| 
		Nie odpala, nie kręci. Wymieniony akumulator, dalej to samo | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gregory1288  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 13:48   Nie odpala, nie kręci. Wymieniony akumulator, dalej to samo
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Niedawno samochód wylądował u mechanika. Frajer wziął ponad 1000zł za naprawę, a do tego rozpieprzył ogrzewanie. Samochód pojeździł troszeczkę ponad miesiąc, i kaplica. Nawet nie chce zakręcić.
 
Myślałem że problem z akumulatorem, bo jak był naładowany to zakręcił raz, może dwa i nic, nie zapalał nawet.
 
 
Dzisiaj wymieniłem akumulator, dałem znowu ponad 200zł, wkładam akumulator i nic. Nie pali się żarówka w immobiliserze, przy otwieraniu drzwi lampka też się nie pali. Żadnego efektu. Nie chce nawet zakręcić, tak jakby prąd nie dochodził.
 
W czym może być problem?
 
Mam już dość tych wymian. Powiedzcie co mogę zrobić najpierw jak najmniejszym(najlepiej żadnym) kosztem, bo mnie zaraz krew zaleje... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jonas  		  
		 
         Bywalec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 42  Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 80 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 14:08   
                                 
               Bolid: 1.1 SPI (był)                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kabel od masy sprawny? Podłączony właściwie? | 
             
						
				_________________ 2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gregory1288  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 14:20   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem laikiem w motoryzacji. Mógłbyś mi wytłumaczyć co i jak?
 
Wiem, że masa była kiedyś urwana, czy zerwana ale to z 2 lata temu, naprawiona i wszystko sprawne było
 
 
@Edit:
 
Tak, kabel od masy jest cały | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jankes  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 38 razy Wiek: 48  Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 15:02   
                                 
               Bolid: SC sporting & volvo v70  &  DAF CF                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | może wizualnie jest cały odkręć go od karoserii i skrzyni, oczyść styki przesmaruj wazeliną techniczną i zakręć śruby | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 macher  		  
		 
         Moderator
  
                  Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 18:28   
                                 
               Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jaki masz silnik wogóle? Jeśli 900setka to często urywa się kabel masowy z prawego nadkola do śruby nad alternatorem. Ale jeśli nie masz nawet lampki wewnątrz to do kontroli  kabel masowy z akumulatora do nadkola lub druga strona - plusowa - bezpieczniki za akumulatorem
 
 
Wypadałoby zerknąć tutaj
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20967 | 
             
						
				_________________ Hac не дoгoнят ... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gregory1288  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 20:26   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za podpowiedź.
 
Samochód to Seicento Young 900cm3 z '99r.
 
Jutro spojrzę na ten kabel masowy, bo dzisiaj już za późno. Możliwe że coś przeoczyłem.
 
A jeżeli problem byłby po stronie bezpieczników, to na które mam zwrócić uwagę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 macher  		  
		 
         Moderator
  
                  Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2012, 21:11   
                                 
               Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Za akumulatorem masz cztery bezpieczniki . Interesuje Ciebie bezpiecznik IGN - 40A jeśli rozrusznik nie kręci- to są zasilane obwody ze stacyjki, J/B1 - 60 A jeśli nie masz podświetlenia wnętrza tudzież sygnału dźwiękowego - obwody zasilane bez kluczyka. Za oświetlenie wnętrza odpowiada jeszcze bezpiecznik nr 15  w skrzynce w kabinie.Jeśli działają światła awaryjne , sygnał dźwiękowy to ten bezpiecznik J/B1 za akumulatorem jest ok. | 
             
						
				_________________ Hac не дoгoнят ... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gregory1288  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 22 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-12-2012, 11:40   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki wszystkim za pomoc. Okazało się, że wina jest jednak akumulatora. NOWY akumulator był już od nowości zepsuty      Akumulator  z drugiego samochodu został mocno naładowany i jak na razie jeździ. Nowy poszedł na gwarancję, jak wróci to pewnie na tym będzie seicento latało.
 
 
Jeszcze raz dzięki, i pozdrawiam     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |