Jaki olej do skrzyni biegów? |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-01-2012, 18:14
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
mazia napisał/a: | Łukasz napisał/a: | http://allegro.pl/olej-przekladniowy-tutela-zc-75w80-gl5-fiat-i2060823995.html |
Widziałam ten co podlinkowałes ale ten sprzedający ma tylko litr a potrzeba 2,4l i znalazłam coś takeigo tutela ZC 75 SYNTH
Obydwa oleje to Tutela ZC 75 SYNTH tylko ze ten pierwszy to 75W80, a drugi 75W90 i pytanie który bedzie lepszy? Chyba ten drugi?? |
ja mam 75w80 i biegi wchodzą jak w masło, to nie ma znaczenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
mazia
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 12 Skąd: a to zależy :p
|
Wysłany: 23-01-2012, 19:36
Bolid: seicento 899 ccm / rok 2001 / LPG LandiRenzo |
|
|
a tak już całkiem poza konkursem sie spytam czy te oznaczenia typu 75W90 to sa tak samo jak w olejach silnikowych: pierwsza liczba mówi o temperaturze krzepnięcia a druga mówi w jakich maksymalnych temperaturach otoczenia może być stosowany? |
_________________
 |
|
|
|
 |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 04-06-2012, 22:04
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Polecam do skrzyni olej mobil. Skrzynia dużo ciszej i ładniej pracuje niż na fabrycznym oleju:) Przynajmniej moje takie zdanie |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2013, 22:28
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Zabieram się za wymianę oleju, generalnie nie mam problemu z dobraniem jego czy marką, ale chciałem zapytać co do klasy GL-4 GL-5, jak to jest ma być GL-4 i koniec? może być GL-5? ktoś próbował? Wiem że GL-5 to bardziej agresywne środowisko oleju stąd korozja wewnętrznych elementów skrzyni. Nie mam pojęcia jak to się przekłada w praktyce. |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2013, 22:49
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tutela i jeszcze raz tutela
nie rób błędu jak ja i nie trać pieniędzy. moja porada jest darmowa |
_________________
 |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2013, 22:53
|
|
|
Tak jak Łukasz pisze bierz tutele.
Konkretnie Tutela ZC 75 SYNTH, wlałem poł roku temu jest |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:10
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Jasne chłopaki, tutela w końcu dedykowana jest do fiata. Z tym, że chciałem się właśnie zorientować a'propos tych klas gl-4 gl-5 . Brałem jeszcze pod uwagę totala full synth 75w90, gdyż miałem go w paru autkach, |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:18
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wlałem kiedyś mobil też 75w coś tam - nie pamiętam
biegi tak wchodziły w lutym marcu że myślałem że zajechałem skrzynie
w kwietniu \ maju postawiłem wszystko na jedną kartę i zmieniłem na tutele ( wylałem nowy mobil w glebe tak naprawde ) i do dziś mam skynie masło
fiat zalewa tutelą, tam potrzebna jest precyzja i nie mieszajmy
porównałem tutele do mobila i w domowej temperaturze było gołym okiem widać że tutela jest płynniejsza
nie poprawiajmy fabryki |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:21
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Ok nie dyskutuje. Z tego co widzę niestety to 75w80 jest dostępne lecz o zalecane 75w90 ciężko:) |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie ważne parametry, w pojemniku na mocz miałem tutele i mobila i to był jak syntetyk do minerała
w skrzyni nie warto eskpreymentować |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:51
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Skoro rekomendujecie, to nie mam już się nad czym zastanawiać. |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:54
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
skrzynia fiatowska jest delikatna i potrzebuje bardzo rzadkiego oleju jakim jest tutela
tyle polece od siebie a jak chcecie eksperymentować to wolna droga ja wylałem 120 zł do kanału i to jest moja lekcja |
_________________
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 20-01-2013, 00:34
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Wlałem latem K2 75w90 (pełnysyntetyk) - biegi wchodzą teraz z rana przy -10, tak samo jak latem, nie czuć żadnych dodatkowych oporów na dźwigni. Polecam. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Seba900
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Lut 2008 Posty: 10 Skąd: Piekary ?ląskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 12:41
Bolid: Fiat 600 |
|
|
Witam
Tak zaczołem czytać o tych olejach w skrzyni.
Obecnie mam zalany jakieś 1,5 roku temu Valvoline Durablend 75W80 GL4 i mały mętlik czy warto go zmieniać na GL5. W sumie skrzynia chodzi dobrze i zimą i latem, nie czuć specjalnego oporu na lewarku przy mrozach.
Aha i drugie pyt odnośnie czy lepiej 75W80 czy 75W90 różnią się lepkością kinematyczną pierwszy ma ok 8 drugi ok 16 przy 100st i bądz tu mądry co wybrać. tak na marginesie dodam że w instrukcji podają 75W80 GL5. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2013, 19:57
|
|
|
Seba900 napisał/a: | Witam
Tak zaczołem czytać o tych olejach w skrzyni.
Obecnie mam zalany jakieś 1,5 roku temu Valvoline Durablend 75W80 GL4 i mały mętlik czy warto go zmieniać na GL5. W sumie skrzynia chodzi dobrze i zimą i latem, nie czuć specjalnego oporu na lewarku przy mrozach.
Aha i drugie pyt odnośnie czy lepiej 75W80 czy 75W90 różnią się lepkością kinematyczną pierwszy ma ok 8 drugi ok 16 przy 100st i bądz tu mądry co wybrać. tak na marginesie dodam że w instrukcji podają 75W80 GL5. |
Witaj,twój valvoline durablend to półsyntetyk ale to nie problem natomiast problem leży w klasie oleju gdzie w twoim przypadku jest wyłącznie GL4 natomiast fiat wymaga GL5 ewentualnie oleju jednocześnie spełniającego klasę GL5 i GL4 czyli oleju GL4PLUS
GL5 - to dużu większa zawartość fosforu którego zadaniem jest ochrona mechanizmu różnicowego - fosfor jest tzw. dodatkiem EP czyli pomaga wytrzymać warstwie smarnej duże naciski międzyzębne bez zerwania warstwy smarnej natomast GL4 to olej z dużo mniejszą ilością EP dlatego o ile dobrze chroni samą skrzynię i ułatwia synchronizację to mechanizm różnicowy może mieć nie zapewnioną skuteczną ochronę dlatego fiat zaleca olej TUTELA ZC75Syntch o lepkości 75w80 i GL5 lub nowszą wersję tego oleju TUTELA TECHNYX 75w85 i GL4PLUS (GL4 i GL5)- dlatego proponuję zmienić ten olej na coś koniecznie 75w80 ale o odpowiedniej zgodnie z zaleceniem producenta klasie
odnośnie lepkości to różnica pomiędzy 75w90 a 75w80 jast porównywalnie z olejem silnikowym jak 5w40 do 0W30 czyli kolosalna dlatego do tej skrzyni producent zaleca 75w80 lub 75w85 natomiast zalecenie 75w90 było w starych instrukcjach obsługi z lat 98-05 gdzie tutela zc75 miała właśnie lepkość 75w90 - ale to było dawno i nieprawda
jeżeli z jakiś przyczyn nie Chcesz Tuteli to możesz zalać przykładowo
MOTUL MOTYLGEAR 75W80
TOTAL TRANSSMISION BV 75W80
FUCHS SINTOFLUID 75W80
ELF NFP LUB NFJ 75W80
lub co uważasz byle to GL5 spełniał |
|
|
|
 |
|