala, nie kręci. Wymieniony akumulator, dalej to samo |
Autor |
Wiadomość |
Gregory1288
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 13:48 Nie odpala, nie kręci. Wymieniony akumulator, dalej to samo
Bolid: Seicento |
|
|
Witam.
Niedawno samochód wylądował u mechanika. Frajer wziął ponad 1000zł za naprawę, a do tego rozpieprzył ogrzewanie. Samochód pojeździł troszeczkę ponad miesiąc, i kaplica. Nawet nie chce zakręcić.
Myślałem że problem z akumulatorem, bo jak był naładowany to zakręcił raz, może dwa i nic, nie zapalał nawet.
Dzisiaj wymieniłem akumulator, dałem znowu ponad 200zł, wkładam akumulator i nic. Nie pali się żarówka w immobiliserze, przy otwieraniu drzwi lampka też się nie pali. Żadnego efektu. Nie chce nawet zakręcić, tak jakby prąd nie dochodził.
W czym może być problem?
Mam już dość tych wymian. Powiedzcie co mogę zrobić najpierw jak najmniejszym(najlepiej żadnym) kosztem, bo mnie zaraz krew zaleje... |
|
|
|
 |
jonas
Bywalec

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 80 Skąd: Piła
|
Wysłany: 22-12-2012, 14:08
Bolid: 1.1 SPI (był) |
|
|
Kabel od masy sprawny? Podłączony właściwie? |
_________________ 2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
 |
|
|
|
 |
Gregory1288
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 14:20
Bolid: Seicento |
|
|
Jestem laikiem w motoryzacji. Mógłbyś mi wytłumaczyć co i jak?
Wiem, że masa była kiedyś urwana, czy zerwana ale to z 2 lata temu, naprawiona i wszystko sprawne było
@Edit:
Tak, kabel od masy jest cały |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 22-12-2012, 15:02
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
może wizualnie jest cały odkręć go od karoserii i skrzyni, oczyść styki przesmaruj wazeliną techniczną i zakręć śruby |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-12-2012, 18:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jaki masz silnik wogóle? Jeśli 900setka to często urywa się kabel masowy z prawego nadkola do śruby nad alternatorem. Ale jeśli nie masz nawet lampki wewnątrz to do kontroli kabel masowy z akumulatora do nadkola lub druga strona - plusowa - bezpieczniki za akumulatorem
Wypadałoby zerknąć tutaj
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20967 |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Gregory1288
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 20:26
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki za podpowiedź.
Samochód to Seicento Young 900cm3 z '99r.
Jutro spojrzę na ten kabel masowy, bo dzisiaj już za późno. Możliwe że coś przeoczyłem.
A jeżeli problem byłby po stronie bezpieczników, to na które mam zwrócić uwagę? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-12-2012, 21:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Za akumulatorem masz cztery bezpieczniki . Interesuje Ciebie bezpiecznik IGN - 40A jeśli rozrusznik nie kręci- to są zasilane obwody ze stacyjki, J/B1 - 60 A jeśli nie masz podświetlenia wnętrza tudzież sygnału dźwiękowego - obwody zasilane bez kluczyka. Za oświetlenie wnętrza odpowiada jeszcze bezpiecznik nr 15 w skrzynce w kabinie.Jeśli działają światła awaryjne , sygnał dźwiękowy to ten bezpiecznik J/B1 za akumulatorem jest ok. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Gregory1288
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 28-12-2012, 11:40
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Okazało się, że wina jest jednak akumulatora. NOWY akumulator był już od nowości zepsuty Akumulator z drugiego samochodu został mocno naładowany i jak na razie jeździ. Nowy poszedł na gwarancję, jak wróci to pewnie na tym będzie seicento latało.
Jeszcze raz dzięki, i pozdrawiam |
|
|
|
 |
|